Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kunne godt tænke mig, at finde ud af om, man selv kan lave et årsregnskab, for så at give det til revisor (stat. reg. går jeg ud fra), for at denne så kigger det igennem, og godkender det.

Hilsen Søren

Interieur i high-end - se mere på www.weltevree.nl/eng

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Søren.

hvis din omsætning er under 3 mio. er der ingen krav om revision. Du kan således godt selv lave dit regnskab og selv indberette dette til skat.

Du kan også vælge at samarbejde med et regnskabsfirma som lige kikker dine tal og afstemninger efter og måske hjælper hvis der er behov herfor med afslutning af regnskabet. der kunne f.eks. være skattemæssige dispositioner som det kunne være klogt at få rådgivning om.

Min partner i mit firma er f.eks. uddannet skatterevisor så vi har en god baggrund for at rådgive herom.

Du skal være velkommen til at kontakte os hvis du vil vide lidt mere om et sådan samarbejde, det behøver ikke at koste alverden.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

Hej Søren

Nu fremgår det ikke, hvorvidt det er enkeltmandsfirma eller et selskab.

Det er under alle omstændigheder en god idé at få en kyndig regnskabsmand/dame til at gennemgå dit regnskab og bogføring.

Ved valget af den eksterne assistance kan jeg kun anbefale dig, at du ser dig godt for og søger flere tilbud og oplysninger på interessante emner, hvilket du også vil erfare, hvis du læser flere af trådene her på Amino.

Der er således absolut kompetente bogholdere og regnskabsbureauer ligesom det modsatte, og der er også flere  godkendte revisorer herinde.

Det handler derfor meget om at finde en person, som du har absolut tillid til kan løse dine behov og ønsker til den rigtige pris. Et godt forslag kunne f.eks. være at lægge sådan en opgave på Freelancer, hvor du vil få mulighed for at få en ganske fin indgangsvinkel til såvel indkomne tilbud og personerne.

Held og lykke

Hilsen

Tonny

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Dec 08
Skrevet kl. 17:13

Hej Anders

Tak for kyndig information. Jeg er sikkert som mange andre ikke så velbevandret i det regnskabsmæssige. Jeg tager din information til mig, og vil den næste uge, tage stilling til hvorledes jeg skal forholde mig i henhold til regnskab og revision.

Dbh.

Søren

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Dec 08
Skrevet kl. 17:17

Hej Tonny

Jeg ved, at det er en jungle derude mht. regnskabskyndige folk, nogle er rigtig gode og andre mindre. Så har jeg ikke sagt for meget. Jeg ved med mig selv, at kemi har en stor del af betydning for valg af revisor/regnskabskyndig, og jeg vil derfor i næste uge tage konkret stilling til hvem og hvordan.

Endnu en gang tak for god information, og det er blot endnu et eksempel på at Amino virker !

Dbh.

Søren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)