Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registreret virksomhed uden omsætning/indkøb i opstart - skal der laves regnskab?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis jeg får registreret en virksomhed, men jeg ikke fra dag 1 har nogen omsætning eller nogen indkøb af materialer, hvordan håndterer jeg så regnskab/bogføring? Skal jeg lave regnskab hvor jeg skriver "0" i indtægter og udgifter eller skal jeg ikke foretage mig noget så længe der ikke er nogen bevægelser i virksomheden?

Hvis der så bliver en smule der skal bogøres i forbindelse med indkøb, hvor kan jeg så finde regler for hvor meget jeg skal registrere?

Åh bogføring er altså mit store dilemma. Jeg skal vel registrere varekøb og udgående moms når jeg køber materialer?

Mvh. Helle

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Skrevet kl. 12:51

Åh for søren, det er en enkeltmandsvirksomhed der er tale om. Omsætning under 50.000 pr. år.

Vil registreres for at kunne få adgang til at købe vare hos grossister - dem jeg har haft kontakt med endtil nu, kræver at man har cvr nummer.

Mvh. Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51

Hej Helle

Du kan starte med dette link, som giver en udmærket indgang til dine spørgsmål

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=348575

Herudover kunne det måske være en god idé at tage fat i en af Amino'erne herinde, som tilbyder iværksætterhjælp med 1-2 timers rådgivning i starten uden beregning.

Så bliver du "klædt" ordentlig på til at starte med. Wink

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52

Helle Christensen:

Åh for søren, det er en enkeltmandsvirksomhed der er tale om. Omsætning under 50.000 pr. år.

Vil registreres for at kunne få adgang til at købe vare hos grossister - dem jeg har haft kontakt med endtil nu, kræver at man har cvr nummer.

Mvh. Helle

Så er det jo bare om at få det registreret på www.webreg.dk, hvis du har digital signatur.

Hilsen

Tonny

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Skrevet kl. 13:23

Har forsøgt at skrive et længer svar fler egange nu, men mine indlæg forsvinder inden jeg får postet - måske når denne at kome på?

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Skrevet kl. 13:41

Nå, nu tager jeg den lige i et worddokument først, og så må jeg smide det i Amino. Den ligesom "opdaterede" skærmen, og så røg jeg bare ind i tråden igen og alt hvad jeg havde skrevet var væk.

Det jeg gerne ville skrive til dig er, at jeg i forvejen har læst rigtig meget på Skats og rigtig mange andre sider, f.eks. 100svar.dk, startvaekst.dk og lign.

Problemet er, at det meste er rigtig svært at forstå når man ikke har prøvet det i praksis.

F.eks. kan jeg læse om på Skats hjemmeside, at jeg dagligt skal lave kasseregnskab over alle ind- og udbetalinger. Men jeg kan ikke se om man så ikke behøver at gøre noget hvis der ikke er ind- eller udbetalinger. Må jeg så nøjes med at lave kasseregnskab de dage der er bevægelser, eller skal der laves daterede kasseregnskaber hvor der bare står "0" i ind- og udbetalinger?

Og det samme med bogføring - er det kun nødvendigt at registrere noget når der er bevægelser, eller skal det registreres hver eneste dag OM der er bevægelser og i så fald hvilke?

Jeg har printet en 101 sider lang pdf fil om bogføring, den vil jeg lige prøve at læse igennem.

Tak for tippet om iværksætterstarthjælp. Jeg vil prøve at se om jeg kan finde frem til nogen herinde på Amino, der tilbyder det!

Mvh. Helle

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:54

Hej Helle.

Du skal kun føre kassekladde de dage hvor du har en eller flere posteringer til kladden.Smile

Med hensyn til iværksætter start hjælp er det netop noget som jeg tilbyder, og de første timer er gratis, derefter tager jeg 250,- kr. pr. time.

Du skal være velkommen til at kontakte mig. Jeg tror det ville være en god ide at få hjælp til at starte din bogføring op og lidt instruktion i hvordan du bruger systemet.

Jeg tar kunder over hele landet, så det har ingen betydning for mig hvor i landet du bor.

jeg kan kontaktes via kontaktsiden på min hjemmeside: Nr1-okonomikontoret.dk

eller du kan mail til mig på am@nr1-okonomikontoret.dk eller ringe 20848486 / 2084 8737

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:54

Hej Helle.

Du skal kun føre kassekladde de dage hvor du har en eller flere posteringer til kladden.Smile

Med hensyn til iværksætter start hjælp er det netop noget som jeg tilbyder, og de første timer er gratis, derefter tager jeg 250,- kr. pr. time.

Du skal være velkommen til at kontakte mig. Jeg tror det ville være en god ide at få hjælp til at starte din bogføring op og lidt instruktion i hvordan du bruger systemet.

Jeg tar kunder over hele landet, så det har ingen betydning for mig hvor i landet du bor.

jeg kan kontaktes via kontaktsiden på min hjemmeside: Nr1-okonomikontoret.dk

eller du kan mail til mig på am@nr1-okonomikontoret.dk eller ringe 20848486 / 2084 8737

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02

Hej Helle!

Du kunne også overveje et bogføringskursus.

Eller træk på SKAT mv.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)