Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vil du sætte krydset?

Side 7 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Sidst jeg kiggede var der 5 stemmer og 0 svar, eller deromkring. Til de der har spurgt, så har jeg altså intet at gøre med stemmeboksen - det er en feature på Amino, som alle kan benytte.

Anywho, tak for deltagelsen, det er lidt spændende at få indblik i, hvad lige præcis iværksættere tænker.

Jeg selv er meget frihedsorienteret og jeg får kuldegysninger ved tanken om, at der vedtages 3,7 regler om dagen i gennemsnit (kilde). Stik mig en politiker der går til valg på at halvere sin egen indflydelse, så får han/hun min stemme, men indtil videre nøjes jeg med Liberal Alliance.

Hele tanken om, at 179 personer skal 'micro manage' seks millioner menneskers liv, huer mig virkelig ikke. Vi er en nation af voksne mennesker, ikke en børnehave.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:09

Tja, det kan man jo ikke. Der er ikke job til alle, nej. Men hvis man indrømmede det og lod folk passe sig selv på en højere understøttelse, så ville lønmodtagerne jo forlange højere løn.Smile

Og hvis de samme personer så senere ville ud på arbejdsmarkedet, var det løb kørt, kan jeg godt sige dig.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 23:11

Weltström:
Det er jo ligemeget hvem man stemmer på for tiden. De vil jo det samme...

Der ta´r du fejl.

De vil ikke det samme, problemet ligger nærmere i at de ikke kan det de gerne vil, de er ikke stærke nok til at fremme deres ideologier, og så er det klart at det hele ender i løsninger med laveste fællesnævner, og dermed ser det ud som om at de vil det samme.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14

Hej

Liberal Alliance? Måske når de engang får styr på, hvad det egentlig er de vil, herunder også reelt hvor mange medlemmer der er i det parti.

Jakob Søndergård:
Hele tanken om, at 179 personer skal 'micro manage' seks millioner menneskers liv, huer mig virkelig ikke. Vi er en nation af voksne mennesker, ikke en børnehave.

Denne udmelding er jeg ikke helt sikker påSurprise

Hilsen

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 23:15

"Til de der har spurgt, så har jeg altså intet at gøre med stemmeboksen - det er en feature på Amino, som alle kan benytte."

IP-adresse + afgivet stemme = brugers holdning  Embarrassed

Er jeg bare lidt for mistroisk ?

Anyway. Stem på mig, så får i det nøjagtigt som jeg vil ha' det Stick out tongue

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:45
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Niels:

Millard:
Problemet er jo så bare, at fol ikke vil lave noget, hvis de kan få 20.000 kr om månenden, i bistand og hvad ved jeg.

Hvornår indser man at der IKKE er job til alle. Lad dem der vil arbejde finde et job og lad de andre gå hjemme, men til penge de kan leve for.

Igår talte jeg med en ung gut på 25 år der sidder i kørestol fordi han er lam fra livet og ned. Hovedet fejler ikke noget og han har bl.a. en HF eksamen. Han har aldrig haft et job og er på kontanthjælp, men brænder virkelig for at få et arbejde og han søger og søger.

Jeg regner faktisk med at han bliver min første medarbejder. Jeg kan få ham gratis i et halvt år fra kommunen og hvis alt går som jeg forventer, så ansætter jeg ham derefter i en fuldtidsstilling. Han brænder virkelig så meget for at få et arbejde, at jeg tror han ville arbejde gratis - hvilket han selvfølgelig ikke skal Smile

Pointen er at han helt sikkert bliver en bedre ansat end en person der er tvunget ud i aktivering, selvom personen ikke gider at arbejde. Lad de "arbejdssky elementer" blive hjemme på en "overlevelses indkomst" og giv mere støtte til de arbejdsløse der virkelig ønsker sig et job.

Muligvis lidt off topic Zip it!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:17
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg vil gerne stemme på et parti der bl.a. ...

- vil kæmpe for sikring af Net-neutralitet

- Der ikke vil gå på kompromis med retssikkerheden, menneskerettigheder og personlig frihed - hverken for terror eller ophavsrettens skyld!

- Der er villige til at skære VOLDSOMT ned i vore militære udgifter og aktioner i udlandet

- Der vil erkende, at der er kæmpe forskel på små iværksættere - og store koncerner

- Der har kræfterne og kompetencerne til at tage det opgør med embedsmandsvællet i stat, regioner og kommuner, som jeg mener er nødvendigt. Der ligger i dag et helt unødvendigt og forsinkende og fordyrende fedtlag mellem borgerne og lovgivningen på den ene side - og så "håndværkerne" på den anden

- Som tager vores sociallovgivning alvorligt og tvinger kommunerne til at holde den - og stoppe de tusindvis af lovbrud de laver

- Som tør åbne grænserne MEGET mere end de er i dag, så vi kan få nogle af alle de fede folk til landet, som gerne vil og som findes rundt omkring. Lad os gøre Danmark rigtig multikulturelt! Samtidig kan de så droppe 24-års reglen og mange af de andre tumpede bonderøvs-regler der er gennemført de sidste 10 år.

- Der vil gennemføre en gennemgribende renovering af civilretten, der sandt at sige sutter røv. Det skal gøres ulovligt at true med eller anlægge åbenlyst grundløse sager (som det også er med politianmeldelser). Og der skal skrues gevaldigt op for de erstatninger der gives, så de hamonerer bedre med sagsøger, eller sagsøgtes, fulde tab.

- Som tør fjerne bestemmelserne i bl.a. Markedsføringsloven, Funktionærloven og anden arbejdsmarkedslovgivning, der reel set forhindrer "wistle blowers" og andre med vigtig viden i at stå frem.

- Der tør gøre op med dagbladenes nasseri og fjerne de 1,5 milliarder de får i støtte - fra bl.a. andre der er deres konkurrenter.

... Jeg kan bare ikke finde et sådan part Surprise

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 05:35
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg stemmer konsekvent Enhedslisten, selvom jeg sådanset  har en politisk holdning, der ligger helt uden for partilisten. De er det bedste protestparti der findes.

Når alt kommer til alt, så vil jeg trods alt hellere beskattes højt af hus og bil, end jeg vil se hjælpen til (også psykisk) syge børn, unge og voksne blive forringet i så voldsomt grad som den er blevet efter Venstre kom til regeringsmagten. Det er f.eks ikke for sjov at mængden af førtidspensionister er steget så voldsomt - det er konsekvensen af at der ingen hjælp er at få. Jeg synes simpelthen det er uanstændigt. Det er desværre ikke noget der er så meget fokus på, men det er der selvfølgelig heller ikke stemmer i.

At snakke om kontanthjælp på 20.000 kr og lign ting er uvedkommende, for det kommer aldrig til at ske. Ligeledes er mængden af nassere heller ikke så høj, som mange gerne vil gøre den til. Kontanthjælp er sgutte nogen fest. Og det har jeg fra socialrådgivernes egen mund.

Derudover er jeg meget enig med Mikkel, sådan et parti ville jeg gerne stemme på. Jeg har set systemet både fra de syges side og fra iværksættersiden, og jeg skulle nok mene at det skulle være muligt at tilgodese iværksættere uden at sjofle svage mennesker til fordel for at kunne skrabe til sig.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 07:32

Jeg tror ikke, der er ret mange arbejdssky elementer - der er bare noget arbejde, folk hellere vil have end andet.  Og så er der folk, der har for mange problemer til at kunne passe et job.  Det er selvfølgelig individuelt, hvilke stillinger folk helst vil have, ellers ville alle jo tage samme uddannelse. Hvis man er ledig, skal man sørge for at tage så mange initiativer som muligt selv, ellers gør systemet det. Så er det, motivationen fejler.

Tillykke med din første medarbejder.

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 07:39

Niels:

Millard:
Problemet er jo så bare, at fol ikke vil lave noget, hvis de kan få 20.000 kr om månenden, i bistand og hvad ved jeg.

Hvornår indser man at der IKKE er job til alle. Lad dem der vil arbejde finde et job og lad de andre gå hjemme, men til penge de kan leve for.

Jeg tror du misforstod mit indlæg.

Det var ment som, at folk som er i arbejde nu, hellere vil droppe arbejdet, for at kunne gå hjemme, og pille sig i røven, og modtage flere penge, end de gjorde da de var i arbejde.

Side 7 ud af 8 (78 indlæg)