Jeg står og skal til det helt sjove... nemlig at købe en bil. skal lige siges jeg aldrig har haft en før.. så 0 års erfaring mht. at have en bil.
Min far har som erhvervsdrivende haft en gulpladet firma bil som vi nu har fået tilbud om at købe ud af firmaet så jeg kan bruge den privat.. den er i super god stand..
En Toyota Sportsvan fra 2002. Den har kørt 70.000 km.
Jeg er selv 21 år.. 22 til maj.
bor på nørrebro , 2200
og kan købe denne bil for 15.000 kr..
jeg skal have den skide ansvarsforsikring.. hvor er det billigst for mig.. skal bare have det ALLER billigste overhovedet.. ingen kasko eller noget...
håber der er nogen der kan hjælpe mig.. er ikke interesseret i at skulle give mange tusinde kroner for det..
Jeg vil gætte på at du skal slippe mellem 5 og 15.000 om året i ansvar på den med din alder, bopæl og erfaring.
Der er kun en vej frem for dig, det er at prøve lykken hos selskaberne, der er så mange ting der spiller ind at det nok ikke er nemt at pege dig i retning af et bestemt selskab.
Du kan også prøve dig frem på forsikringsluppen.dk og se hvilke selskaber der er værd at ringe til, husk at du ofte kan få en bedre pris hos selskabet end via deres "regnemaskine" online.
Jeg kan svare dig kort og godt på, hvor du får en billig forsikring..
http://forsikring.daf.dk/
Her havde jeg min aller første bil som 18 årig. De krævede jeg havde mindst 2 forsikringer hos dem, men intet problem der, da jeg også skulle bruge en ulykkesforsikring.
Jeg fik min bil forsikret til 4.200 kr og en god heltids ulykkesforsikring til 1.500..
Bilen var en Renault Clio 1.2 (Hvilket jo er en billig bil) Men dengang søgte jeg igennem stort set alle forsikringsselskaber og fandt frem til DAF, som absolut billigste.
Min anden bil var lidt større, men daf leverede stadig den billigste forsikring.
Du har alder og postnummer imod dig, så billigt bliver det ikke. Husk også at tjekke hvad den samlede vægtafgift bliver når du skal bruge en gulplade fra ´02 privat.
Med 15.000 i hånden kunne du overveje en fiks lille chevrolet Spark, inkl. 3 års forsikring m.m. til noget der ligner 1100 om mdr. og så optjene ancennitet i forsikringen.
Med 15.000 i hånden kunne du overveje en fiks lille chevrolet Spark, inkl. 3 års forsikring m.m. til noget der ligner 1100 om mdr. og så optjene ancennitet i forsikringen.
Der kører en kampagne med forsikring til fast pris uanset alder og bopæl og der er billig grøn afgift. Da det er en ny bil kommer der lidt udgifter til service, men han får jo en ny bil for ikke ret meget mere end den 8 år gamle bil kommer til at koste mdl.