Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Profeten Muhammed tegnet i forklædning som bamse, Tegnerne skal DØ!

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

@Trådstarter

Ekstrabladet er ikke ligefrem kendt for den nuancerede vurdering, og med den meget korte introduktion og artiklens indhold synes jeg at du ligger op til en ubehagelig generalisering som jeg ikke bryder mig om, og godt kan forstå får et par Aminoer op af stolene.

Det nytter ikke noget at vi ligger det til last for alle muslimer eller alle af etnisk herkomst, at der findes nogle forskruede individer, som kan præsentere nogle synspunkter som kan gøres os så forbandet mavesure på trods af deres ubetydelighed.

Verden er fuld af gode, velmenende mennesker, men der er desværre psykopater imellem og nogle af dem har desværre anskaffet sig en computer.. De kan nu sprede deres vanvid hurtigt til glæde for en ensidig nyhedsdækning som gerne maler fanden på væggen for et godt ord, fordi de ved at deres læsere sluger det rådt. Kom ind i kampen og få nuancerne med, så er der helt sikkert andet end sort og hvidt i verden.

Diskussionen om ytringsfrihed kontra etik og respekt er meget relevant ift. at få de større og bredere grupperinger til at mødes på en fornuftig måde. Men lad os gemme den snak til en anden god gang, og prøve at holde en god tone på Amino, så der er plads til alle.

Jeg tror ikke at det var din intention at støde nogen, så jeg bebrejder dig ikke at du skrev dit indlæg. Jeg håber dog at du har lært et eller andet af det, og hvis du en anden gang skal poste noget lignende, kan gøre det på en lidt mere elegant facon.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter at have læst denne underholdende tråd, kan jeg ikke lige lade være med at komme med mit lille indlæg. Og det er enda uden at give udtryk for min generelle holdning til religion eller noget.

Men dog tænker jeg på at der ikke skal meget til for at bringe sindene i kog i den muslimske verden. Hvem havde forestillet sig at en tegning kunne starte det der nærmest endte ud i en 3. verdens krig ? Og hvor længe kan man koge suppe på den samme høne ? Er det religion at alle der har en anden holdning en ens egen skal dø? Ja verden er sgu underlig nogle gange.

Det er vigtig at vi har vores ret til at debaterer vores holdninger, også i dette forum. Og kigger vi rundt på alle trådene herinde, finder vi ofte folk der ikke er enige, og til tider også nogle der bruger en hård tone overfor hinanden. Det bringer ikke, undskyld udtrykket, pisset i kog, men så snart det er noget med holdninger til muslimer af gøre, har vi tit meget travlt med at piske en stemning op, mens andre har usansynlig travlt med at stoppe debatten igen. Er det angst ? Angst for at der ligger en tiggende bombe under vores land, som udløses hver gang vi bruger vores ytringsfrihed ?

Det er ok at komme med det indlæg, og jeg mener det er en vigtig debat i Danmark for at vi kan trives som danskere, at vi gang på gang gør opmærksom på vores frihed som dansker i Danmark.

Jeg kan feks. ikke lide ost, derfor går jeg aldrig ind i en osteforretning, med det skal jo ikke gå ud over bageren der ligger ved siden af. Derfor kan jeg godt gå forbi osteforretningen for at komme ind til bageren. ( dog holder jeg mig for næsen ) Det er én måde jeg kan tilpasse mig på.

En anden måde var jo at slå ostehandleren ihjel, men det er som at tisse i bukserne, for der kommer nok bare en ny ostehandler, og så køre det hele forfra igen. Så derfor vælger jeg at tilpasse mig den verden der ligger ved siden af den verden jeg gerne vil ind i.

Så kom jeg da lige af med det.

Hav en god dag.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

klimabedst:

Det er vigtig at vi har vores ret til at debaterer vores holdninger, også i dette forum. Og kigger vi rundt på alle trådene herinde, finder vi ofte folk der ikke er enige, og til tider også nogle der bruger en hård tone overfor hinanden. Det bringer ikke, undskyld udtrykket, pisset i kog, men så snart det er noget med holdninger til muslimer af gøre, har vi tit meget travlt med at piske en stemning op, mens andre har usansynlig travlt med at stoppe debatten igen. Er det angst ? Angst for at der ligger en tiggende bombe under vores land, som udløses hver gang vi bruger vores ytringsfrihed ?

Ja selvfølgelig skal man have lov til at ytre sig, og ja det er vigtigt at have ret til at debatterer vores holdninger. Men hvad angår ytringsfrihed ift. islam så har dansker fået lov til at ytre sig mere end man burde, et eks. er tegningerne, som endda blev gentrykt for direkte at provokerer.

Vi kan vel også de fleste af os skrive under på, at uformelt gælder ytringsfrihed i landet mest for danskerne? Ligeså snart en muslim udtrykker sig om noget, som danskerne ikke kan forholde sig til, eller bliver fornærmet over, så skal han bare ud af landet, og det kan ikke gå stærkt nok.

Et eksempel er hende pigen som på facebook sagde "Helle for at skyde hende. Lad mig skyde den klamme rynkefjæsede gamle kælling en gang for alle" Det blev hun med det samme dømt for, om det er strafbart eller ej forholder jeg mig ikke til, men havde det været en dansker der havde sagt det, så havde det aldrig kommet en eneste ord for i den grad.

Selvfølgelig bliver jeg da sur over at min profet bliver tegnet med en bombe i tuben. Hvad symboliserer det? at ALLE muslimer er terrorister? gu fanden er vi ej! men jeg viser min holdning (ligesom de fleste muslimer i verden) til dette verbalt, og ikke ligesom NOGLE muslimer brænder flag af osv. det tager jeg dybt afstand fra.

"men så snart det er noget med holdninger til muslimer af gøre, har vi tit meget travlt med at piske en stemning op" ja selvfølgelig pisker man da en stemning op, når man direkte nedgøre eller træder på islam/muslimer, og holdningerne kommer ud i form af at ALLE muslimer skal ud af dette land, fordi en enkelt har gjort noget forfærdeligt.

Hvorfor skal det gå ud over mig? jeg er vel integreret her i landet, jeg passer min skole, arbejde, betaler skat til samfundet, endda hjælper jeg danske unge ud af kriminelle løbe baner, og dem der har det svært, og som tak og fordi en anden idiot har begået noget kriminelt, så skal jeg ud af landet? Det er en af grundene til at der opstår sådan en stemning. Men det gjorde trådstarteren ikke her, derfor ser jeg heller ingen grund til at piske en stemning op. Håber du kan følge mig?

Diskussion er sundt så længe det er en sund tone, uanset om det er om islam, kristendom, et par sko eller hvad ved jeg. Jeg syntes det er i orden at han kommer med den artikel her, og jeg ved det, ikke er for at træde nogen over tæerne, andet end de fjolser som ytre sig i artiklen.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenan Corbo:
Politik hænger mig langt op til halsen, jeg prøver selvom det er svært at undgå politik så meget som muligt. Jeg vil bare gerne leve i fred, passe på mig selv, min familie, passe mit arbejde osv. og som det både stå i koranen, men også biblen elske og respekterer mit næste. I stedet for at bekæmpe hinanden, så må vi hjælpe hinanden, og være der for hinanden. Men det sker desværre aldrig, for alle vil pleje deres interesser.

Du er hermed blevet verdens sejeste person i mine øjene. Det er fandme godt sagt. Yes
Så skal vi bare have alle mennesker på kloden til at sige og mene det samme.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Lybek:

Kenan Corbo:
Politik hænger mig langt op til halsen, jeg prøver selvom det er svært at undgå politik så meget som muligt. Jeg vil bare gerne leve i fred, passe på mig selv, min familie, passe mit arbejde osv. og som det både stå i koranen, men også biblen elske og respekterer mit næste. I stedet for at bekæmpe hinanden, så må vi hjælpe hinanden, og være der for hinanden. Men det sker desværre aldrig, for alle vil pleje deres interesser.

Du er hermed blevet verdens sejeste person i mine øjene. Det er fandme godt sagt. Yes
Så skal vi bare have alle mennesker på kloden til at sige og mene det samme.

Tak Thomas!

Det glæder mig utrolig meget at vi deler samme holdning :)
jeg tager ingens parti, det er to forskellige "grupper/religioner" hvad man har lyst til at kalde det, med flere forskellige mennesker, holdninger osv. som plejer deres interesser. Derfor prøver jeg også at se tingene fra
begge sider, selvom det nogle gange er svært.

 

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenan Corbo:

Thomas Lybek:

Kenan Corbo:
Politik hænger mig langt op til halsen, jeg prøver selvom det er svært at undgå politik så meget som muligt. Jeg vil bare gerne leve i fred, passe på mig selv, min familie, passe mit arbejde osv. og som det både stå i koranen, men også biblen elske og respekterer mit næste. I stedet for at bekæmpe hinanden, så må vi hjælpe hinanden, og være der for hinanden. Men det sker desværre aldrig, for alle vil pleje deres interesser.

Du er hermed blevet verdens sejeste person i mine øjene. Det er fandme godt sagt. Yes
Så skal vi bare have alle mennesker på kloden til at sige og mene det samme.

Tak Thomas!

Det glæder mig utrolig meget at vi deler samme holdning :)
jeg tager ingens parti, det er to forskellige "grupper/religioner" hvad man har lyst til at kalde det, med flere forskellige mennesker, holdninger osv. som plejer deres interesser. Derfor prøver jeg også at se tingene fra
begge sider, selvom det nogle gange er svært.

Hvis du bliver ved med at komme med gode udtalelser bliver jeg snart nød til at få din adresse så jeg kan sende blomster :)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Lybek:

Kenan Corbo:

Thomas Lybek:

Kenan Corbo:
Politik hænger mig langt op til halsen, jeg prøver selvom det er svært at undgå politik så meget som muligt. Jeg vil bare gerne leve i fred, passe på mig selv, min familie, passe mit arbejde osv. og som det både stå i koranen, men også biblen elske og respekterer mit næste. I stedet for at bekæmpe hinanden, så må vi hjælpe hinanden, og være der for hinanden. Men det sker desværre aldrig, for alle vil pleje deres interesser.

Du er hermed blevet verdens sejeste person i mine øjene. Det er fandme godt sagt. Yes
Så skal vi bare have alle mennesker på kloden til at sige og mene det samme.

Tak Thomas!

Det glæder mig utrolig meget at vi deler samme holdning :)
jeg tager ingens parti, det er to forskellige "grupper/religioner" hvad man har lyst til at kalde det, med flere forskellige mennesker, holdninger osv. som plejer deres interesser. Derfor prøver jeg også at se tingene fra
begge sider, selvom det nogle gange er svært.

Hvis du bliver ved med at komme med gode udtalelser bliver jeg snart nød til at få din adresse så jeg kan sende blomster :)

Du må gerne sende nogle til min mor, så ved jeg hun bliver glad haha hun bor nærmest i en jungle med blomster. Det har nok også krævet mine forældre par grå hår, for at jeg skal være der hvor jeg er i dag.

Det er svært at være indvandrer i DK, fordi man bare med det samme bliver dømt som "perker" eller "indvandrer" hvis man ikke kender mig. Jeg har taget ting fra begge mine verdner, og det har gjort mig til den jeg er i dag.

Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg syntes jeg vil kommentere indlægget, da jeg selv muslim. Personligt finder jeg det ikke decideret stødende, men denne holdning kommer sandsynligvis af min ikke-praktiserende indstilling til islam. Alligevel irriterer det mig lidt, at efter al den kontrovers, som har været i Danmark under netop samme overskrift, at de alligevel igen bevidst forsøger at krænke et folkeslag, et folkeslag som ånder for denne religion. De bruger ytringsfriheden som et belæg for at nedlade mennesker. De tirrer altså en løve og på et tidspunkt bider den dem, og det sker altså hvis de forsætter, det kan hverken PET eller nogen anden efterretningstjeneste i Amerika forhindre. Hvis de vil have det sker, vil det ske. Vi har allesammen været vidne til hvad denne typer mennesker vil gøre for at forsvare islam. Denne type, som opponerer, er muslimer som drikker, spiser, og eksisterer i religionens navn. Det er der ingen lovbestemmelser der kan ændre. Jeg håber ikke jeg støder nogen med indlægget, men jeg håber pointen er forstået. Det er mennesker som ikke vil nogen ondt, bare de får fred. Desuden syntes jeg personligt, at denne type reaktioner er ekstreme, men jeg har alligevel forståelse for hvorfor de reagerer som de gør.

Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at jeg kun kort har skimmet tidligere indlæg, så hvis dette på nogen måde er en gentagelse af andet, beklager jeg. Cool

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenan Corbo:

Thomas Lybek:

Kenan Corbo:

Thomas Lybek:

Kenan Corbo:
Politik hænger mig langt op til halsen, jeg prøver selvom det er svært at undgå politik så meget som muligt. Jeg vil bare gerne leve i fred, passe på mig selv, min familie, passe mit arbejde osv. og som det både stå i koranen, men også biblen elske og respekterer mit næste. I stedet for at bekæmpe hinanden, så må vi hjælpe hinanden, og være der for hinanden. Men det sker desværre aldrig, for alle vil pleje deres interesser.

Du er hermed blevet verdens sejeste person i mine øjene. Det er fandme godt sagt. Yes
Så skal vi bare have alle mennesker på kloden til at sige og mene det samme.

Tak Thomas!

Det glæder mig utrolig meget at vi deler samme holdning :)
jeg tager ingens parti, det er to forskellige "grupper/religioner" hvad man har lyst til at kalde det, med flere forskellige mennesker, holdninger osv. som plejer deres interesser. Derfor prøver jeg også at se tingene fra
begge sider, selvom det nogle gange er svært.

Hvis du bliver ved med at komme med gode udtalelser bliver jeg snart nød til at få din adresse så jeg kan sende blomster :)

Du må gerne sende nogle til min mor, så ved jeg hun bliver glad haha hun bor nærmest i en jungle med blomster. Det har nok også krævet mine forældre par grå hår, for at jeg skal være der hvor jeg er i dag.

Det er svært at være indvandrer i DK, fordi man bare med det samme bliver dømt som "perker" eller "indvandrer" hvis man ikke kender mig. Jeg har taget ting fra begge mine verdner, og det har gjort mig til den jeg er i dag.

Jeg troede Grå hår kommer med alderen, men man kan jo hjælpe dem lidt på vej :)

Jeg forstår godt det er svært at være indvandrer i Danmark. Og beundrer modet til at flytte fra alt hvad man kender. Uanset om man er tvunget eller ej. Personligt har jeg det sådan at dem som laver ballade (vold osv. ) frastøder mig, men jeg har det jo også sådan med danskere. Ved ikke hvad jeg vil sige, men noget fik jeg skrevet... hahaha

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enja:

Hej jeg syntes jeg vil kommentere indlægget, da jeg selv muslim. Personligt finder jeg det ikke decideret stødende, men denne holdning kommer sandsynligvis af min ikke-praktiserende indstilling til islam. Alligevel irriterer det mig lidt, at efter al den kontrovers, som har været i Danmark under netop samme overskrift, at de alligevel igen bevidst forsøger at krænke et folkeslag, et folkeslag som ånder for denne religion. De bruger ytringsfriheden som et belæg for at nedlagde mennesker. De tirrer altså en løve og på et tidspunkt bider den dem, og det sker altså hvis de forsætter, det kan hverken PET eller nogen anden efterretningstjeneste i Amerika forhindre. Hvis de vil have det sker, vil det ske. Vi har allesammen været vidne til hvad denne typer mennesker vil gøre for at forsvare islam. Denne type, som opponerer, er muslimer som drikker, spiser, og eksisterer i religionens navn. Det er der ingen lovbestemmelser der kan ændre. Jeg håber ikke jeg støder nogen med indlægget, men jeg håber pointen er forstået. Det er mennesker som ikke vil nogen ondt, bare de får fred. Desuden syntes jeg personligt, at denne type reaktioner er ekstreme, men jeg har alligevel forståelse for hvorfor de reagerer som de gør.

"Alligevel irriterer det mig lidt, at efter al den kontrovers, som har været i Danmark under netop samme overskrift, at de alligevel igen bevidst forsøger at krænke et folkeslag, et folkeslag som ånder for denne religion. De bruger ytringsfriheden som et belæg for at nedlagde mennesker."

Ja i dette tilfælde vil jeg give dig ret i, og det er ikke i orden at bruge ytringsfrihed til det. Ligesom det ikke er i orden for ekstremisterne at bruge Jihad til at slå "vantro" ihjel. Det er Jihad når man har forsvaret sig selv, og ikke angrebet i en krig. Ligesom f.eks. det er i orden at slå fra sig eller slå ihjel, hvis man bliver angrebet i eget hus.

"De tirrer altså en løve og på et tidspunkt bider den dem, og det sker altså hvis de forsætter, det kan hverken PET eller nogen anden efterretningstjeneste i Amerika forhindre. Hvis de vil have det sker, vil det ske."

Det har du desværre helt ret i. Men det er selvfølgelig ikke i orden, hvis det skete. Men jeg vil forstå det hvis det skete, for de mennesker som gøre det, har deres eget måde at udtrykke sig på, acceptabelt eller ej.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)