Jeg er startet som agent indenfor tøjbranchen og skal have mit eget selskab. Min aflønning er ren provision og mine udgifter bliver de almindelige udgifter som benzin, husleje, kundepleje, rejser m.m.
Hvilke type selskab vil være det bedste for mig? Enkeltmandsfirma, holdingselskab etc.?
Det skal helst ikke koste en masse penge eftersom jeg er nystartet og endnu ikke har speciel meget kapital.
Reglerne omkring etablering af et aps er blevet enklere - og mest vigtigt; billigere! Således koster det nu 80.000 mod før 125.000,- men er det for voldsomt må det jo blive en enkeltmandsvirksomhed. Tænk over tingene herunder skat af evt. fortjeneste som du bliver beskattet af ved enkeltmandsvirksomhed ...
Tak for Jeres svar. Jeg tror det bliver en enkeltmandsvirksomhed.
I udgangspunktet har jeg ingen risiki. Jeg har mine normale udgifter og min indtjening fakturerer jeg til distributøren. Det er i udgangspunktet de poster der vil være. På sigt, men det er flere år ude i fremtiden hvis alt går vel, kan jeg selv blive distributør, men så kan man vel bare lave et aps på det tidspunkt?