Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til selvangivelse ved nyopstartet enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det her er sikkert et enormt dumt spørgsmål, men jeg er meget grøn i firma regi, så tænkte jeg hellere ville spørge jer.

Jeg skal til at indberette min selvangivelse snarest. Jeg startede min virksomhed i September 2009, og har indtil årets udgang tjent 38000 i min virksomhed. Jeg har samtidig fra start oplyst til skat (forskudsopgørelsen) at jeg satser på at tjene 30000 selvsamme år, så det er en difference på 8000. Jeg har dog også haft en del udgifter i forbindelse med opstart af virksomheden, som bærbar til 17000, telefon osv osv.

Når jeg skal til at indberette her omlidt, så skal jeg vel kun indberette mit overskud, som i dette tilfælde (efter bærbar osv er trukket fra), ca 18000 (rundt regnet) ud af de 38000. Er det så de 18000 jeg skal opgive til skat? Og hvordan bliver det modregnet det skat jeg allerede har betalt f.eks ? Og skal skat ikke vide hvad jeg har købt til mit firma ? Jeg har et deltidsjob ved siden af, hvor jeg arbejder 3x om ugen, og får en lille løn udbetalt. Der har skat trukket næsten hele mit fradrag (var normalt 4000), men det gør vel bare at jeg betaler det mindre i skat i virksomheden, men det tæller vel også i det store billede.

De penge jeg har tjent i min nye virksomhed, udover alle de udgifter jeg har haft, har jeg brugt til at leve for. Der har ikke været penge nok til at lade dem være i firmaet, endnu. J

Håber meget en af jer kan hjælpe mig da jeg har lidt svært ved det. Skal have en revisor på et tidspunkt, men lige nu har jeg ikke råd til det, da jeg næsten lige er startet.

Som sagt har jeg desuden et deltidsarbejde ved siden af, hvor jeg jo også betaler skat. Skat har dog næsten spist hele mit fradrag der, men det gør jo så at det månedelige skat jeg betaler i virksomheden så er mindre. Er det en korrekt måde at gøre det på, eller er det fuldstændig forrykt ifølge jer? (Skat har selv gjort det sådan).

Tusind tak hvis der er en af jer der vil give jer tid til at svare mig, jeg føler jeg er ved at knække halsen på det hele :)

Danni

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej Danni

Du er velkommen til at kontakte mig pr. telefon i morgen - 87 25 53 07, så kan vi tage en snak om det.

Mvh'

Per Tange, Dansk Revision Viborg

87 25 53 07

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nå..så kompliceret burde det ikke være, at det kræver en decideret snak per telefon.!

Det er netteresultatet(indtægter - udgifter), som du skal beskatte.

Ja...det er korrekt som SKAT har gjort.

Hvis andet, spørger du bare herinde.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26

Peter - Revisor:

Nå..så kompliceret burde det ikke være, at det kræver en decideret snak per telefon.!

Det er netteresultatet(indtægter - udgifter), som du skal beskatte.

Ja...det er korrekt som SKAT har gjort.

Hvis andet, spørger du bare herinde.

MvH

Peter

Præcis

Trådstarteren har vist fat i den rigtige ende.Big Smile

Hilsen

Tonny

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:01

Jeg kan måske uddybe lidt:

Når du indberetter dine 18.000 kr. i rubrik 111, bliver den indtægt lagt oven i det, du har tjent ved dit deltidsarbejde. SKAT regner så ud, om du samlet set har betalt nok i SKAT - ellers får du en efterregning.

SKAT skal ikke vide præcist, hvad du har haft af udgifter i din virksomhed. Dels fordi du ikke skal udfylde alle de punkter der er under "øvrige virksomhedsoplysninger", hvor man ellers skal oplyse om nogle af udgifterne - og det skal du ikke, fordi din omsætning er mindre end 300.000 kr. Dels fordi SKAT kan vælge at bede dig om at indsende et regnskab, hvis du bliver udtaget til kontrol, og så skal det regnskab passe med de tal, ud har oplyst på selvangivelsen.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:09

Hej Anette,

Tak for et godt svar. Det giver rigtig god mening. Så jeg skal kun udfylde rubrik 111 med de 18.000, også er det det?

/Danni

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:02

Ja - men du skal også lige huske at svare på spørgsmålene om revisorbistand på virksomhedsskemaet.  Du bliver automatisk ledt derhen, når du har udfyldt noget i rubrik 111 - men alt det, der handler om virksomhedens regnskabsmæssige oplysninger kan du springe over.

Dbh
Anette

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)