Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankrådgivere er sælgere, ikke rådgivere

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super initiativ Martin......Yes

Er fase 2 så, at fjerne den mulighed som bankerne altid holder åben......nemlig at de altid kan opsige en låneaftale/kassekredit på trods af, at folk ikke har misligeholdt deres aftale med banken? Det er vel efterhånden de eneste der forbeholder sig ret til at opsige en aftale uden grund ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:38

Flot initiativ, Martin!

Jeg har så altid vidst at de var sælgere - min far var én af dem. Hans egne ord er fx:

'Vi er ikke et socialkontor! Det er cool business!'

Wink

Jeg blev så medlem nr. 207 ;-))

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:42

Martin Thorborg:

Da jeg fik lån en gang, blev jeg tvunget til at lave pensionsopsparing...

Dbh Martin

HAHA! Jeg skulle engang som ung låne til et boligindskud, og så blev jeg tvunget til at oprette en boligopsparing!

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 00:03

Lige i øjeblikket mener jeg ikke blot at de er sælgere...de er meget dårlige sælgere. I hvert fald har mange iværksættere og helt almindelige familier meget svært ved at få lov til at købe noget af dem Smile Det får mig til at tænke på...Hvordan opnår man som banksælger egentlig budget, når man får at vide af chefen, at man ikke må sælge noget, hvis der er bare den mindste risiko?

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:23

Godt initiativ, Martin!

Jeg vil ikke have en Facebook-profil. Derfor følger mit indlæg her. Nedenstående mailede jeg til Lene Espersen den 6. januar 2009. Jeg fik intet svar, og bankerne blev ikke stillet over for noget krav om en retvisende titel i forbindelse med bankpakke 2:

Kære økonomi- & erhvervsminister Lene Espersen,

hvis og når det danske samfund skal hjælpe bankerne med endnu en pakke, og den skal ledsages af betingelser, vil jeg hermed kraftigt anbefale, at en af disse betingelser  bliver, at bankerne ikke mere må bruge den vildledende betegnelse ”bankrådgiver” om deres kundemedarbejdere, men at de skal kalde  dem det, de er, nemlig ”sælgere”.

For mange fremstår bankerne fremdeles som neutrale institutioner og ikke som erhvervsvirksomheder, og de fleste bankkunder tror stadigvæk, at deres bankkontakt hjælper dem til at træffe det for dem bedste valg på grundlag af objektiv markeds- og produktviden.

Imidlertid er bankernes kundekontaktmedarbejdere jo ansat til at sælge bankernes produkter, og de af- og belønnes i overensstemmelse hermed. Det er i sig selv helt legitimt, men det er forbrugervildledning at kalde dem for noget andet, som hjælper bankerne til et nemmere salg, men som til gengæld fører til, at kunderne træffer beslutninger på et meget ufuldstændigt (og ikke sjældent forkert) grundlag. 

Eksemplerne er legio, men lad mig blot nævne Roskilde Banks salg af egne aktier, også kombineret med gearing via låneoptagning i udenlandsk valuta, eller Finn Nørbygaards opkøb af IT Factory aktier, ligeledes baseret på valutalån. 

Min personlige og mangeårige erfaring er, at jeg - i det omfang, jeg har rådspurgt bankmedarbejdere -udelukkende er blevet informeret om alternativer, som den pågældende bank selv kunne tjene på. Beder man f.eks. om råd i forbindelse med køb af aktier eller investeringsbeviser, bliver man praktisk taget altid anbefalet aktier i virksomheder, som er kunder i banken., og investeringsbeviser fra deres egne investeringsforeninger (som er guldgruber for bankerne), skønt der for det meste er bedre alternativer i markedet. 

Det vil interessere mig at modtage dine synspunkter på ovenstående snarest belejligt.

Venlige hilsener, Claus Amann

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:48
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:02

Martin Thorborg:

Så rundende gruppen 500 medlemmer.
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=110478322324663&ref=mf
Det går fremad :-)

Dbh Martin

Hej Martin

Jeg giver dig helt og holdent ret!

- men hvad er formået med at skabe en gruppe på Facebook og hvad skal denne gruppe anvendes til? Hvad er dens succeskriterier? At skabe et politiskpress, at få hr. Straarup til at indse at det er en slags falskmarkedsføring eller er det for at advarer iværksættere når de skal i banken? 

Nu er det jo ikke de fleste iværksættere der har en gunstig forhandlingssitutation når de sidder overfor "rådgiveren" med nøglen til pengene. Derfor siger man jo ja tak til aktier, pensioner og alle mulige andre produkter som lige ryger med i hatten inden man skiverunder på lånet.

Jeg tror ikke at titlen vil ændre så meget på det forhold.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:49

Business:

Super initiativ Martin......Yes

Er fase 2 så, at fjerne den mulighed som bankerne altid holder åben......nemlig at de altid kan opsige en låneaftale/kassekredit på trods af, at folk ikke har misligeholdt deres aftale med banken? Det er vel efterhånden de eneste der forbeholder sig ret til at opsige en aftale uden grund ;o)

Yes

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:26

https://www.facebook.com/group.php?gid=110478322324663&v=wall 

Jeg var igang med at rydde op i gl facebook grupper, da jeg faldt over en ældre gruppe som jeg blev medlem af da den blev oprettet, jeg kan se der er 702 medlemmer derinde nu. 

Bankrådgivere er sælgere!

Oprettet af Martin Thorborg - Initiativet er startet af iværksætter-portalen Amino.

Er det blevet en lost tabt sag eller var der bare ikke interesse?

Syntes budskabet er "spot on" og noget man burde køre en større omgang viral markedsføring på? 

Venlig hilsen
Lemme  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:15
For mig er det helt ok de hedder bankrådgivere... Men så vil jeg bare også have lov til at kalde bilsælgere for bilrådgivere ;)
Side 3 ud af 4 (40 indlæg)