Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankrådgivere er sælgere, ikke rådgivere

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Amino har startet et initiativ til at få bankrådgivere til at skifte titel.
Vi mener at alt for mange iværksættere og andre bankkunder fejlagtigt tror at de får uvildig rådgivning i banken.

Derfor har vi lavet en Facebook Gruppe som du kan blive medlem af her:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=110478322324663&ref=ts

Vi kunne også have lavet det på Amino, men vi mener at det går langt videre end iværksættere og at vi skal have fat i langt flere mennesker for at gøre en forskel og der er Facebook fantastisk.

Hvis du vil have et argument for at deltage, så læs denne undersøgele hvor bankerne hellere vil have sælgere end folk der virkelig ved noget om tingene...
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/Jobliv/2010/04/08/121714.htm

Det er faktisk rystende læsning....

Dbh Martin

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 18:49

4 medlem :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:49

Det er da på tide, at nogen forsøger at tildele dem den rigtige titel... De sælger jo service ydelser til bankens kunder!

Ordet bankrådgiver må være noget de selv fandt på i tidernes morgen!

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 18:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Lige siden første gang jeg hørte dig fortælle om det, blev jeg fuldstændig enig!
At kalde en banksælger for bankrådgiver giver det forkerte indblik i sælgerens rolle for kunderne..

En rådgiver er ikke en sælger!

I har nu et medlem mere Yes

Mvh. Thomas

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 18:53

Helt enig - fedt initeritiv Yes

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:04

God ide - er blevet fan!!!

Den mest fantastiske sætning jeg har fået til dato er: Vi giver lavere rente jo bedre det går din forretning...

Den næstbedste er: Forresten har vi i banken bestemt os for at gøre meget mere ved at skaffe privatkunder. Derfor giver vi en flaske rødvin for hver ny kunde i skaffer os...

Skype-BigSmile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:11

Hvad med at tilføje, at bankrådgivere også skulle uddannes indenfor økonomi? Big Smile Jeg synes jeg møder alt for mange bankfolk, som ikke forstår dét der med økonomien, når det bliver avanceret... de fleste kan kun forholde sig til standardaftaler (billån, huslån, mv.) og dét som computeren udregner for dem. Wink

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 19:11

Hej Martin.

Nu er det jo sådan at bankfolk SOM DE ENESTE SÆLGERE OVERHOVEDET har lov til at kalde sig rådgivere, til trods for at de KUN SÆLGER produkter fra deres "eget" firma.

Jeg har i mange år solgt investeringsprodukter, og langt de fleste mennesker (også selvstændige) synes at det er SKANDALØST at banksælgere må kalde sig rådgivere, men ikke desto mindre har de samme mennesker en ufattelig høj tillid til at deres banksælger opfører sig "korrekt" i deres "rådgivning".

Når du går ind i en bank, går du ind i en butik som har nogle produkter på hylderne. Du forventer ikke at de i en ALDI-butik vil råde dig til at hen i NETTO, og det samme gælder selvfølgelig for banker.

... og så lige en "historie" (jeg kalder det et eventyr, så jeg ikke bliver "misforstået"):

" I én af de store banker er flere bankrådgivere blevet bedt om at kigge på Jobindex efter et nyt job, fordi de ikke levede op til deres budgetter. De solgte simpelthen for få opsparinger til deres privatkundeportefølje."

Du har nu et nyt medlem af din fangruppe Yes

Mvh.

Ditbrugtmarked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13

interessant projekt--det gik først op for mig i en alder af 32-33 år, at bankrådgiveren aldrig havde været på min side, aldrig været min "ven"--og det havde jeg ladet mig bilde ind i så mange år...jesus

jeg håber på der kommer en iværksætterfond engang, man kan søge nogle fornuftige midler igennem..måske er den på trapperne??

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:15

Jeg er ikke på Facebook, jeg har nok i Amino Big Smile

Så da jeg ikke kan give min støtte til kende den vej, gør jeg det her i stedet:

Yes

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)