Hvis du laver gratis fragt eller trækker 100 kr. fra varen, så er
det en supermega dårlig forretning fra start af. Hvis du vil tjene
penge på det - eller bare undgå at lukke hurtigt igen - så skal du
fjerne de to options :·)
Hvis varerne var på hylderne andre
steder med dag til dag levering, ville jeg vælge dette. Har du noget
unikt som jeg bare vil have - så må jeg vente til om fredagen.
Som Helle, tror jeg også bare kunderne handler et andet sted. En af de oprindelige barrierer for e-handel, var netop leveringstid - så det vil være op af bakke hele vejen. Du kan evt. overveje at outsource forsendelse til et lagerhotel.
Hos mig er leveringen ikke alt afgørende, og jeg er begyndt at sende 2-3 gange i ugen, i stedet for dag-dag.
Men tøj, som er i en helt anden branche og behov, jaså tror jeg ikke på det holder. Se bare konkurrencen, der er nok af andre at vælge imellem. Har man lige købt nyt tøj, vil man have det på.....ikke vente en uge.
Der er ingen grund til, at starte med at være bagud i forhold til alt og alle...
Kunder forventer idag hurtig levering. Ja faktisk er det sådan, at kunden bestiller og betaler idag, men forventede levering igår!
Du kan sikkert godt lave en forretning ud af det, men du skal bare slidde dobbelt eller tre gang så meget for samme omsætning, som en konkurrent med dag til dag levering!
Når jeg handler på nettet, så forventer jeg at få hurtig leveret, og sådan har mine kunder det også. Det er faktisk noget der bliver bemærket og kommenteret i tilbagemeldingerne fra kunderne (TrustPilot).
Hvis den vare du har, også findes i en anden shop, ville jeg ikke handle i din, med mindre prisen var tilpas lav. Er den det og/eller giver du fragtfri levering, så kan det nemt gå hen at blive en underskudsforretning for dig.
Generelt vil jeg sige til dig, at hvis du ikke helhjertet går ind i din nye shop, så drop i det mindste tanken om kun en leveringsdag om ugen.