Hej Amino'er, Håber i kan hjælpe ... Jeg har her til morgen modtaget mit nye logo fra en "logo designer" i København - super flot lavet, fede farver og blev virkelig glad da lå i indbakken på mailen........ MEN ... efter noget tid syntes jeg det var noget der var set før!?!?! Nu er jeg kommet frem til, at det ligner BMW's logo - bare med andre farver i de 4 midt felter (hvor bmw køre med hvid og blå), samt skrift hele vejen rundt i mit, i stedet for at der selvfølgelig står BMW. BMW har hvid og blå - jeg har 4 forskellige farver. Mit spørgsmål er - Må man det? (Her tænker jeg på lovgivning og ikke på folks personlige holdning) Tusinde tak Novedas Mitas |
Du spørger om du må...Ja, selvfølgelig. Men hvis du skal til at producere biler kan det godt være du løber ind i lidt problemer.
Prøv at få nogle mennesker du kender godt, og helst nogen der har lidt grafisk sans, til at give deres mening til kende. Ligner det FOR meget? Er størrelsesforholdet mellem farvene i midterringen og bredden af ringen omkring det samme i dit logo som hos BMW? Er farvene eller skrifttypen for tæt på? Kan lyden af dit firmanavn forveksles med udtalelsen af BMW? (Husk andre sprog også) Hvis svaret til alle disse spørgsmål er nej, har du efter min udmyge mening intet at være bekymret over.