Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med registrering / aktivering af domæne.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

OK,så virker det mere som om at en eller anden sidder og smøler et sted. Så vil jeg foreslå at du gør som Krkli foreslog og registerer det gennem GratisDNS i stedet for. Så har du selv hånd i hanke med domænenavnet og er ikke afhængig af at en anden én får fingeren ud. Dernæst går du så ind i GratisDNS's kontrolpanel og peger domænet på din Gigahost løsning.

Hvis selve løsningen hos Gigahost heller ikke er kommet i luften skulle du måske overveje alternativer ... ;-)

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:09

Krkli:

Hej Thomas. For din egen skyld vil jeg anbefale dig at du for fremtiden selv styrer domæner og DNS uafhængigt af webhotellet/host. Dette kunne du fx gøre via GratisDNS.dk.

På den måde får du bedre indsigt i hvordan DNS fungerer, du er sikret domænet såfremt host går ned eller i konflikter.

Bare et lille tip

Det giver bare lidt udfordringer hvis udbyderen vælger at omlægge nogle servere hvor der så skal rettes DNS, hvis ikke kunden selv er i stand til at rette det på det rigtige tidspunkt står kunden med et site der er nede og hvor udbyderen intet kan gøre for at hjælpe.

Hvis det er et .dk domæne ser jeg ikke den store risiko i at lade udbyderen håndtere DNS for dette, da man altid kan flytte det væk via dk-hostmaster.

Alternativt kan man f.eks. benytte QuickDNS hvor man kan lave brugergrupper der har adgang til at redigere samme domæne, så brugeren der ejer domænet laver en gruppe hvor udbyderen har adgang til at rette i de pågældende records, og hvis brugeren en dag skifter udbyder sletter man blot udbyderen fra den brugergruppe.

Men det giver naturligvis udbyderen lidt ekstra arbejde som man nok må forvente at skulle betale lidt for.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 12:10

Thomas De Oliveira:

Mikkel Elmholdt:

Du bør have fået en email fra DK-Hostmaster med et link som du skal følge for at aktivere domænet.

Ja men det har jeg netop ikke fået.

Står domænet til at være registreret hos dk-hostmaster hvis du tjekker det der?

Står det til reserveret hvis det er registreret?

Og hvis det er registreret og reserveret kan du bruge "glemt pinkode" til med lidt held at få din kode tilsendt pr mail så du kan komme ind og aktivere domænet.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:10

Hvad hedder dit nye domæne :-)

Jeg bruger surftown der er ingen aktivering, jo ved dk-host ellers ikke

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 12:13

Problemet ligger i at jeg ikke har fået den skide mail fra DK-hostmaster og det irriter mig meget!!! Super Angry

Jeg kan ikke finde ud af alt det andet men har bestilt og betalt et domæne via gigahost.dk og har ikke fået nogen mail..

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 12:15

Rolig nu. Send mig en PM hvis du gerne vil have at jeg checker domænet for dig.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 12:17

Thomas De Oliveira:

Problemet ligger i at jeg ikke har fået den skide mail fra DK-hostmaster og det irriter mig meget!!! Super Angry

Jeg kan ikke finde ud af alt det andet men har bestilt og betalt et domæne via gigahost.dk og har ikke fået nogen mail..

1. Tjek om det er registreret her : https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/find-dk-domaenenavn/?no_cache=1

Hvis det er, se om der står "reserveret"

Hvis ja, gå til 2.

2. Find det brugernavn der står ved dit domænenavn, og indtast det her https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=6&area=glemt_password og vælg at du vil have din pinkode tilsendt pr. mail.

3. Når du har din pinkode kan du logge ind her : https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=6&area=aktiver og aktivere dit domæne.

Når det er gjort går der op til 24 timer, og vupti så virker dit domæne.

Hvis #1 viser at domænet ikke er registreret er det Gigahost.dk du skal henvende dig til for at høre om de er gået helt i stå.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 12:17

Anders Christensen:

Thomas De Oliveira:

Mikkel Elmholdt:

Du bør have fået en email fra DK-Hostmaster med et link som du skal følge for at aktivere domænet.

Ja men det har jeg netop ikke fået.

Står domænet til at være registreret hos dk-hostmaster hvis du tjekker det der?

Står det til reserveret hvis det er registreret?

Og hvis det er registreret og reserveret kan du bruge "glemt pinkode" til med lidt held at få din kode tilsendt pr mail så du kan komme ind og aktivere domænet.

Reserveret: https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=DeOliveiraTalkshow.dk&submit=S%F8g

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 12:25

Anders Christensen:

Hvis det er, se om der står "reserveret"

Hvis ja, gå til 2.

2. Find det brugernavn der står ved dit domænenavn, og indtast det her https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=6&area=glemt_password og vælg at du vil have din pinkode tilsendt pr. mail.

3. Når du har din pinkode kan du logge ind her : https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=6&area=aktiver og aktivere dit domæne.

Når det er gjort går der op til 24 timer, og vupti så virker dit domæne.

Hvis #1 viser at domænet ikke er registreret er det Gigahost.dk du skal henvende dig til for at høre om de er gået helt i stå.

Så er det måske ved at være tid til at følge den vejledning, du har fået af en venlig Amino. Smile Hvis domænet står som reserveret, så har Gigahost gjort præcist det de skulle.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 12:30

Mattias Skovhøj:
Så er det måske ved at være tid til at følge den vejledning, du har fået af en venlig Amino.

Hvad mener du med det?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)