Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De Oliveira Talkshow - Tillykke med de 70

Side 5 ud af 9 (82 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:
jeg vil hellere ikke have nogen fra venstrefløjen til at være vores repræsentant i stedet for kongehuset. Kongehuset er kongehuset. Politikere er politikere

Yes Fuldstændig enig, kongehuset er kongehuset og forbliver kongehuset.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:55

Heh ja og hvis i kunne jeres historie så var det måske knap så meget kongehuset alligevel ;)

Over de sidste 20 år er tilslutningen faldet til 70% af befolkningen og mon ikke vi om 20 år er rundet de 50% - Jeg tror ikke Frederiks evner når hans mors til sokkeholderne og havde Margrethe ikke været et så ualmindeligt elskværdigt menneske så havde tallet skam nok også for længst været langt forbi de 50%

Det er selve institutionen der er et problem - ingen bør kunne arve sig til særstatus i et samfund alle bør have lige muligheder i et demokrati.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:37

Det problematiske med at opgøre kongehusets værdi går jo egentlig begge veje.

Vi kan godt nogenlunde estimere hvor meget det koster os, og ja, det er penuts ift. mange andre ting, men det er ikke de andre ting det handler om, nu handler det om kongehuset.

At det så koster os x antal hundrede millioner årligt, småpenge, som stadigvæk kunne gå til en masse andre tiltrængte poster i samfundet.

Angående den værdi det giver danmark, og det brand det er med til at skabe, det er straks sværere at sætte nogen præcise tal på. Jeg mindes dog en gut som var i GO'morgen danmark her før på ugen, han nævnte bl.a. at lande udover dem vi er omringet af (sverige/norge/tyskland og så lige australien pga mary) er komplet ligeglade med vores kongefamilie, dvs. det er ikke noget som der bliver bragt nyheder om i deres hverdag på samme vis som det gør her i danmark og vores nabolande. Han bragte et eksempel på Frederik og Mary var på en kort ferie i New York, kun en amerikanske avis bragte en nyhed derom.

Jeg tillader mig at have min tvivl om kongehuset og des effekt ud af til. Derimod har jeg ingen tvivl om at mange danskere elsker at holde fast i denne tradition på baggrund af udokumenterede grundlag.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:36

Vore kronprins siges at have en akademisk begavelse.

Det kan derfor undre, at han hellere vil plaske omkring sammen med en flok frømænd i >blå afmærkninger< der fortæller, at den loyale person skal have særbehandling.

Inden vore syv europæiske kongehuse overgår til et enkelt præsident-embede, burde den unge mand vise sin akademiske holdbarhed i et ærligt job og tillige finde sig en dame, som alle vil forstå at respektere.

Modsat tidligere kan og vil mennesker i dag ikke respektere nogen blot grundet medfødt titler

Mikkel

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MikkelFriis:
burde den unge mand vise sin akademiske holdbarhed i et ærligt job og tillige finde sig en dame, som alle vil forstå at respektere.

Hvis vi nogensinde kommer til at forretning med hinanden. Så mind mig lige om alle dine projekter og ikke  mindst sørg for at fundet en dame jeg kan respektere.....Wink

Du overskrider langt den grænse som det tilkommer mennesker at blande sig i andres livsførelse......

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad Kongehuset har af brandingsværdi i udlandet. Det der betyder noget er hvilken værdi jeg tilægger monarkiet. Så kan du mene at jeg ikke kan få for 400 mill. Kongehus bare fordi jeg synes, - og så kan vi tage den derfra.

Der er ingen fornuft i at sætte børn i verden i Danmark. Der er at par millioner Haitianere, Afrikanere eller kinesere at tage af,  - vi bortfører dem bare på vikingemanér så er det næsten gratis. Danske unger er til besvær, og de er aldeles udemokratiske anlagte. Som babyer vil de have mad på de mest ubekvemme tider, - og så skider de i bukserne. Som teenagere koster de kassen og tømmer køleskabet, og de er nogen utaknemelige skarn. Slet ikke som da man selv var teenager. Når de så endelig flytter hjemmefra, udebliver indbetalingerne på forældrenes netbank, til trods for alle de mange gange bæsterne har sagt, " Far, kan jeg lige låne....."  

Så hva fanden skal vi med de unger i økonomisk henseende.......

Der er bare nogle ting i livet der ikke skal gøres op i penge. Ting der er helt og aldeles irrationelle. Som forelskelse, kærlighed og børn for bare at nævne noget. Betyder det så også vi skal undvære det?

Kan det ikke være sådan, at vi i vores rige samfund kan unde hinanden noget. Der er jo heldigvis mulighed for at kunne bo i en replublik, - man kunne bosætte sig i Frankrig. Sådan har verdenen jo åbnet sig, - så i virkeligheden kan man bo og leve som man lyster. Tag bare Jørgen Leth, den gamle mand der tog til Tahiti hvor han kunne få tjenestefolk der kunne støve det hele af.

Nu er Danmark et monarki, med et Kongehus der repræsenterer mange af de værdier jeg gerne ser forbundet med det at være dansker, - så skal vi ikke tage at være rummelige og give hinanden lidt plads.

Smålighed har aldrig klædt nogen.....

Michael 

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:11

Vel talt!!! Yes

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:20

Ronnikc:
ingen bør kunne arve sig til særstatus i et samfund alle bør have lige muligheder i et demokrati.

Så rigmandsbørn skal også stemmes hjem fra øen ? Og børn med ekstraordinære evner indenfor forskellige felter skal også sættes på plads. Det lyder mindre som demokrati men mere som noget jeg troede vi var færdige med , kommunisme

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:51

Hmm Jimi - jeg må vel næsten antage vi er ude i begrænset evner til at forstå tingene her eller et elendig retorisk forsøg på at dreje mit udsagn.

Hverken rigdom eller særlige evner er at sammenligne med særstatus i et samfund - men det kan være at du synes at børn af rige forældre fortjener en særstatus?

Så lad og lige blive ved sagens kerne - det kongehus, som jo i realiteten ikke har noget som helst med den danske kongeslægt at gøre men som er importeret hertil, har ret til at deres unger kan arve en særstatus hvor de har en grundlovssikret magt over den politiske proces på trods af vi lever i et demokrati.

Som et minimum bør alt kongehusets indflydelse renses fuldstændigt ud af grundloven - hvis nogen så vil fastholde familien som en slags tradition eller fortælling for at en vis periode i historien hvor deres familie var kongeslægten i landet så er det vel en form for kompromis - men sjovt nok så er der ingen af jer som er så glade for kongehuset idenne tråd der ser ud til at kende baggrunden for den kongelige slægt eller ytre jeres holdning i forhold til at splitte stat og kongehus fuldstændigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51

Væk med kongehuset ..

Side 5 ud af 9 (82 indlæg)