Hej
Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad Kongehuset har af brandingsværdi i udlandet. Det der betyder noget er hvilken værdi jeg tilægger monarkiet. Så kan du mene at jeg ikke kan få for 400 mill. Kongehus bare fordi jeg synes, - og så kan vi tage den derfra.
Der er ingen fornuft i at sætte børn i verden i Danmark. Der er at par millioner Haitianere, Afrikanere eller kinesere at tage af, - vi bortfører dem bare på vikingemanér så er det næsten gratis. Danske unger er til besvær, og de er aldeles udemokratiske anlagte. Som babyer vil de have mad på de mest ubekvemme tider, - og så skider de i bukserne. Som teenagere koster de kassen og tømmer køleskabet, og de er nogen utaknemelige skarn. Slet ikke som da man selv var teenager. Når de så endelig flytter hjemmefra, udebliver indbetalingerne på forældrenes netbank, til trods for alle de mange gange bæsterne har sagt, " Far, kan jeg lige låne....."
Så hva fanden skal vi med de unger i økonomisk henseende.......
Der er bare nogle ting i livet der ikke skal gøres op i penge. Ting der er helt og aldeles irrationelle. Som forelskelse, kærlighed og børn for bare at nævne noget. Betyder det så også vi skal undvære det?
Kan det ikke være sådan, at vi i vores rige samfund kan unde hinanden noget. Der er jo heldigvis mulighed for at kunne bo i en replublik, - man kunne bosætte sig i Frankrig. Sådan har verdenen jo åbnet sig, - så i virkeligheden kan man bo og leve som man lyster. Tag bare Jørgen Leth, den gamle mand der tog til Tahiti hvor han kunne få tjenestefolk der kunne støve det hele af.
Nu er Danmark et monarki, med et Kongehus der repræsenterer mange af de værdier jeg gerne ser forbundet med det at være dansker, - så skal vi ikke tage at være rummelige og give hinanden lidt plads.
Smålighed har aldrig klædt nogen.....
Michael