Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der noget om snakken?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan forstå på DHL at lufthavnene er blevet lukket grundet vulkanudbrud på Island, men er det ikke lige i overkanten at lukke de danske og tyske lufthavne for det?

Er der reel fare i luften eller er det bare socialdemokrater og hundehoveder hele bundtet der lige har øjnet sig en ekstra fridag? :)

Er der nogen der har et kvalificeret gæt på hvornår det atter bliver muligt at transportere mennesker og varer rundt i verden i flyvemaskiner?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 10:03

Jørgen Olsen:
Er der reel fare i luften eller er det bare socialdemokrater og hundehoveder hele bundtet der lige har øjnet sig en ekstra fridag? :)

Det vil jeg bestemt tro der er. Man må gå ud fra, at de folk, der har taget beslutningen ved hvad de snakker om. For mig giver der ydermere god mening, at man ikke kan flyve rundt i en aske-sky. Luftforholdet må være meget anderledes i en sådan sky, end i "normal luft", hvorfor det giver god mening ikke at flyve i det.

Så nej, jeg tror ikke det er en flok hundehoveder, der har brug for en ekstra fridag (jeg tror faktisk det meste personale i  lufthavnen har mere travlt end normalt).

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 10:03

Hej,

Det er vel bedre de stopper alt flytrafik, end det pludselig går galt - eller hvad?!

Som jeg kunne forstå, så kunne det støv som vulkanen medføre motorstop på flyverne.

Som det bliv sagt i går af en mand, ''hellere sidde her, end og være deroppe og komme lidt for hurtig ned igen''..

Handel med varepartier via Trademen

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:04

Så vidt jeg har forstået, så hænger det sammen med at støvpartiklerne fra vulkanudbruddet, kan skade en rude på flyet, sådan at piloten ikke vil være i stand til at kigge ud bagefter. Hvis det er tilfældet, så er det vidst en meget god beslutning Smile

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:05

Man stopper ikke adskille tusinde fly og flere hundrede tusinde mennesker for sjov. Der er en betragtelig risiko for flystyrt ifølge eksperterne - flyene kan ganske enkelt ikke holde til at flyve gennem vulkansk aske. Der står lidt om det her.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 10:05

Ja det er der en meget god forklaring på Jørgen, og den kan du høre om på TV2 nyhederne, den aske som kommer ind over nord europa kan fly motoren ikke tåle og sætter ud.

Så det der med en fridag tror jeg ikke at du skal regne med, de mister mange millioner på det der hver time

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:09

David Mc Nally:

Man stopper ikke adskille tusinde fly og flere hundrede tusinde mennesker for sjov. Der er en betragtelig risiko for flystyrt ifølge eksperterne - flyene kan ganske enkelt ikke holde til at flyve gennem vulkansk aske. Der står lidt om det her.

Ja, så må der jo være noget om snakken.

Men er det sådan fat at nu er luften fyldt med aske, og der er ingen der ved hvornår det hører op?

Eller er der nogen der har et bud på om asken har lagt sig i løbet af et par dage?

VH Jørgen Olsen

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:27

Der er vist en, der ikke har set tv eller hørt radio de sidste 24 timer :O)

Men det er ikke til at sige noget om. De vurderer hele tiden, hvornår det er muligt at flyve igen.

Sidst den var i udbrud gik der 1½ år før den stoppede igen. Dog var det ikke konstrant udbrud, men sker det igen, at der med et pr dages mellemrum er udbrud, kan der godt gå laaang tidinden de kan flyver igen.

mvh

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 10:31

Der er jo metaller og andet skidt i den sky, så det er ikke særlig sundt for motoren på flyet. Hellere at de stopper lufttrafikken end at der kommer massestyrt af masse fly over det hele! :D

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 10:36

Jeg har lige nu set nyheder og det kan være at de åbner den i nogle timer, måske, men ellers kan det tage op til en uge øv øv øv 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)