Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adobe update er den sikker?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg syntes et sted at have læst der kommer usikre updates fra Adobe.

Nogen som ved om det er sikkert nok at tage disse updates?

/allan

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 07:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har jeg ikke hørt om, men der har på det seneste været en del snak og ballade omkring sikkerhedshuller der er fundet i Adobe Reader og for den sags skyld også andre PDF læsere. Disse huller skulle gøre det muligt for en hacker at lave en "inficeret" PDF fil og hvis du åbner den i din Reader så kan den starte et vilkårligt andet program. Der er flere oplysninger her.

Så jeg vil tro at det bedste nok er at holde sin Adobe software så opdateret som muligt.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:01

Hej Mikkel,

Så var der noget men bare ikke lige med updaten;)

Tak for svaret

/allan

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har aldrig hørt om at der har været en decideret sårbarhed i selve Updateren.
Det har altid været selve applikationerne (Flash Player, Acrobat Reader m.fl.) som der har været nogle sikkerhedsmæssige problemer i - som så netop bliver opdateret med diverse hotfixes m.m. via Updateren.

MEN, jeg vil så også sige at vi MediaMouse ikke har update slået til. Vi installerer diverse opdateringer manuelt. Det er dog noget mere bøvlet og tidskrævende. Men det er simpelthen fordi der har været nogle "episoder" hvor en automatisk opdatering har f..cket arbejdsstationer helt op, så enten hele softwarepakker skulle installeres igen fra bunden af, eller nogle moduler/snap-ins pludselig slet ikke fungerede.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)