Hej Aminoer Man høre tit folk snakke om markedsandele, så er der nogen der har forøget deres markedsandele og andre siger de har 8,5% af markedsandelen. Men hvordan kan man vide det eller regne det ud? IndustriBasen.dk har mange besøgende og ligger bedre en de fleste konkurrenter i søgemaskinerne og har en fin omsætning. Men hvordan kan man sige hvor stor ens markedsandel er i forhold til en konkurrent? Mvh Morten sælg eller køb gaffeltrucks på IndustriBasen.dk |
Hej Morten.
Ganske enkelt, så går det jo bare ud på at finde ud af hvor stort markedet er, og så sammenligne ens egne tal med det, og så regne ud hvor stor en andel, som man har.
Jeg vil bare mene at det er ret svært indenfor din branche. Man kan jo ikke vide hvor stort markedet er, så du skal ud og finde nogle tal for dine konkurrenter.
Find fx. Dine tre største konkurrenter, se hvor mange annoncer de har, lig dem allesammen sammen, gang med dine annoncer og divider så med 100. Så har du et nogenlunde billede om hvor stor en andel af annoncerne indenfor din branche, som er oprettet hos dig.
Men det er jo svært, for der har du så kun kigget på dine tre største konkurrenter, og ikke på de mange små sites der sikkert findes omkring emnet. Og du har jo heller ikke talt de private med som sælger deres gaffeltrucks på DBA.
Må jeg høre om det blot skal bruges til egen information, eller til at skrive på IB? :)
Fordi hvis det er noget du vil have stående på din side, så ville jeg måske hellere finde ud af en niche som du er størst for, og så reklamere med det. Fx. 'Største udvalg af brugte gaffeltrucks'. Ja, du kan nok selv finde på noget bedre :)