Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lovgivning vedr. ansatte i enkeltmandsejet virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål; Jeg har en enkeltmandsejet konsulentvirksomhed med 5 konsulenter - de er alle ansat på projektbasis og aflønnes via faktura/honorar.

Nu er jeg på barsel og mit spørgsmål lyder; kan SKAT forlange at jeg under min barsel ansætter en person under funktionærlignende forhold?

Min daglige leder har, indtil nu, også været projekt ansat - dvs. han "hænger sammen med kunderne" når kunderne stopper ophører hans ansættelse pr. automatik.  Hans fagforening har godkendt ansættelsesvilkårene.

Men SKAT rykkker voldsomt for at få en person ansat - skal jeg det iflg. gældende lovgivning?

Og hvor kan jeg evt. finde noget litteratur vedr. min problemstilling?

Vh Britt Vorre

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:13

Hej Britt!

Jeg er ikke selv nogen ørn til løn-reglerne, men i en enkeltmandsvirksomhed er der en der bestemmer, hvad der skal ske. Og jeg vil da mene, at det ene og alene er dig der bestemmer om du skal have ansatte eller ej.

Hvorfor SKAT skulle blande sig i det, forstår jeg ikke.

Nåhr....bare min mening.

Hilsen Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30

Hej Britt

Der findes ikke nogen hjemmel for SKAT til at forlange eller kræve dette af en virksomhed eller virksomhedsejer.

Så i tilfælde af at det kommer op igen, så bed om en henvisning til en lov eller bestemmelse, hvor dette skulle fremgå.

Du er som bekendt ene ansvarlig for din enkeltmandsvirksomhed, hvor du alene bestemmer alle forhold for virksomheden. Du skal kun sørge for at overholde den gældende lovgivning, og der findes ikke nogen love, som påtvinge en virksomhed til at ansætte personale.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)