Hej kære Aminoer.
Jeg er ved at skrive en rapport om e-handel, og en af punkterne i min problemformulering er "Fremtiden".
Så ville jeg høre jer ad, hvordan tror I fremtiden ser ud for e-handel?
Jeg har ikke tænkt mig at copy+paste det bedste svar, jeg leder bare efter noget inspiration, og nogle kloge ord og ting jeg måske ikke lige havde tænkt over :-)
På forhånd tak for hjælpen, og fortsat god solrig dag! ;-)
Mvh,
Daniel.
Hej Daniel
Jamen held og lykke med din rapport - håber du får mange og brugbare indput her i tråden, jeg vil da give mit besyv med.
Som en kendt mand engang sagde: "det er svært at spå - især om fremtiden" vil jeg alligevel vove forsøget.
E-handel har været i voldsom stigning inden for de seneste år. Men jeg trol kun vi har set toppen af isbjerget. Flere og flere bliver fortrolige med nettet og føler sig mere trygge ved den sikkerhed, som der er udviklet i forbindelse med on-line betalinger.
De ældre (som mig selv +45) er nok dem der har været mest tilbageholdende netop på grund af alle de grumme historier man har hørt om svindel og humbuk. Det vil sige denne gruppe skal der arbejdes med for at få konverteret endnu mere over til e-handel. Efterhånden som sikkerheden bliver bedre og bedre, tror jeg også at denne gruppe vil bruge e-handel mere og mere.
Mellem gruppen 20-45 årige tror jeg bruger e-handel som en naturlig ting, men svinger nok ligeligt mellem e-handel og reallife handel. De er vokset op med dette her nymodens internet, og har nok ikke samme berøringsangst. Efterhånden som mulighederne og udbuddene vokser, tror jeg også at denne gruppe vil hælde mere og mere til e-handel.
De yngste 0-20 årige tror jeg vil benytte e-handel så tæt på 100% som man kan komme. Igen kommer det selvfølgelig an på udbuddet, men med den udvikling der er inden for e-handel, så tror jeg at det vil eksplodere med e-handlende over en 10-15 årig periode.
En lille detalje, som jeg kom til at tænke på, efter at have set nyhederne i går aftes er: at i gamle dage der kunne man ringe ned til købmanden og bestille sine dagligvarer, og man fik så leveret sine indkøb, mod en lille ekstra ydelse - efterhånden som de store supermarkeder dukkede op, forsvandt denne service til fordel for storindkøb til ingen penge i bulka, kvakli, bragsen og hvad de nu alle sammen hedder. Men det jeg så så i nyhederne var, at Lavpris-kæden havde genindført det (mod et mindre gebyr på 49 kr tror jeg det var).
Når så det rigtigt vinder indpas, så er der jo ingen grænser for e-handel......køleskabet der selv bestiller varer, kommer nok frem igen. Det var bare lige 10 år før sin tid.
Alt i alt tror jeg at e-handlen vil eksplodere voldsomt - voldsommere end den allerede har gjort.
Dette er selvfølgelig kun mine tanker og forudsigelser, men håber da at du kan bruge noget af det 
Mange hilsner
Reno R. Jensen