Hej Aminoer..... Sagen er som følger..... Jeg bliver kontaktet af en flink mand der skal have lavet noget webarbejde af mig..... Det hele kører fint, det bliver færdigt og manden er glad og tilfreds..... Også da fakturaen sendes, på det aftalte beløb, er der heller ikke nogen problemer så det hele glider jo bare..... Men der kommer ingen penge..... Ingen..... Og manden er som sunket i jorden..... Men han er ikke død fordi det webarbejde jeg har lavet begynder at dukke op forskellige steder..... Men han vil åbenbart ikke betale..... Så mit spørgsmål lyder lidt: Hvilken "forbrydelse" begår han her? Er han en dårlig betaler, stjæler han, eller har han brudt min copyright på webarbejdet og kan man sagsøge ham for det for et højere beløb end det han i første omgang skulle have betalt......? Jeg ved at Thomas Rosenstand på sin hjemmeside har skrevet noget om folk der stjæler hans tekster..... Han sender dem et erstatningskrav på et pænt beløb.. Kan man bruge samme metode her??? http://www.thomas-rosenstand.dk/tyveri-pa-internettet På forhånd tak..... Jeg håber at I har nogle forslag til hvad jeg kan gøre! PS: Beløbet er stort nok til at jeg desværre ikke bare kan glemme det og komme videre i livet.... Mvh Fritz |
Det er vel det man kalder dårlig betaler..
Han stjæler ikke da det er frit leveret til ham.
Var han i RKI inden i påbegyndte arbejdet ?
Jeg tager ikke opgaver fra folk i RKI... Der er desværre flere og flere der bestiller men ikke kan betale.
vi har taget forholdsregler, men stadig udstående beløb folk ikke vil betale.
Vi sender 3 rykker og derefter RKI uden tøven
Mikkel