Hvor lang tid tog cirka for jer at få jeres hjemmeside på Google?
Når du først har smidt et link til din hjemmeside her på Amino, så går det ganske hurtigt. Ellers kan det vel generelt siges at tage et sted imellem 2 minutter og 3 måneder. Det afhænger helt og holdent af hvor hurtigt google finder links til din hjemmeside. Nu er det efterhånden 6 år siden at vi fik vores domæne op at køre og dengang tog det os vistnok omkring 1-2 måneder førend vi lå på google, det er dog noget helt andet idag og går som regel langt hurtigere, især hvis der er link fra velbesøgte hjemmesider som nu her på amino.
Fornylig lavede jeg dog fx en ny underside om cms system og linkede til den udefra en besøgt hjemmeside som her, og der gik ikke mange minutter så var den indekseret af google. Så jeg er sikker på nu hvor dit link står her at du bliver hurtigt indekseret.
Så det mere essentielle spørgsmål for dig nu er nok hvor hurtigt og hvilken position du kan få på de nøgleord/keywords som du ønsker at blive fundet på i Google. Det er straks en anden snak.
Jeg mener ikke at man kan sætte en gennemsnitstid for indekseringen i Google.
Hastigheden afhænger jo af, hvor vigtig Google mener at et nyt websted er i deres indeks (baseret på indgående links og deres styrke, nyhedsrelevans, antal websider osv.).
For år tilbage oplevede jeg at det tog omkring nogle uger, før de første sider var indekseret og efterfølgende tog det igen noget tid at få hele webstedet (alle websider) indekseret.
Mit seneste websted (lanceret i oktober 2009) blev forholdsvis hurtigt indekseret (1-2 dage for forside + nogle få undersider) og i løbet af 14 dage var så godt som hele webstedet at finde hos Google.
Skaf nogle gode indgående og relevante links, så skal der nok ske noget snart :o)
Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer
du er da vist iøvrigt allerede indekseret, så mon ikke du var det i forvejen, (ellers plejer google at skrive det er få minutter siden den fandt linket).