Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vistaprint domæne-ejerskifte

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Generel opdatering:

Nu er der i en ansats postkasse dukket en mail op fra april måned Surprise), der indeholder vitale og essentielle oplysninger om, hvordan domæne-detaljerne skal opdateres online via Vistaprints domæneadministrator.

Med andre ord, så ser det nu ud som om, at hele miseren skyldes egne fejl (Tongue Tied) og supportens elendige kvalitet; man kunne godt have svaret, at der var afsendt en mail!

Bottem line: En storm i et glas vand.

Hilsen

Steen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33

Her må jeg (igen) rette mig selv:

Den famøse oversete mail fra Vistaprint vedrørende overdragelse,
viste sig ingen værdi at have.

Problemt ser ud til at være, at Vistaprint ikke accepterer dk-hostmasters forretningsbetingelser (de har købt domænet hos Tucows) og ikke vil godkende overdragelsen, hverken ved at returnerer dk-hostmasters formular til formålet, eller godkende via login med registrant ID handle på dk-hostemaster.dk.

Alternativt er det (med dk-hostmasters hjælp) blevet forsøgt at inddrage Tucows - i deres rolle som godkendt registrator - i forsøget på at overtale Vistaprint.
Denne strategi ser ikke ud til at give noget resultat heller.

En (eller flere) klage(r) til Domæneklagenævnet virker uundgålig og den/de ville komme til indeholde 3 klagepunkter:

1) Vistaprint har (videre-) solgt domænet til kunden, men aldrig leveret varen (overdragelsen).

2) Vistaprint køber domæner hos Tucows med henblik på videresalg og udlejning. Dermed brydes Domænelovens §12.2.

3) Vistaprint har flere end 1000 .dk domæner registreret, hvilket muligvis gør Tucows medvirkende til "warehousing", hvilket strider mod registratoraftelens §7 med dk-hostmaster.

Derfor vil jeg gerne opfordre andre i samme situation, til at henvende sig til mig, med henblik på at medvirke i en fælles klage eller i mange enslydende klager. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13

Opdatering:

dk-hostmaster har nu (18-01-2011) taget kontakt til Tucows og bedt dem om at meddele Vistaprint, at de inden 3 uger skal bringe orden i de domæner, der ikke er blevet korrekt overdraget.
dk-hostmaster vil opsige Tucows registrator-aftale, hvis det ikke sker.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24

SÅDAN! Flot kæmpetYes

Dejligt når "wild west"-metoderne kommer til kort.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Fra  rette ord Skrevet kl. 13:59

Hej

Det glæder mig at der er lidt skred i sagerne. Jeg er (med skam at melde) en af dem der hoppede på limpinden, og som ikke anede at Vistaprint kunne finde på at snuppe domænet for næsen af mig. Jeg tilmeldte mig deres hosting efter selv at have brugt tid på at finde et ledigt domænenavn. Så troede jeg at alt var i orden. Jeg havde jo fundet et navn, der var identisk med med navnet på mit nystartede firma. Hvem ellers har brug for et domæne, der hedder www.ab-tekstservice?

Men da jeg, inden udløbet af den gratis første måned hos Vistapprint, så købte domæneplads hos UnoEuro og bad dem overføre mit domænenavn til dem, skete der ikke noget. Jeg kontaktede DK-hostmaster, som kunne berige mig med den detalje, at det nok hang sammen med at domænet stod med Vistaprint som ejer, og at jeg skulle kontakte dem for at bede dem overdrage domænet til mig.

Da jeg, via kontaktformularen (på engelsk), kontaktede Vistaprint for at lukke min hjemmeside hos dem, lukkede de ganske vist min side ned, men de beholdt samtidig mit domæne!

Nu har jeg således betalt UnoEuro for et års domænehosting, uden at have adgang til "mit" domæne. Tilmed har jeg været nødt til at genåbne min hjemmeside hos Vistaprint, så jeg i det mindste har NOGET, for hvad er et nystartet kommunikationsfirma uden en hjemmeside?

Igen spørger jeg: Hvem andre end AB-tekstservice har brug for (og ret til at benytte) et domæne, der hedder www.ab-tekstservice? Vistaprint?

Jeg har siden kontaktet Vistaprint via deres kontaktformular (igen på engelsk), og bedt dem overdrage domænet, men jeg har indtil videre intet hørt fra dem. Nu kan udgangen blive at jeg enten må skifte firmanavn, vistikort, brevpapir, stempler, brochuremateriale og alt muligt, og begynde forfra - eller affinde mig med at skulle have en hjemmeside, der ikke bærer mit eget firmas navn.

Det kan bare ikke være rimeligt.

Jeg er gal i skralden... og vil derfor gerne være med i en fælles henvendelse til diverse forbruger-instanser og domæneklagenævn.

Venligst

Anders Bo Rasmussen
AB-tekstservice

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Fra  rette ord Skrevet kl. 23:44

Så har Vistaprint svaret:

De tilbyder mig at købe domænet. De har dog ikke valgt at oplyse prisen men har blot sendt en mail hvor beløbet for et release er "<§XXpriceXX>" og med en udløbsdato på "<XXdateXX>". Vældig informativt...

Jeg har i dag skrevet til dem og forklaret min situation igen (som ovenfor nævnt), samt informeret dem om at jeg er parat til at gå hele vejen gennem retssystemet for at få mit domænenavn overdraget.

Nu får vi se hvad der sker.

Er der nogen der har et skrigeskab til salg?

Anders Bo Rasmussen

AB-tekstservice

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 08:51

Gammel debat, men et nyt spørgsmål!

Jeg har oprettet en prøveversion hos vistaprint og  har indtastet mit ønskede domænenavn. De skrive"Tillykke, der ikke andre der har det endnu." Citat er ikke ordret.

Jeg har endnu ikke fået hjemmesiden i luften, da jeg sidder og arbejder på den pt.

Mit spørgsmål er som følger: Skal jeg nu betale de godt 10.000 kr., hvis jeg ønsker at benytte domænenavnet andetsteds.

Jeg tænker, at det har formildende omstændigheder at det er en GRATIS prøveversion og at hjemmesiden endnu ikke er gået i luften!

Mvh. Celgaard 

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39

@celgaard og andre.

Det har vist sig, at prisen kun er ca. $10 (som det også fremgår af tråden). Domænet kan købes ved at kontakte supporten telefonisk; de vil så "frigive" produktet "domain transfer" i din indkøbskurv.

Du vil derefter få en mail fra et Tucows relateret selskab, der er Vistaprints domæneudbyder (Vistaprint er ikke selv registrator; de køber domænet på hos en "reseller" og sælger/udlejer det videre til dig, hvilket iøvrigt ikke er tilladt).
Denne mail anviser hvordan man overdrager domænet; desværre giver METODEN ingen mening for .dk domæner. Overdragelsen skal nemlig ske ved dk-hostmaster mellemkomst og på den måde de har bestemt.

Du skal altså efterfølgende selv via  dk-hostmaster eller en domæne-registrator, elektonisk (web-formular) eller ved hjælp af en "fysisk" formular, anmode Vistaprint om accept af overdragelsen, før dk-hostmaster godtager den.

PROBLEMET er, at Vistaprint ikke reagerer på disse overdragelses anmodninger.
Og at Vistaprints domæneadministrator nægter at gøre det; håndtere disse anmodninger; det udsagn har jeg på skrift.

I tråden her vil du se, at dk-hostmaster - de yder meget fin støtte - har forsøgt at lægge pres på Tucows (der er godkendt af dk-hostmaster som registrator/reseller), for at få dem til at lægge pres på Vistaprint, sådan at de følger dk-hostmasters proces for overdragelse.
Det er indtil videre heller ikke lykkedes, men jeg har endnu ikke fået dk-hostmasters konklusion på sagen.

HVIS du HAR anmodet Vistprint om godkendelse af overdragelsen, på den måde dk-hostmaster har fastsat (altså via deres hjemmeside eller ved at fremsende formular per mail/fax), SÅ har du mulighed for at klage til domæneklagenævnet.

For så vidt de sager jeg har kendskab til, er der endnu ingen der har besluttet sig for at indgive en klage. Der er i den forbindelse ingen mulighed for en fælles klage, kun at indgive flere enslydende klager.

Så til dit spørgsmål: Ja, du må registrere et andet domænenavn for at "komme i luften" eller fortsætte med Vistaprint; Vistaprint HAR registreret dit domænenavn, så du sidder i saksen, uanset om du har betalt dem eller ej.

Håber det rydder nogle misforståelser af vejen og gør problemstillingen mere klar.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00

I tillæg vedr. klage:

Problematikken er, at Vistaprint i princippet godt kan nægte overdragelse, lige som enhver anden kan, hvis jeg f.eks anmoder om overdragelse af deres domæne til mig.
Altså set med dk-hostmasters øjne i forhold til de beføjelser/den rolle de har.

For domæneejeren - der jo har KØBT domænet - ser sagen lidt anderledes ud; man skal jo have den varer man har betalt for!
Imidlertid er dette spørgsmål ikke en domæne-sag der kan afgøres af domæneklagenævnet (det har de ikke beføjelse til), men en sag, der skal afgøres ved domstolen.

Det kan for de fleste Vistaprint kunder godt være uoverkommeligt; at sagsøge et selskab der har hjemme uden for EU, så i praksis formodentligt umuligt.

Der er imidlertid en række andre forhold, der MULIGVIS kan indbringes for klagenævnet:

1) At Vistaprint videresælger/udlejer domæner uden at være godtkendt registrator

2) At de ligger inde med en række .dk domæner (over 1000), der ikke relaterer til deres forretning; "warehousing"

3) Tucows ikke håndhæver de regler, der er dem pålagt via den aftale de har som registrator med dk-hostmaster (bidrager til overtrædelserne).

En sådan klagesag er lidt mere kompliceret og af mere general karekter, som igen for mange Vistaprint kunder er uden for rækkevidde, uden at betale andre for at bygge og føre sagen.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 19:45

Hej Anders.

Der foregår en interessant debat her :

http://www.comon.dk/nyheder/avast-fik-hevet-dansk-domaene-fra-velkendt-haj-1.420230.html

Din sag ligner jo denne på en plet

Hvorfor står vistaprint som ejer af dit domæne ??

Og hvad har DK Hostmaster gjort i denne sag ?

mvh

Mogens

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)