Generel opdatering: Nu er der i en ansats postkasse dukket en mail op fra april måned Med andre ord, så ser det nu ud som om, at hele miseren skyldes egne fejl ( Bottem line: En storm i et glas vand. Hilsen Steen
|
Her må jeg (igen) rette mig selv:
Den famøse oversete mail fra Vistaprint vedrørende overdragelse,
viste sig ingen værdi at have.
Problemt ser ud til at være, at Vistaprint ikke accepterer dk-hostmasters forretningsbetingelser (de har købt domænet hos Tucows) og ikke vil godkende overdragelsen, hverken ved at returnerer dk-hostmasters formular til formålet, eller godkende via login med registrant ID handle på dk-hostemaster.dk.
Alternativt er det (med dk-hostmasters hjælp) blevet forsøgt at inddrage Tucows - i deres rolle som godkendt registrator - i forsøget på at overtale Vistaprint.
Denne strategi ser ikke ud til at give noget resultat heller.
En (eller flere) klage(r) til Domæneklagenævnet virker uundgålig og den/de ville komme til indeholde 3 klagepunkter:
1) Vistaprint har (videre-) solgt domænet til kunden, men aldrig leveret varen (overdragelsen).
2) Vistaprint køber domæner hos Tucows med henblik på videresalg og udlejning. Dermed brydes Domænelovens §12.2.
3) Vistaprint har flere end 1000 .dk domæner registreret, hvilket muligvis gør Tucows medvirkende til "warehousing", hvilket strider mod registratoraftelens §7 med dk-hostmaster.
Derfor vil jeg gerne opfordre andre i samme situation, til at henvende sig til mig, med henblik på at medvirke i en fælles klage eller i mange enslydende klager.