Hej Mogens Tak for linket. Vistaprint står som ejer af mit domæne, fordi de registrerede det på den måde, da jeg skrev til dem, hvilket domænenavn, jeg havde tænkt på. Jeg troede kun at jeg bestilte en hosting, men fremgangsmåden er åbenbart sådan, at Vistaprint rutinemæssigt anfører sig selv som ejer af domænet, når deres kunder henvender sig. Det er jo smart, for så er man bundet til dem... Jeg synes bare ikke at det er rimeligt, eftersom man jo selv har valgt netop dette navn, fordi det matcher ens virksomhedsnavn. Jeg kan se at du muligvis har ringet til mig, men jeg er på ferie i Sisimiut, Grønland, så det er ikke praktisk at rode med det lige nu. Vi kan evt. tales ved senere. :-) |
Hmm.
Du skal bede DK-Hostmaster om at lette rumpen og de gider som regel ikke røre en pind, men det er dem og deres reseller som rent faktisk ikke overholder lovgivningen.
Når man køber et dk-domæne er sagen rimeligt klar :
1) Dem som sælger dmænerne, må ikke udleje dem som sker her
2) DK Hostmaster burde foretage sig noget, i stedet for bare at afvise sagen.
3) En klage over DK-Hostmaster til domæneklagenævnet, over at de medvirker til at .dk domæner udlejes og dermed er medvirkende til at lovgivningen overtrædes.
Specielt punkt 3, ville skabe en del opmærksomhed, da den er med til at få undersøgt om DK-Hostmaster har opført sig som de skal i denne sag. Dette betyder dog at ens navn så kommer til at figurere i et offentligt register, så det skal man lige overveje en ekstra gang.
Et sidste skridt, som måske er lidt drastisk, men det er der, at aben reelt er placeret, er i folketinget.
Der sidder nogle IT-ordførere der burde lave loven om, så almindelige danskere ikke endnu engang kommer i klemme.