Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vistaprint domæne-ejerskifte

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

Smukt - tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08

Lagersalg123 - JEN:

Uddrag fra dokumentet:

27. Internet Domain Names

b. Member may request Vistaprint to acquire, if available, customized top-level domain name(s) for use in connection with the Member Sites as part of an upgraded Website Service (collectively, the “Member Domain Name”). Subject to clause (c) of this Section 27, Vistaprint will use its reasonable commercial efforts to register the Member Domain Name if available, and, if successful in registering the Member Domain Name, will serve as registrant with respect to such Member Domain Name and will own and control the Member Domain Name (“Registrant”). Customer will not have any ownership interest in any such Member Domain Name, but will have a limited, revocable, nonexclusive, non-transferable, non-assignable, license to use such Member Domain Name solely during the term of the Member’s Website Account in connection with the operation of its Member Sites through the Website Service. Without limiting the generality of the foregoing, upon any termination of Member’s Website Account, Member will have no further access to or use of the Member Domain Name.

Tilbage er der så kun at advare mod at registrere domænenavne via Vistaprint.

Tak for input

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 06:14

Det der kan man simpelthen ikke byde sine kunder.

Jeg mener domænerne er nede i pris og så skal de leje dem på månedsbasis og kan betale 9.500 for en flytning, jeg siger ikke det er bondefangeri, men god forretningsmoral vil jeg ikke ligefrem kalde de betingelser, hvor det hele er gemt af vejen med småt i afsnit 27.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 06:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

...det kunne være at de skulle holde sig til print og tryk....
Men jeg er heller ikke helt med på hvorfor folk overhovedet vælger at købe hjemmesider hos et firma som tydeligtvis laver noget helt andet? Det svarer vel til at jeg går ind hos en bager og køber en cykel...?

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:02

Der er adskillige sager fra Klagenævnet for Domænenavne, hvor servicebureauer/hoteller osv. har haft registreret domæner i eget navn, hvor klagenævnet med et klik har overført retten til domænet til den retmæssige indehaver.

Det, der nok er problemet, er den sædvanlige med, at mange mennesker værgrer sig mod at skulle til at "føre sager", rent ud sagt den med at skulle formulere en klage. Og skal der en advokat på, så løber det hurtigt op i mere end den pris, Vistaprint forlanger. Og advokatregningen skal klager selv betale - Klagenævnet tillægger ikke klager dækning for hans/hendes omkostninger.

Den "smarte" løsning er i bund og grund at få noget fokus på det her og så få en flok registranter (som jo så slet ikke er registranter) til at gå sammen om en klage - dvs. mange fuldstændigt enslydende klager.

Jeg har ikke gennemgået alle deres handles, men her er en liste med 946 domæner registreret med VistaPrint Technologies Ltd, Canons Court, HM12 Hamilton, Bermuda som registrant:

https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=VTL18-DK&submit=S%F8g&ar=1

Vh
Lars

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:32

Lars Gosvig:

Der er adskillige sager fra Klagenævnet for Domænenavne, hvor servicebureauer/hoteller osv. har haft registreret domæner i eget navn, hvor klagenævnet med et klik har overført retten til domænet til den retmæssige indehaver.

Ja, men dette er kun .dk domænerne, det er alle de andre der giver folk problemer.
Det hjælper ikke når vi er uden for .dk domænerne, der er det straks værre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07

Easy Webhost:
Ja, men dette er kun .dk domænerne, det er alle de andre der giver folk problemer.

I den konkrete sag er de godt 900 domæner alle sammen .dk-domæner. Så der vil Klagenævnet jo netop kunne hjælpe.

Kan i øvrigt oplyse, at DIFO netop har lagt nye regler ud i høring som skal hjælpe yderligere på typosquatproblemerne - jeg vil ikke hijacke denne tråd, så jegt laver lige en ny.

Vh
Lars

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:49

Kære Steen,

jeg er gået i den samme fælde. Mener faktisk der er tale om en slags tyveri. Kom du frem til en løsning for din kunde?

Venlig hilsen

Jørgen HOlm

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33

Hej Jørgen.

Kunden lever med det "indtil videre"...
Men der er et par opdateringer:

Efter 6-7 opkald til Vistaprints support i USA, lod det sig gøre at købe domænet for vist nok omkring $10.

Det gjorde vi, men kun for at opdage, det ingen forskel gjorde; de vil/kan ikke opdatere dk-hostmaster records (så det med det juridiske er lala) og vi kan stadig ikke redelegere/ændre records.

Ved efterfølgende 8-10 opkald til supporten har de heller ikke kunnet fortælle, hvad konsekvensen af en opsigelse ville være, rent praktisk domæne-mæssigt.

Der er ingen tvivl om, at support-folkene ikke har en dyt forstand på, hvad Vistaprint kan/vil (i hvert fald ikke de af dem, jeg har talt med) og at man givetvist ville kunne få et klarere svar end det, hvis tålmodigheden er til det.

Så kommer du nogen vegne, så vil jeg da gerne vide det Smile

Hilsen

Steen

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)