Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vistaprint domæne-ejerskifte

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

En kunde har oprettet et standard web-/mailhotel og registreret et .dk domæne hos Vistaprint for nogle måneder siden. Nu vil kunden gerne anvende domænenavnet i forbindelse med Microsoft Exchange Online.

Imidlertid oplyser Vista Support at de ikke tekniske kan ændre MX record!

Alternativt ville løsningen så være at redelegere domænet til en anden registrant, der ville kunne opsætte A og MX pegningerne, sådan at websiden forbliver hos Vistaprint, men mail er hosted hos Microsoft.

Desværre viser det sig, at det kunden troede var deres domæne, juridsk er ejet af Vistaprint - også ifølge dk-hostmaster, så en redelegering er ikke umiddelbart mulig.
Der er tilsyneladende ikke tale om, at domænet er registreret som "privat" (altså skjuling af ejerskabsforhold) 

Vistaprint support oplyser, at de kan overføre domænet til kunden (ejerskifte) for den liden sum af DKK 9.500,-
En horribel pris og kunden er forståligt nok fortørnet over, at domænet ikke er kundens juridske ejendom. 

Nu er spørgsmålet til jer: Er der andre, der har været I lignede situationer og i så fald, fandt I da en udvej?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:46

Er det lovligt ?

Bliver der gjordt opmærksom på det ved bestilling

Den var ny

mikkel

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:03

Det må være en sag for domæneklagenævnet, hvis ikke det kan ordnes via DK Hostmaster.

Dette må give anledening til en advarsel mod anvendelse af VISTAPRINTS hjemmesideløsninger. Ikke alene med baggrund i ovenstående, men med henvisning til, at trods det er B2B og der er afalefrihed, så er VISTAPRINTS betingelser ikke på dansk, og hvis man ikke er inde i termerne for de juridiske aspekter der er amerikanske, så har man ikke en jordisk chance.

Desuden har VISPAPRINT i henhold til deres betingelser ret til at anvende alt indhold som deres kunder lægger op på hjemmesiderne. Interessant.

Der er ikke andet at gøre for kunden, end at oprette en sag hos domæneklagenævnet, men måske kan en samtale med efterfølgende skrivelse til DK Hostmaster klare nogle af tingene.

Hvis folk ikke er bekendt med at de ikke ejer deres domæner som indkøbes via VISTAPRINT og man derved skal bondefanges, så kan det være der er nogle andre paragraffer der kan anvendes.

Derudover står der i betingelserne for VISTAPRINT hjemmesider, at de har ret til at charge folks kreditkort FORUD og samtidig for ydelser der kræver nogle ændringer. Man skal derfor nok være ekstremt påpasselig.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Lovligt? Det er et virkeligt godt spørgsmål!

Indtil videre er det dog også spørgsmålet om Vista Support (der taler engelsk og åbner klokken 15 dansk tid) er komplet uduelige og ikke giver den korrekte information.

Der er tilsyneladende ingen information i den retning (ejerskab), det eneste man kan sige er, at kunden måske er lidt naiv, når tilbuddet lyder på registrering af domænenavn for kun DKK 12,-/måned.

Ja, den var ny!

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:16

Steen Nyborg:
Indtil videre er det dog også spørgsmålet om Vista Support (der taler engelsk og åbner klokken 15 dansk tid) er komplet uduelige og ikke giver den korrekte information.

Har du eller din kunde læst betingelserne?

Tror ikke du får dem med på den løsning.

Det kræver nok at de skal oprette www.domæne2.dk og så skal www.domæne.dk pege på den anden. Det er den mulighed de lægger op til.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16

Hvis tingene virkelig forholder sig, som Vistaprint oplyser telefonisk, ja så er er der absolut grund til at advare mod registrering via Vistaprint.

Indtil videre er målet med det her indlæg dog kun at få be- eller afkræftet de faktiske omstændigheder:
Det er svært at tro der i bekræftende fald ikke er andre, der har samme erfaring.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:21

MikkelFriis:
Er det lovligt ?

Det er lovligt at et firma registrer domæner til sig selv hvis kunden er gjort opmærksom på det. Det er også lovligt at de opkræver et gebyr for at foretage ejerskifte.

Det umoralske er dog prisen som er fuldstændig tosset. 

Hvis der ikke står i betingelserne at firmaet står som ejer af domænet så kan kunden gå til dk-hostmaster og snakke med dem.

Problemet for kunden er nu at hvis de kommer i kambolage med firmaet så KAN kunden miste hjemmesiden og skal derfor "starte forfra" hvis det er Vistaprint's CMS.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:21

Hej.

Jeg har købt et domænenavn hos Vista print, som jeg forlængst har ophørt med at bruge. På trods af utallige henvendelser til dem, reagerer de ikke. Det eneste jeg hører fra Dem er at de fortsætter med at hæve ca. 300,- kr. mdl. på mit mastercard for domænet. Jeg er træt af at skulle lukke mit mastercard, men det ser ud til at være eneste udvej.

Er der andre der kender en metode til at få stoppet Vista Print, jeg har forsøgt med kontanten men de vil ikke tage sig af sagen?

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:33

Anders Mikkelsen, Nr1:
Det eneste jeg hører fra Dem er at de fortsætter med at hæve ca. 300,- kr. mdl. på mit mastercard for domænet

Tager mindre end 2 min i telefonen med din bank at få et nyt kort. Hvis du har opsagt tingene i henhold til betingelserne, så er det bare at skifte kort. Det er et amerikansk foretagende, og der er ikke noget at gøre for dig herhjemme andet end at advare mod Vistaprint indtil de får rettet deres vilkår til gældende EU lovgivning og samtidig får betingelserne på landesprog.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37

Ja, lovligheden betvivler jeg egentligt ikke, forudsat at kunden er klar over det.

Imidlertid er der ingen steder i bestillingsprocessen, hvor kunden bliver opfordret til at læse betingelser eller anden information, tværtimod understøtter dialogen (på uhjælpelig dansk) køberens tro på, at domænet er købt. (Jeg har checket ved at gennemløbe processen som anonym)

Af kundens ordrebekræftelse fremgår domænet dog ikke, men det har kunden ikke spildt en tanke.

Hvis nogen iøvrigt har link til Vistaprints handelsebetingelser vedrørende domænenavne, så modtages det med glæde; jeg har ikke været i stand til finde dem.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)