Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Ramler det hele for mig eller hvad?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pia der er ingen nedladende billeder af dig. Kun de billeder du selv accepterer som nedladende er der.

Men jeg vil lade dig være i kærlig accept af den du er . Fuldstændig som du ønsker

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 11:22

Piaemilia:

På nuværende tidspunkt tror jeg, det handler om at komme ud og være aktiv og fortælle, hvad jeg kan tilbyde, det kan selv den bedste hjemmeside tekst ikke overgå. Selvom jeg har fået noget ny input her til endnu engang at ændre lidt på min hjemmeside tekst.

(Så bliver det F også sidste gang jeg gør det, så må det briste eller bære. Jeg tror også min webmaster er godt træt af mig i den henseende, for kort tid siden lovede jeg højt og helligt, at nu fik hun fred for mig)

Hej igen Pia,

Jeg synes det er stærkt, at du vil prioritere offline markedsføring frem for den online. Og det skal du naturligvis helt selv styre - det er dig der kender din målgruppe - og dermed hvordan du bedst rammer flest potentielle kunder :)

Men jeg føler mig forpligtet til at sige, at hjemmesiden ikke må nedvurderes.

Jeg kan fornemme du har rettet den til mange gange, og at dette faktum alene gør dig mindre i stand til, at rette den til fremadrettet.

Det er jeg jo meget ked af at høre. Skal fortidens arbejde (uanset om det så har været i den rigtige eller forkerte retning) diktere fremtiden og de muligheder der ligger?

Jeg siger ikke, at det nødvendigvis er sådan for dig, men for langt de fleste virksomheder i dag, der er hjemmesiden omdrejningspunktet for den synlighed man kan opnå i online-verdenen. Uden en hjemmeside er man så at sige "intet". Og uden en hjemmeside med det rigtige indhold, skabt ud fra målgruppe/arketypen osv., er det min påstand, at så er man heller intet.

En af mine kunder har været online i 7 år, men først da vi lavede siden totalt om (design og indhold), begyndte den at give afkast. Ikke blot fordi den nu griber de besøgende, og fastholder dem - men fordi den pludselig er synlig overfor målgruppen på de termer, målgruppen søger på.

Desuden findes der i dag masser af systemer der gør, at man ikke har brug for en webmaster mere. Det hedder CMS (eller Content Management Systems) - og gør hjemmesideejeren i stand til at redigere sit indhold uden at implicere andre :)

Nå, nu skal jeg nok holde min mund... :)

(PS: Jeg er også helt med på, at du er nødt til at plukke de lavest hængende frugter først - og få skabt noget omsætning - således du får råderum til at forbedre dine eksisterende værktøjer)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 91
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 14:10

Hej Jimi

Jeg vil blot afslutnings vis takke dig for dit engagement i en rigtig god debat, som jeg har fået rigtig meget ud af.

Du har medvirket til at gøre debatten levende.

Verden bliver så uendeligt kedelig den dag, vi går hen og bliver for ens.

Tusind tak for det!

Pia Hede

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:03

Tak i lige måde :-)

Ps:

Martin og de andre har givet dig nogle rigtig gode råd, når det handler om det rent konkrete i at komme videre med købmandsskabet. Dem kan du roligt regne med

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 12:55

Hej Martin

Du har gjort et grundigt arbejde i forbindelse med at rådgive mig.

Det har ikke været forgæves, faktisk har jeg lige anbefalet dig til Jørn Larsen Punktet i Vejle- Hvis klinik jeg har udsmykket med kunst, som beskriver den filosofiske baggrund for kinesisk akkupunktur.

Han og nogen gange jeg selv kæmper med teksterne, ikke mindst når jeg skal lave brochurer for ham.

Nedenfor har jeg kopieret noget fra din tidligere skrivelse til mig. Jeg ved ikke om der kommer en flot ramme udenom, ligesom når i andre indsætter tekst, ellers vil jeg meget gerne vide hvordan man gør.

Martin Tychsen

Du er god til at fortælle herinde, hvad det er du vil - det skulle din hjemmeside gerne fortælle den besøgende på ca. 2 sek. Så lang tid har du - så er folk væk igen - som Tommy så rigtigt skriver.

Folk tænker måske (nu ser jeg det lige med fandens øjne): "Whats in it for me?" - hvad får JEG ud af det her? Kunst... Bed and breakfast...? Nej tak, jeg smutter videre. (desuden, hvad har de to ting med hinanden at gøre).

Men det er jo slet ikke det du tilbyder.

Prøv at vend den helt rundt. HVAD får kursisterne ud af en workshop med Pia?

Du har jo selv formuleret den bløde version her:

"Mit mål er via min kunst og mine kurser at generere større frimodighed, livsglæde og handlekraft. At flere markerer sig og siger fra og til. Mere frodighed og dynamik. Min målgruppe er mennesker fra 18 år og opefter, der søger ny inspiration og interesserer sig for selvudvikling, personlig branding og det selv at skabe kunst og udvikle egne kunstneriske evner. Gerne mennesker som har lyst til at medvirke til menneskelig vækst i samfundet under en eller anden form."

Hvorfor i alverden (når du nu godt ved, hvad det er du vil og gør) fortæller du ikke dette i en fangende overskrift og 2 liniers blød tekst på forsiden af din hjemmeside, i dit titel-tag og i din content description? :)

Alene denne tråd får dig til at blive mere SKARP :)

Faktisk har jeg netop via mit B&B haft besøg af en Journalist tidliger redaktør på Notat og udenrigs korrespondent i verdens brændpunkter.

Han giver dig ret i, at det er en god ide at have en arketype.

Men derudover synes han at min tekst er god nok og at min undertekst

at finde ind til sig selv og leve sine drømme ud i tråd med den nye tid, lyder bedre end det, i foreslår, men han vil gerne kikke på det for mig og tilmeldte sig iøvrigt også kurset.

Min målgruppe er netop den gruppe, som er bevidste og  veluddannede og derfor mindre fikserede på værktøjer og færdige opskrifter på det gode liv. Men mere interesserede i at søge svaret selv i en kompleks verden. Ganske som den nye tid som kurset handler om og leverer et debat oplæg til :

"I snart 30 år har vi været orienteret mod identitet, selvrealisering og branding for hver især at kunne besvare det ene spørgsmål: Hvem er jeg?

Nu er vi så småt ved at gå til i identitetskvalme, og frem for at dyrke os selv vil vi hellere anvende vores nyfundne ressourcer i fællesskab med andre. Men ikke på den gængse måde med samarbejde, men derimod på den nye måde med samskabelse".

Vi ønsker at gøre en forskel og sammen med andre kreative sjæle skabe en ny og bedre verden.

Emilia Van Hauen - Farvel Egofest.

Mvh

En meget glad!

Pia Hede

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 13:03

Hej Pia,

tak for henvisningen. Det er dejligt, når folk kan lide det, jeg gør for dem :)

Du kan citere det indlæg du svarer på, ved at trykke "Svar" oppe til højre på indlægget.

Dernæst kommer du til et skærmbillede, hvor det indlæg du svarer på er skrevet med grå baggrund, og for neden har du editoren, hvor du kan skrive dit svar.

Har du nu brug for at citere noget, markerer du det blot i det grå felt - og trykker på "Citér" nede i bunden - lige over editoren.

Så indsættes citatet inkl. kode automatisk det sted i dit svar, hvor cursoren stod.

En klog mand:
Det er smart :)

Mange tak :)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Jeg vil blot sige, at jeg er utroligt taknemmelig for dit input.

Martin Tychsen:

Men jeg føler mig forpligtet til at sige, at hjemmesiden ikke må nedvurderes.

Jeg kan fornemme du har rettet den til mange gange, og at dette faktum alene gør dig mindre i stand til, at rette den til fremadrettet.

Det er jeg jo meget ked af at høre. Skal fortidens arbejde (uanset om det så har været i den rigtige eller forkerte retning) diktere fremtiden og de muligheder der ligger?

Jeg siger ikke, at det nødvendigvis er sådan for dig, men for langt de fleste virksomheder i dag, der er hjemmesiden omdrejningspunktet for den synlighed man kan opnå i online-verdenen. Uden en hjemmeside er man så at sige "intet". Og uden en hjemmeside med det rigtige indhold, skabt ud fra målgruppe/arketypen osv., er det min påstand, at så er man heller intet.

Efter at have fordøjet indtrykkene har jeg nu taget kritikken til mig og lavet et par endringer, der gør mig mere skarp.

På forsiden under Kunst og Kunstkurser kommer til at stå:

Skab personlig vækst, visioner og handlekraft via din kunst

I mit titel tag:

Kunst, personlig udvikling og kunstkurser. Lær at skabe spændende billeder og se personlig vækst, visioner og handlekraft udtrykt via din kunst.

Øverst under min profil indsættes denne tekst:

Du interesserer dig for personlig udvikling

og søger ny inspiration til dit kunstneriske udtryk.

Frimodighed indebærer genialitet, kraft og magi.

På mine kunstworkshops inspireres du til større frimodighed, initiativ

og handlekraft på såvel det kunstneriske som det personlige plan.

Din kunst; en kraftkilde til inspiration, der breder sig som ringe i vandet.

En kunst, der skaber dagen i morgen…

Tommys ord synes jeg også rigtig godt om, så de kommer også til at stå et sted under min profil:

At indånde verden inspiration og udånde sine produkter/budskaber til andre eksspiration er det, der giver livet mening.

Martin Tychsen:

Desuden findes der i dag masser af systemer der gør, at man ikke har brug for en webmaster mere. Det hedder CMS (eller Content Management Systems) - og gør hjemmesideejeren i stand til at redigere sit indhold uden at implicere andre :)

Det hele er nu sendt til webmasteren i håb om at det snart kommer på. Og ja jeg har hørt om CMS lige så snart jeg har pengene til det skal jeg også have sådan en løsning.

Her har jeg bl.a. kik på www.e-c-s.dk som har et rigtigt godt produkt, hvor man også får egen blog på hjemmesiden. En ting er sikkert, jeg skal i hvert fald have en løsning, der er pærelet.

Rigtig god weekend og endnu engang tak for hjælpen!

Pia Hede

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 14:25

Hej Pia,

Jeg er oprigtig talt glad for at læse denne besked.

Det er helt fantastisk, det du vil gøre med din hjemmeside!

Jeg synes du bevæger dig i den helt rigtige retning :) Yes !

Ang. din hjemmeside, så synes jeg ikke, at du skal tage udgangspunkt i et system - og hvad det kan.

Sammen kan vi sætte og os ned, og strategisk udforme din nye hjemmeside med fokus på dem, der skal bruge den - design, usability, indhold mm.

Derefter kan vi finde en leverandør, der kan levere et system, der kan det, vi ønsker.

Jeg har selv et stærkt netværk af super dygtige underleverandører - lige nu laver jeg og mine partnere faktisk Tommys nye hjemmeside (og bare spørg Tommy, jeg tror IKKE han synes det er dyrt at få lavet ved mig :) ).

Så selvom min kernekompetence er at hjælpe folk med at kommunikere skarpere til deres målgruppe, så har jeg naturligvis også de værktøjer og netværk der skal til, for at realisere det. Jeg hader højtflyvende tanker, hvis det ikke kan realiseres på konkret plan - så er det nemlig intet værd !

(Og så elsker jeg at lave webproduktioner - jeg drev et webbureau i 5 år.)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 15:05

Hej Martin

Mht ny hjemmeside:

Det må vi se til den tid. Hvis der bliver solgt nogle kurser, kan det blive snart.

Jeg har sendt mit nye udkast til journalisten, som fortsat er på cykelferie. Han siger at det sagtens kan gøres mere mundret. Det vil han kikke på, når han kommer hjem fra ferie sidst på ugen.

En god ven har givet mig et telefon nummer til en med mange kontakter, så jeg finder snart en ny underviser og så er jeg kørende igen.

Via et blogindlæg som jeg har bragt her, er der kommet fornyet fokus på min webside, så jeg håber de nye rettelser kommer på meget snart.

Emil Pedersen på bare 17 år er nemlig så begejstret for mit blogindlæg - 6 skridt til rigdom - at han har lagt en henvisning til det ind i sit roterende reklamefelt øverst på hans webside:

http://prozone.dk - Mit Liv Som Iværksætter

Hvor jeg oveni købet bliver omtalt som en ung dame. Det er vældig smigrende, når man som jeg er fyldt 45-

Mvh

Pia Hede

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)