Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Ramler det hele for mig eller hvad?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Og igen må jeg henvise til mesteren, der kan samle åbenhed, filosofi med samtidig at tjene en masse penge (eller i det mindste økonomisk tryghed ) : Tony Robbins

Hvis ikke du kender ham, er det på tide. Og hvis du kender ham, så gennemgå hans materiale igen og igen. Han kan virkelig hjælpe dig. Der er masser af youtube videoer med ham, men et video kursus man kan tage med ham, kan virkelig rykke dig helt igennem. Det hedder Personal Power II og kan købes online.

Det samlede alle trådene for mig, men jeg var sikkert også bare klar. Her er en lille appetitvækker med en video :

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 18:25

Piaemilia:

Nu har jeg lige skrevet et megalangt svar til Tommy Krabbe, som samtidig var et svar til jer alle. Men jeg vil da også lige sige tak til dig, først for de fem stjerner.

Var det for modet for at bekende kulør og stå ved min problemstilling? For så vidt jeg kan forstå, så du en del mangler ved mit indlæg, værst at jeg ikke virkelig brænder for det, jeg laver.

Hej Pia,

Jeg har ikke givet dig nogle stjerner - lige hvad jeg ved af :) Men det behøves du heller ikke, du virker til at være en stjerne - eller ildsjæl i dig selv :)

Piaemilia:

Det håber jeg at have opklaret via mit svar til Tommy, hvor jeg bekrev min målgruppe.

Ja, det er et fint svar du har skrevet - men at have en målgruppe fra 18+ med de og de interesser osv. - det er simpelthen for bredt. Det skal koges helt ned til din arketype - helt konkret.

Du kan give din arketype en alder (måske et aldersspænd på en 5-10 år), et navn og finde et billede i et magasin af din arketype. Hæng dette op på dit kontor, og se på din arketype hver gang, du laver noget - og spørg dig selv: hvordan skal jeg formulere dette, for at det fanger arketypens interesse - er det overhovedet interessant for min arketype?

Hvis du prøver at henvende dig til alle, henvender du dig til ingen.

Men det er jo en session i sig selv, at finde sin arketype :)

Piaemilia:
Kan man med fordel have to målgrupper både firmaer og private?

Ja, det mener jeg godt man kan - og hvis du har det, skal du være super opmærksom på det. For det er sikkert ikke den samme markedsføring der skal til overfor begge grupper.

Piaemilia:
Faktisk har jeg på fornemmelsen, at du inderst inde selv er en ildsjæl. Du brænder for at se tingene lykkes og forretningen vokse, for de mennesker, du hjælper.

Jeps - spot on!

Piaemilia:

Jeg driver også et bed & breakfast med 16 sovepladser, er single med hus og have og heldigvis havemand. Så et job ved siden af er der ikke plads og energi til. Jeg er ikke helt ung længere. Men der er da heldigvis ved at komme mere gang i den side af forretningen, så det kommer da til at se bedre ud især når vi nærmer os sommer sæsonnen.

Jeg håber, vi finder ud af noget på et tidspunkt, for som sagt er det du tilbyder bestemt interessant.

Ja, jeg kunne se på din hjemmeside, at du har noget bed and breakfast.

Det er fint at have flere forretninger - jeg har selv en 3 stykker. Men det er i den situation endnu mere vigigt, at man holder fokus og adskiller tingene. Prøver du at ramme alle, rammer du ingen.

Du er god til at fortælle herinde, hvad det er du vil - det skulle din hjemmeside gerne fortælle den besøgende på ca. 2 sek. Så lang tid har du - så er folk væk igen - som Tommy så rigtigt skriver.

Folk tænker måske (nu ser jeg det lige med fandens øjne): "Whats in it for me?" - hvad får JEG ud af det her? Kunst... Bed and breakfast...? Nej tak, jeg smutter videre. (desuden, hvad har de to ting med hinanden at gøre).

Men det er jo slet ikke det du tilbyder.

Prøv at vend den helt rundt. HVAD får kursisterne ud af en workshop med Pia?

Du har jo selv formuleret den bløde version her:

"Mit mål er via min kunst og mine kurser at generere større frimodighed, livsglæde og handlekraft. At flere markerer sig og siger fra og til. Mere frodighed og dynamik. Min målgruppe er mennesker fra 18 år og opefter, der søger ny inspiration og interesserer sig for selvudvikling, personlig branding og det selv at skabe kunst og udvikle egne kunstneriske evner. Gerne mennesker som har lyst til at medvirke til menneskelig vækst i samfundet under en eller anden form."

Hvorfor i alverden (når du nu godt ved, hvad det er du vil og gør) fortæller du ikke dette i en fangende overskrift og 2 liniers blød tekst på forsiden af din hjemmeside, i dit titel-tag og i din content description? :)

Alene denne tråd får dig til at blive mere SKARP :)

Og hvordan finder folk din hjemmeside? De søger måske sjældent på kunstkursus (jeg ved det ikke) - igen, sæt dig i målgruppens sted. Hvad ville din arketype søge på? Det er jo ikke kunstkursus du tilbyder - men personlig udvikling. At man så helt håndgribeligt kan have den fantastiske fornøjelse, at gå hjem med et fysisk produkt - der markerer de gode ting mand følte og lærte på workshoppen - det er bare et kæmpe plus!

Slå også på dette.

Derfor er hver en vending, hvert et ord og design på hjemmeside mm. super vigtigt.

Nu kan jeg lige lave øvelsen selv... hvad kan jeg huske fra Pia's hjemmeside: Noget med kunst og bed and breakfast.

Det var det... er det det indtryk jeg skal have? Ikke umiddelbart, når jeg nu lærer dig bedre at kende.

Hvis du kan, så prøv at lav din elevatortale... og din catch-line (3-7 ord) - der beskriver, hvad DU hjælper med. Lidt ala ovenstående - bare kogt endnu mere ned. Mere skarpt og præcist.

Det er desuden altid sundt at have en sparringspartner - jeg har det altid på alle mine projekter.

Og så er det faktisk sådan, at når man har beskæftiget sig med et projekt i bare 14 dage, så mister man objektiviteten. Så er man faktisk ikke længere selv i stand til at finde ud af, hvordan målgruppen opfatter én - og der er det rart, at spørge en anden til råds. Så man kommer back on track :)

Puha.. må have noget aftensmad :)

Du er altid velkommen til at kontakte mig. 

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 18:30

Jimi Hove: godt skrevet :)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 91
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 19:00

Hej Jimi

Tak for dit lange svar og gode ideer. Som skrevet  tidligere så er jeg lidt af en bog narkoman Tony Robbins har jeg også et sted, så ham vil jeg nu kaste et nærmere blik på, når der bliver tid til det.

Mange Venlige Hilsener

Pia Hede

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:21

Hej Pia

Selv tak :-)

Tony Robbins har skrevet nogle fantastiske bøger og lavet nogle super videoer... meeeen, det der virkelig rykker er altså det der lydbogs kursus med ham. Det tager 3 uger, hvis du tager en klasse hver dag.

Der arbejder du virkelig med dig selv rent konkret , i stedet for eksempelvis bare at læse lidt og , igen, filosofere over tingene. Han guider dig igennem øvelserne på lydbåndene.

Prøv at læs anmeldelser af de lydbøger Personal Power II amazon.com eller andre steder på nettet. Folks liv forandrer sig simpelthen rimeligt drastisk bagefter. Og det gjorde det også med mig. Jeg fandt nogle ressourcer i mig selv jeg ikke vidste jeg havde, og det vigtigste var at jeg fandt mig selv.

Ligesom i den video jeg vedhæftede før. Jeg græd af glæde og sorg og forløsning 3 gange om dagen ( mindst) hver dag i ca 2 ½ år. Og jeg græder stadig når jeg ser den video jeg lige har vedhæftet, fordi jeg ved hvad det vil sige at finde noget, man ikke troede man havde, eller man har glemt man havde.

Og jeg ved at du er "sådan" en som er i " farezonen " for at få den samme oplevelse. Du er åben og du har kniven mod struben.

At have kniven mod struben, eller " det hele ramler for mig ", kan være den største gave i dit liv. Tør du tage den ?

Se videoen igen. Her taler Tony om at du bare skal lade hele lortet ramle, og bare tage imod dig selv , som du er. Ikke nok med at det er den ultimative magt , over sig selv, det er også den største forbindelse til menneskeheden du kan få. Menneskets lidelse og afmagt som vi alle oplever, og ved netop at tage imod den, sætter du dig udover den. Og bliver fri.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 22:47

Kære Jimi Hove

Jeg har kikket på din profil. Det der med forretning ser det ud til at du har fuldt styr på. Dejligt for dig, der er sikkert mange herinde, der gerne ville være i dine sko.

Når det er sagt, tror jeg nok,  jeg klarer mig fint uden mr. Robbins kursus i denne omgang. Den video du omtaler,  rørte mig overhovedet ikke, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Som kunstner arbejder man oftest udfra sine følelser. Derudover har jeg prøvet lidt af hvert, oplevet alvorlige livskriser, samt rejst verden tynd, så mig selv, hvem jeg er, mit følelses liv og hvad jeg vil, har jeg rigtig godt fat i. Det behøver jeg ikke nogen udefra til at fortælle mig.

Vil du mærke dig selv og hvem du er, så lær meditation af en, der har forstand på det, f.eks Svend Trier. Det er nemt og ligetil og vil give dig et dagligt frikvarter. Jeg kan også lære dig det...

Som du selv er inde på, kan man derimod ikke meditere sig til en god indtægt. En skam så, så verden sikkert anderledes ud. Men man kan derimod meditere sig til at komme i kontakt med sit indre formål og sine sande værdier. Det giver en uendelig fred i sjælen at være bevidst om disse ting. Men heller ikke det, er noget, der kommer over night. Det opnås ved en kombination af at leve sit liv dvs; kontakt med omverdenen og refleksion og meditation og som i mit tilfælde at have nået en moden alder. Og at turde se sandheden i øjnene. 

På trods af mine nuværende udfordringer er jeg i harmoni med mig selv. Det kan jeg især takke Ho'oponopono healingen for, som jeg beskriver på min hjemmeside, hvis du skulle være interesseret i, hvad det er for noget.

På nuværende tidspunkt tror jeg, det handler om at komme ud og være aktiv og fortælle, hvad jeg kan tilbyde, det kan selv den bedste hjemmeside tekst ikke overgå. Selvom jeg har fået noget ny input her til endnu engang at ændre lidt på min hjemmeside tekst.

(Så bliver det F også sidste gang jeg gør det, så må det briste eller bære. Jeg tror også min webmaster er godt træt af mig i den henseende, for kort tid siden lovede jeg højt og helligt, at nu fik hun fred for mig)

Jeg skal have fundet en ny underviser. En af mine venner som også er selvstændig og som jeg gennem årene har hjulpet med mange gode kontakter og som i dag er formand for både det ende og det andet har givet mig et navn og telefon nummer på en person som kender rigtig mange med de kvalifikationer, som jeg efterlyser.

I morgen venter atter en spændende dag.

Livet som selvstændig er fuld af eventyr.

Tak for det du fortalte mig.

Pia Hede

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 23:07

Hej igen Jimi

Imponerende antal points du har i øvrigt. Du må være en flittig skribent herinde. En der virkelig har lyst til at give noget til fællesskabet.

Mhp på at lære meditation og komme i kontakt med sit formål, har jeg netop stiftet bekendtskab med Henning Daverne på portalen www.levlykkeligt.dk Jeg tror også han vil være et godt bud på en meditations lærer.

Herunder ser du noget af spisesedlen fra et foredrag han holder sammen med Emilia Van Hauen, forfatter til en meget spændende bog, jeg også er i gang med: Farvel Egofest og goddag til formål og fællesskaber.

"Efter 30 år med fokus på selvrealisering og personlig succes, er vi nemlig på vej ind i en ny tidsalder, der handler om formål og fællesskaber. Flere og flere ønsker nu at stoppe op og finde ud af, hvilken forskel de vil gøre – ikke blot for sig selv, men også for andre. Det handler kort og godt om at finde sit eget livsformål – og forbinde sig med sin omverden på en skabende og tilfredsstillende måde.

Men livsformålet er sjældent noget du kan hive ned fra hylderne i Netto; det kræver derimod at du er i god kontakt med din egen indre kerne. Det betyder ikke, at du skal begynde at chante og brænde røgelse af, men at du helt enkelt giver dig selv tid og fred til at begynde den indre rejse hjem, så du kan komme i kontakt med de dybeste lag i dig selv. Det er nemlig kun dit inderste, der kan give dig svaret på hvad meningen med dit liv er, og jo mere i kontakt du er med dig selv, jo større ro og overskud vil du få, og jo nærmere vil du være følelsen af at være autentisk og naturlig."

Hermed lidt at tænke over med ønsket om en rigtig god nat med behagelige drømme.

Pia Hede

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:20

Hej Pia

Jeg kender både Svend og Henning. Og har i øvrigt studeret indisk filosofi og yoga i 20 år. Det bedste råd jeg har fået er fra den åndelige mester Swami Prapupada (tidligere overhoved for hele verden af Krishna medlemmer i Iscon bevægelsen, som Henning Daverne også har dyrket meget )

Rådet er delt op i 2 sætninger :

" Religion og filosofiske studier er Guds redningsvest. Når du er ægte lykkelig har du ikke brug for at filosofere mere, men kan overgive dig til kærlighed "

og

" Gud værdsætter en ateistisk gadefejer som opfører sig ordentligt, højere en yogaudøver som skal fortælle alt og alle om hvor god ham og hans religion er. Fordi Gud er kærlighed "

Jeg er ked af at en historie om en kvinde ,som endelig finder sig selv ikke efter 60 år i smerte ikke rører dig. Det var sådan set venligt ment.

Jeg taler ikke meget om de her emner mere, da jeg har opnået hvad jeg ville. Men ville da lige genopfriske mine gamle erfaringer. Måske der var nogen der kunne bruge det. Måske ikke :-)

Men hav en dejlig dag alligevel, uden bøger, åndelige mestre, religion eller sjove yoga øvelser.

Jeg vil afslutte med essensen af Dostojevskij`s liv, da han på sir dødsleje reflekterede over et langt liv med studier i filosofi og religion med disse ord :

" Efter at have brugt hele mit liv på at læse bøger og være klog, kan jeg med sikkerhed sige , at jeg nærmest har spildt mit liv. Fordi konklusionen er simpel : kærlighed. Elsk og respekter hinanden. Det alt jeg fik ud af det. Et ord. Kærlighed. "

Så på den note vil jeg også afslutte herfra. Jeg har travlt med at elske mig selv :-)

Hav det rart

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:38

Lige til sidst:

En konklusion skåret ud i pap :

Det kommer når det kommer, som det altid har gjort

Resten af mine svar kørte på ren intuition om hvad jeg fornemmede du har brug for at høre lige nu. Jeg tog muligvis fejl, og det var absolut ikke meningen at påstå at du skulle have nogle specielle udfordringer. Det her er menneskeheden jeg taler om. Generelle menneskelige " fejl " i softwaren. Jeg har dem selv. Jeg har bare accepteret dem i en grad nu, så det ikke forhindrer mig så meget.

Nå, nu gider jeg sgu ikke bruge mere energi på det :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 23:59

Hej Jimi

Måske mangler du det sidste; fred med sig selv indebærer en ikke dømmende accept af andre: at lade dem leve med deres bevidsthed der hvor de nu er i kærlig accept.

Det lidt nedladende billede du vælger at male af mig, passer måske på andre, du har mødt og fået aversioner imod, men derimod meget lidt overens med hvem jeg er og hvad jeg står for.

Yoga dyrker jeg slet ikke, selvom jeg ville ønske jeg gjorde. Det må være dejligt at have en så sund og smidig krop.

Faktisk har jeg gået ude i det dejlige solskin og arbejdet sammen med nogle håndværkere det meste af dagen.

Men sådan er der jo så meget, man ikke ved. Og fred være med det!

Håber du må finde noget mere nyttigt at "spilde" din tid på!

Pia Hede

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)