Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo wordpress spørgsmål :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg har et lille spørgsmål.. Hvis man i wordpress har nogle side Widgets/paneler som der er ren tekst i og de går igen på flere sider, er det så duplicate Content?

VH,

Jallow

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 01:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nej det skulle ikke være duplicate content, da indholdet er på samme domæne.

Men nu når vi snakker duplicate content, så er den store diskussion bland professionelle SEO folk at google ikke straffer duplicate content, men faktisk rangerer disse sites bedre. Er der nogen er kan bekræfte det??

Har lavet lidt småtesting på www.iqbank.dk og jeg blev ikke straffet (har dog fjernet siderne igen)

Zoope

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:57

Okai tak for dit svar :)

Håber da nogen herinde kan svarer på dit spørgsmål, for jeg aner det ikke.. :)

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 07:28

jalocinz:

Hej..

Jeg har et lille spørgsmål.. Hvis man i wordpress har nogle side Widgets/paneler som der er ren tekst i og de går igen på flere sider, er det så duplicate Content?

VH,

Jallow

Som udgangspunkt nej. Google kan godt se når en tekst er en del af dit design - f.eks. i sidebaren, toppen, bunden eller menuen. Ellers ville næsten alle have problemer, hvis vi skulle lave unikke menuer og footere for hver enkel underside Big Smile

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:02

Nej det er ikke duplicate Content i dette tilfælde. Mindre indhold som går igen på flere sider bliver ikke set som DC, men det bliver derimod rangeret lidt lavere end det unikke indhold som er på hver side.

John...
Ja dette kan være tilfældet i et kort stykke tid, hvorefter disse sites så vil rangere lavere. DC kan ikke betale sig, kun inden for et kort tidsrum. Men efterfølgende vil siden så få et lavere rang end de originalt ville have fået hvis ikke der havde været DC.

Se DC som om at du rent faktisk prøver at snyde Google til at have flere indholdssider end du i virkeligheden har. Dette er noget Google ikke kan li, og på et tidspunkt vil Google straffe dette. Yderligere viser det også at man har en hjemmeside af dårlig kvalitet og det er også en ting som Google heller ikke kan li, for man skal jo vedligeholde sin hjemmeside.

MVH Kim

......

Som jeg har skrevet nogle gange nu på Amino, så har jeg selv testet og det er faktisk svært at sige hvornår Google opfatter det som DC, man kan ikke rigtig sætte %sats på hvor meget forskelligt det skal være for at det ikke er DC, og omvendt.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:19

John Pedersen:

Hej

Nej det skulle ikke være duplicate content, da indholdet er på samme domæne.

Men nu når vi snakker duplicate content, så er den store diskussion bland professionelle SEO folk at google ikke straffer duplicate content, men faktisk rangerer disse sites bedre. Er der nogen er kan bekræfte det??

Har lavet lidt småtesting på www.iqbank.dk og jeg blev ikke straffet (har dog fjernet siderne igen)

Zoope

Hej John

Hvilke professionelle SEO folk diskuterer, om duplicate content er skadeligt? Det tror jeg ikke på, at nogen gør. DC er et stort problem i mange sammenhænge - og i øvrigt er det langt fra rigtigt, når du skriver, at der ikke kan være et DC problem, da indholdet er på samme domæne.

Det er netop DC på samme domæne, der er et meget stort problem. Jeg tror, du har fået lidt galt fat i, hvad det betyder?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:21

Thomas Rosenstand:
Hvilke professionelle SEO folk diskuterer, om duplicate content er skadeligt? Det tror jeg ikke på, at nogen gør.

Ahh Thomas, du ved da godt at alt det der DC-pjat bare er en hoax designet af ondskabsfulde SEO-firmaer for at snyde flere penge ud af stakkels iværksættere! Geeked

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:34

Det er sandt, Mikkel ;-) Og det mest imponerende er, at den hoax er så gennemført udført, at selv Google følger den. Både i deres indeksering og oven i købet i deres egne retningslinjer. Vi er sgu seje i vores branche! Devil

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 00:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lige min pointe, og det viser blot diskussionen blandt SEO folk. Men Thomas du har jo pulsen på markedet så du må da have hørt det andre steder.

For at omgå DC begynder folk så at oversætte tekster på flere sprog og så tilbage til hovedsproget i håb om at det bliver unikt.

Nogen der har erfaring med det?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:10

John Pedersen:

For at omgå DC begynder folk så at oversætte tekster på flere sprog og så tilbage til hovedsproget i håb om at det bliver unikt.

Nogen der har erfaring med det?

Det lyder da som en fuldstændig tåbelig tilgang til det - for hvad nytte har den side så overhovedet for brugeren der ser det? Det vil blive en side med ren volapyk og uforståeligt sprog.

Og var det endelig tilfældet at man gerne ville have det på denne måde, så kunne man jo bare "randomize" sin tekst, ved at kode et simpelt script, der generer volapyk udfra foruddefinerede sætninger og ord. Det vil være langt nemmere og mere effektivt og endnu mere unikt.

Så jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig nogen seriøse folk brugere sådan en metode, men måske tager jeg fejl? Det lyder for mig bare som at gå over åen efter vand...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)