Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave et forum! Men hvordan og hvorledes?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Yusuf:
phpBB syntes jeg er noget værre juks, det er måske nok bare mig, men grunden hertil er at jeg simpelt hen ikke bryder mig om deres bagliggende system, deres database-opbygning og den måde systemet er skruet sammen på, har aldrig oplevet et system som krævede så meget tid og gennemgang af filer.

Jeg synes netop at phpBB er et dejligt system, da det er et så stort community bag det og findes et hav af udvidelser.

Dog har du ret i at det er lidt unødigt komplekst i programmering og databaseopbygning, men med en hjælpende hånd ved sin side eller hvis man bruger diverse fora (for eksempel det danske), så er det rimelig håndgribeligt!

Jeg har selv brugt det i mange sammenhænge og været en del af de dansk supportteam, hvilket måske farver mine holdninger, men synes at vi altid har fået hjulpet brugeren frem til en løsning på deres problemer!

Hvis du har yderligere spørgsmål, sig endelig til!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:57

Niels:

Fashion-Seller:
Hvordan er pris forskellen så på de enkelte forums?

vBulletin koster for selve forumet $195. Hvis du skal have hele pakken med CMS så skal du slippe $285. Licensen er en købslicens så den koster dig ikke mere fremover. Med mindre at du skal have opgraderet systemet til en ny hovedversion.

Okay det var ik galt alligevel... Men de fleste vBulletin forums har samme udseende... Er det muligt at give dem et mere lækkert design eller?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 12:03

Jeg er vild med Joomla og forum extensionen Kunena. Jeg synes, at man pr. default får et rigtig pænt layout, samt et forum, der efterfølgende er nemt at redigere i og som er en del af et større cms, således at man nemt kan udbygge sin side efterfølgende, hvis man skulle få lyst til det.

Eksempler på forums jeg har sat op med Joomla og kunena er:

Joomla forum

Politiskdebatforum

Politiskdebatforum er blot en standard skabelon, hvorimod joomla forummet er tilpasset en smule med css/html.

Men der er jo mange andre muligheder, som fx. phpbb, vBulletin mm.

Joomla er naturligvis gratis.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:03

Fashion-Seller:
Skriv i tråden med input osv!

Kunne en blog ikke gå eller skal det være et forum ?

/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:30

Rasmus Hoeks:

Jeg er vild med Joomla og forum extensionen Kunena. Jeg synes, at man pr. default får et rigtig pænt layout, samt et forum, der efterfølgende er nemt at redigere i og som er en del af et større cms, således at man nemt kan udbygge sin side efterfølgende, hvis man skulle få lyst til det.

Joomla er naturligvis gratis.

Okay det var os en mulighed...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:31

DesignYOU:

Kunne en blog ikke gå eller skal det være et forum ?

Det skal være brugerne, som skaber livet og emnerne, og det kan de vel ik ved en blog? Eller findes der blogsystemer, hvor brugerne kan oprette sig og skrive indlæg?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:36

Fashion-Seller:
Eller findes der blogsystemer, hvor brugerne kan oprette sig og skrive indlæg?

Thomas Rosenstand har en men om det er lige det du er efter ved jeg ikke så ja det findes :)

/allan

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 13:39

Der er så mange muligheder. Du bliver nød til at regne lidt mere på hvad du vil.

Den sjove mulighed:

Wordpress og phpBB koblet sammen med WP-United ... hvis man vil have det feature tunge forum.

Alternativt kan du gøre brug af Drupal. Drupal har indbygget forum, blog og et meget fint system til at styre bruger-rettigheder.

Hvis du ikke har nogle tanker om hvad du vil, er en løsning som Drupal nok bedst, da du kan komme ud af det igen.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:41

j1s:
Hvis du ikke har nogle tanker om hvad du vil, er en løsning som Drupal nok bedst, da du kan komme ud af det igen.

Så vidt jeg ved er drupal en paint at hoste :)

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

DesignYOU:

Så vidt jeg ved er drupal en paint at hoste :)

Hvad? Det har jeg da aldrig hørt om. Drupal kører fint på mange ganske almindelige webhoteller.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)