Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skolebærbar!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal højst sandsynligt begynde i en STX Mat/Fys IT-klasse til sommer.

Til denne skal jeg bruge en ny bærbar, da min Dell Inspirion 1720 vejer som en stor sæk kartofler.

Det skal:

Ikke være en notebook min. 14" skræm

Veje mindst muligt

Ikke være en Mac, da der ville komme noget rod med programmer.

Ikke være en Dell

Have en hvis ydeevne, der er vist nogle lidt tungeprogrammer

Prisen er relativt underordnet

Jeg håber i kan hjælpe mig

Venlig Hilsen

Frederik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13

Det skal være en Lenovo af en slags - det er helt sikkert. Kig på T400 eller T61, dem kan jeg anbefale!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:17

Acer Aspire 5810T

Bedste skole computer.. Vejer INGEN ting og lækkert tastetur og ret billig.
Kender 11 der har en Big Smile, vi har 5 af dem her i huset.. Til madlavning og andet. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 21:46

Simon Tørring:

Det skal være en Lenovo af en slags - det er helt sikkert. Kig på T400 eller T61, dem kan jeg anbefale!

Jeg foreslår også Lenovo. De har mange små modeller, og producerer generelt robuste computere, som holder til lidt af hvert og stadig har fornuftig ydeevne.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 22:48

Jeg følger lige med her, står nemlig selv og mangler en skolebærbar :P

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 22:49
Gennemsnit 1,2 stjerner givet af 5 person
Fedt spørgsmål i et iværksætter forum ellers..

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04

Hvis det var mig ville jeg vælge en mindre model. Skolecomputere skal ikke kunne performe særlig godt til noget som helst, med mindre du skal sidde og spille Crysis i timerne, hvilket jeg ikke går ud fra. Jeg går i 3. G og købte da jeg startede en 14'' zepto gaming pc på lidt under 2 kg, som jeg også sidder og skriver på nu. Bærbare er nu blevet meget lettere, men jeg ville dog stadig vælge at gå ned til en 13'' eller 12'' skærm. Man bliver træt af at sidde med en stor bærbar på de i forvejen meget små skoleborde, hvor der nærmest ikke engang er plads til ens bøger. Tastaturet på en 12-13'' er stadig næsten 100% og du kan få nogen på omkring 1 kg eller lige derover. Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men tag et kig på sony's vario modeller. Hvis du stadig gerne vil have ydeevne så kig på deres V serie, eller er det X serien der har kræfter, jeg kan ikke lige huske det. Jeg advarer dog imod at du med højere ydeevne vil gå på kompromis med batterilevetiden, hvilket ikke er særlig fedt at løbe tør for. Det er ikke altid man lige sidder ved en stikkontakt, selvom man er på skolen.

Jeg taler af erfaring, men jeg kunne heller ikke styre mig da jeg skulle købe min hehe :-) Men jeg ville gå efter ordene: lille, let og lang batterilevetid.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 23:18

Hej Frederik.

Velkommen til Amino først og fremmest. Jeg har selv været meget glad for min HP nc8430 da jeg gik på HHX. Den vejer ikke særlig meget, den holder på strømmen også kan den game spil som cs, css, HL2 og L4D. Da jeg fik den kostede den omkring de 8-10k. 

Det bedste råd jeg har at give dig, er at gå ud i nogle forretninger og prøv at have bærbaren i hånden, tryk lidt på den og se den an. Dernæst bør du gå hjem og se nogle anmeldelser af den på nettet.

Håber du kan bruge det til noget. Held og lykke med det.

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 23:22

Weltström:
Fedt spørgsmål i et iværksætter forum ellers..

Frederik har placeret sin tråd korrekt - Er det så ikke ligegyldigt om det er et iværksætterforum? Det kan da være at han finder et svar han kan bruge til noget ;-)
Mvh.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:24
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)