Jesper - tusind tak for den længere forklaring. Det hjælper jo på en del af de spørgsmål jeg sidder med. Vil lige prøve at rode videre med det og så hvad jeg kan finde ud af.
Har også skrevet til personen der har bestilt logoet for at høre ad hvad vedkommende mener om det. |
Hej Rose
Min erfaring er, at mange kunder ikke ved, hvad der er bedst for dem, og hvordan et logo skal laves for at det kan trykkes på mange forskellige medier. Det er grafikerens opgave at informere om dette.
Det er helt klart bedst at designe et logo i simple farver (Pantonefarver) og undgå farveforløb og fotografiske elementer. Men når logoet nu er designet som det er, bør du måske tage en snak med kundens trykkeri og høre, om det på nogen måde kan lade sig gøre at lave et transfertryk ud fra et CMYK-billede. Men det bliver nok væsentligt dyrere.
Eller også kan du lægge logoet ud på nettet, så vi kan se og vurdere, om der findes bedre løsninger.