Hej
Jeg har lige haft en privat sammenkomst med nogle iværksættere (heraf flere fra Amino) og det var faktisk sådan at jeg lige nåede at læse dit indlæg, inden forestillingen startede ;-)
Så mens de unge mennesker nyder en øl og udsigten over Øresund fra haven, så vil jeg godt fortælle lidt om de unge menneskers holdning omkring dit projekt, -og deres erfaringer. Det var selvfølgelig lidt præget af hvad de lige havde hørt mig fortælle, (det er derfor jeg linker til blogindlægget, som slettes lidt senere søndag så jeg håber du når at læse det) - men jeg tror godt du vil kunne lære lidt af det, alligevel.
Deres erfaringer er, -og det er altså meget unge mennesker på 18-20 år - at disse netværksmøder oftest består af andre sælgere, der som dem ikke har meget at købe for, - men tilgengæld er meget sultne efter at sælge, ligesom de selv er det.
Foredragene der starter netværksmøderne har en tendens til at ligne et hvervemøde, og der er så meget "pep og succes, succes, succes" at deltagerne ikke vil stå tilbage, og derfor overdriver deres virksomheds succes, - og ikke mindst købekraft. Oftest ender det op med, at den unge er lidt smittet af succesfeberen, og kommer til at bruge meget tid på at imponere en "kunde", - for intet at få ud af det.
Jeg tror derfor, selvom jeg ikke er i din målgruppe, at du skal prøve at leve op til det foredragsholderne jo ofte selv siger, nemlig at differentiere dig på markedet. Der skal være langt færre af de der fluffy ord som "vejen til succes" og det nytter ikke noget at lancere en ny side, der i virkeligheden bare er som de andre. Det virker ikke som en succeshistorie at lave det samme som 1000vis af andre, - den erfaring har de jo trods alt selv gjort sig allerede.
Du er på et mættet marked, og iværksættere kan vælte sig i noget tilsvarende som dit, - helt uden betaling. Jeg synes du skal finde din oprindelige idé frem, (du kan ikke med den side for alvor have troet at du overhaler dine konkurrenter indenom), og så køre præcist og benhårdt på den idé.
Du skal være mere klar i spyttet, - hvad får dine kunder (for det er jo dét de er, det er jo ikke en idealistisk forening) ud af at komme til dine arrangementer, eller være medlem på din side. Du skal tilbyde noget, og hvad værre er, du skal som tovholder på noget der skal give succes, være lidt skarpere i skuffen end alle de andre tilsammen.
Det var hårde ord, -og det var mine egne -, men jeg tror ikke det vil gavne så meget hvis jeg bare klappede dig på ryggen. Jeg mangler at se dig i det projekt og den hjemmeside, - jeg ser kun en dusinvare som der er tretten af lige i øjeblikket, og jeg fornemmer på din trådstart at du er moden til en lille røffel, - det var ikke så nemt at blive rig på den idé som du troede, vel?
Men du har det i dig, det er jeg sikker på. Så vis det for omverdenen, og ikke mindst din målgruppe, hvor mange jo sidder lige netop dér hvor du sidder med dit projekt nu ...... Det kan så til gengæld blive din chance for succes.
De venligste hilsner Michael