Hej Diana,
Mange tak for din besvarelse... det lyder meget interessant, dog er det besynderligt at EogS.dk ikke fortæller /bekendtgøre smbA. Jeg forstå udfra de skrivelser der er på www.smba.dk at de prøver på at stramme selskabsformen op således ikke lige har adgang til at stifte denne slags selskab.
Jeg mangler svar følgende; hvis det skal være to personer som skal stifte smba. hvis (håber det selvf. ikke) går konkurs hvor meget er det så mange % af gælden hæfter man personligt.
Ved smba. kan man godt være mand og kone som stifter? pga. kravet til mindst to personer.
Kan en enkeltmandvirksomhed godt skifte over til en smba? synes bare min mand enkeltmansvirksomhed hele tiden går galt med indberetningerne til SKAT, nogen gange er deres system nede ellers tager den ikke indberetningerne vi laver, tjaa det ender hurtigt med foreløbige fastsættelser, hvilket er tåbelige penge udaf døren.
Jeg tror næppe EUs tiltag omkring SPE - selskaber bare sådan uden lige kan implementeres i DK. Det plejer og være en lang proces.
Jeg har også tænkt over selvejende institutioner, dog er konsekvensen at kommunen kan opløse institutionen ved egen beslutning, eller opløse bestyrelsen og finde en nye leder.
Det her er min drøm og jeg vil meget gerne lede min institutionen (selvf. skal vi have en forældrebestyrelse osv.) men det begrænser bare mine muligheder. :(
Mange tak for hjælpen og besvarelsen
Mange hilsner
jamal