Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikre man sit produkt uden man skal lave patent

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lunderskov
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der andre herinde der har prøvet, at sikre deres produkt uden at skulle have patent på det og hvordan har i gjort det?

På forhånd tak.

Mvh.

Britta

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 19:51
Fra Lunderskov
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:18

Hej Smile

Tusind tak for linket - det var lige det jeg havde brug for.

Rigtig go weekend.

Mvh

Britta

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19

Hej

Jeg tror det var Nicolaj, som er meget aktiv her på Amino, som har prøvet en registrering jvf. "mønsterbeskytteklse", så prøv at kontakte ham.

Det kan også være han selv reagerer på tråden her.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 23:32

Hej Britta,

Beskyttelse af et produkt kan være et vidt begreb. Der findes både design og brugsmodelbeskyttelse, men spørgsmålet er hvad det er du vil beskytte mod. For lang de fleste produkter - og firmaer, er det sådan at de aldrig vil kunne udnytte markedspotentialet og derfor kun har minimal hjælp af disse former for beskyttelse.

Ofte er det sådan at er en hjælp at have konkurrenter til at hjælpe med at fortælle kunderne at en vis opfindelse er noget værd. Forestil dig at du havde opfundet web kameraet og ingen andre i hele verden havde et web cam. Hvor fedt ville markedet så være?

Beskyttelse drejer sig om hvad der er bedst for din forretning - hvad du kan kommercielt mv.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 13:23

Kære Britta,

Det er min erfaring at det ikke går uden en teknisk beskyttelse.. Men det kræver at dit produkt er teknisk.

Du bør nok før du kontakter en evt samarbejdspartner/licenstager undersøge om dit produkt virkeligt er nyt og om det evt. kan beskyttes via et patent eller en brugsmodelbeskyttelse.

Hvis ikke du har nogen patent eller brugsmodel på dit produkt - har du ingenting hvis en evt. kontakt bliver lidt for kraftigt inspireret af et møde med dig og dit produkt:-) ..

Og uden patent/brugsmodel på dit produkt, hvordan vil du stoppe en krænkelse af dit produkt, dvs. hvis nogen råkopierer og sælger dit produkt?

Vi kan hjælpe dig med rådgivning ifb. med licensering, patentering og brugsmodelbeskyttelse.

Du er velkommen til at kontakte mig på info@ludvigsenpatent.dk eller se os på  www.ludvigsenpatent.dk

Mogens Ludvigsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)