Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beskyttelse af idé

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan beskytter man sin idé?

Det er klart, at i startfasen, hvor man har brug for gode råd og kommer i kontakt med mange mennesker, som på den ene eller anden måde får kendskab til ens idé/koncept, er lidt nervøs for, om nogen stjæler ideen. Kan man beskytte sig med et dokument, hvor rådgiveren eller læseren på tro og love underskriver og lover at ideen ikke kopieres?

Hvis ja, er der nogen herinde, som kender til en standardformular, og hvad er Jeres erfaringer med dette at beskytte sin idé?

Jeg håber ikke, at jeg lyder paranoid. Erhvervsdrivende har - som jeg læste i en anden tråd - andet at lave end at kopiere ideer, men alligevel...

Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:38
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 01:58
Dato: 12-09-2006 13:10:33 Forfatter:FOKUS
Hvordan beskytter man sin idé?

Det er klart, at i startfasen, hvor man har brug for gode råd og kommer i kontakt med mange mennesker, som på den ene eller anden måde får kendskab til ens idé/koncept, er lidt nervøs for, om nogen stjæler ideen. Kan man beskytte sig med et dokument, hvor rådgiveren eller læseren på tro og love underskriver og lover at ideen ikke kopieres?

Hvis ja, er der nogen herinde, som kender til en standardformular, og hvad er Jeres erfaringer med dette at beskytte sin idé?

Jeg håber ikke, at jeg lyder paranoid. Erhvervsdrivende har - som jeg læste i en anden tråd - andet at lave end at kopiere ideer, men alligevel...

Hej Michael,

Det er vores erfaring at hvis man forhandler med seriøse partnere etc så vil en del af dem stædigt påstå at de ikke stjæler din ide, fordi det har de ikke råd til, eller andre åndssvage forklaringer - dem der er meget seriøse, vil gerne underskrive en NDA (eng. forkort af hemmeligholdelsesaftale). Uanset hvad, så er følgende et uovertruffent og helt uimodsigeligt dokument, der oveni købet er næsten gratis;

Nedskriv alt du vil udleverer i tre eksemplarer, der hver især nummereres sætvis med henvisning på hver side til hvor mange sæt der er ialt.

Indlevér sæt nr 1 sammen med en patentansøgning til Patent- og Varemærkestyrelsen, personligt. Du får herefter en prioritetsdato der beviser hvornår du har indleveret materialet. Du får også et girokort på 3.000, det kan du blot arkiverer lodret.

Udlevér sæt nr 2

BEHOLD sæt nr 3

Så kan du indenfor et år bevise hvornår du havde ideen, selvom du rent faktisk ikke betalte for patentansøgningen og selvom den måske ikke er patentværdig etc - det eneste det drejer sig om er, at kunne dokumenterer overfor hvem som helst hvornår du fik ideen. Metoden er helt eller delvist kendt som HHH metoden, opkaldt efter Hans H. Haraldsted, der er en kendt dansk opfinder.

Med venlig hilsen

Lars C

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)