Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website update service?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med en idè om at skabe en lille enkeltmands-virksomhed.

Ideen går i sin enkelthed ud på at være "free lance" webredaktør for firmaer, som ikke selv har tiden/kompetencerne/personalet til at holde deres hjemmeside up to date med friske informationer.

Ideen er opstået på baggrund af, at jeg ind imellem har oplevet, at komme ind på en firma-hjemmeside som slet ikke er opdateret - det er altså noget, som skræmmer potentielle kunder væk - og det med det samme.

Ligeledes var det i mit gamle firma også ganske ofte et problem, at få vores site forsynet med friske nyheder til tiden, idet vi reelt ikke havde folk ansat til det, og ingen af os i andre funktioner i firmaet havde tiden til det.

Min baggrund er i salg, men jeg har i mange år på amatørbasis vedligeholdt hjemmesider for foreninger med tekst/fotos undersider mv, så jeg har pådraget mig en vis erfaring i at finde ud diverse CMS systemer. 

 Mine spørgsmål går på:

  1. Er ideen god nok?
  2. Hvis det er: Findes der værktøjer/netværk til at finde potentielle kunder til denne service, eller det bare på google og selv finde og kontakte hver og en?
  3. Er min egen hjemmeside for ideen ikke det bedste visitkort , somjeg kan lave?
  4. Hvor kan man selv lave en prof, HELT enkel forklarende sælgende hjemmeside for ideen. Har selv skrevet udkast til en tekst der forklarer ideen

Med Venlig Hilsen

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget nyt over ideen, men stadigvæk en MEGA behov for hjælp til tekster på websites. Så kom bare i gang.

Det bliver dog svært at sælge ind, som så meget andet er. Men igen - kom i gang få nogle referencer. Lav evt. noget gratis arbejde for nogen i starten, for små virksomheder vil ikke forstå effekten af dit arbejde før de ser det.

Hvis jeg var dig ville jeg opsætte et WordPress system hvor du bare kan skrive løs. Find en gratis template eller få et webbureau som Pixelhuset til at lave din hjemmeside.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er helt sikkert et marked for vedligeholdelse/opdatering af hjemmesider.

Problemet her er bare at ofte er de også forbundet med tekniske ændringer, så du skal også kunne klare dem.

Ellers skal du nøjes med at lave tekster mm. til hjemmesiderne, men så er du jo "bare" en alm. tekstforfatter.

Overordnet så vil det største problem som jeg ser det være trangsaktionsomkostningerne, hvis en kunde vil have lavet en ændring på deres side, så kræver det en del tid at sætte dig ind i hvad det er der skal laves.

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Ideer og input, dem kan jeg bestemt godt bruge, rart at få noget feedback!

Så hvis der sidder nogle derude og har brug for en webredaktør der kan arbejde gratis( i en begrænset periode, forståes Wink ) så er jeg jeres mand.

Med venlige Hilsner

Morten

 

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Jeg synes det er en rigtig god ide. Jeg forestiller mig dig, som virksomhedens/kundens interne journalist, som ud fra en aftalt ramme, skal afdække og synliggøre relevante emner og informationer, som virksomhedens kunder bør kunne finde på virksomhedens hjemmeside.

Jeg håber du får succes med dit forehavende.

 

De bedste hilsener

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Det der var faktisk en kanongod beskrivelse af hvad min ide går ud på. Mange tak for det.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Behovet er der - ingen tvivl om det. Hvilket prisniveau havde du forestillet dig? Jeg finder aldrig tid til at få gjort noget ved min hjemmeside. Specielt ville jeg gerne have en nyhedssektion ind, dvs. linke til gode artikler, når der kommer noget on outsourcing og indkøb.

Du bliver nødt til at fortælle folk, hvad de får ud af at have en opdateret hjemmeside kontra at bruge lidt penge på dig.

Michael

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har egenligt ikke lagt mig noget prisniveau. Endnu,

Jeg vakler lidt imellem at skulle lave en decideret timepris - eller  at man simpelt hen skal kunne "abonneres" på for et vist måneds/kvartalsbeløb.
Jeg påregner ikke, at det er noget, som jeg skal være rig af, og det er vel altid en fornuftig indgangsvinkel.

Jeg vil selvfølgelig udover at opdatere sider med diverse relevant info/fotos gøre virksomhedens site mere synligt - både på diverse søgemaskiner samt  på de mest populære sociale netværk . Dette burde kunne generere en større trafik på hjemmesiden samt naturligvis som udspring deraf skabe flere kunder. Udover det, så skaber en informativ side jo også langt mere troværdighed omkring virksomheden.

Men sidder nogle derude med input til hvordan man lige sådan "pang" sælger ideen med en sætning, tages det naturligvis imod med kyshånd! 
Dette er netop noget, som jeg selv kredser lidt omkring den varme grød med.

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)