BTB - salg til professionelle – Din nye salgskanal BTB auktioner, er salg til professionelle, din nye salgskanal til professionelle indkøbere inden for en bred vifte af produktgrupper. Du får adgang til flere tusinde forskellige typer indkøbere, købmænd, supermarkeder, butikscentre, campingpladser, tankstationer, specialbutikker og meget mere over hele landet. Indkøbere, som foruden måske at være i et kædesamarbejde selv køber ind, og som gerne vil sælge dine varer i deres forretning.
BTB auktioner er en ny måde for dig at afsætte dine varer på til professionelle indkøbere i hele varepartier.
Der er 3 forskellige måder, du kan afsætte dine varer gennem BTB auktioner
Hvilken salgsmåde nr.1-2 eller 3 du skal vælge, afhænger af flere faktorer, som f.eks. hvad dit produkt er, mængde, generel interesse osv. BTB auktioner kan med flere tusinde gennemførte auktioner vejlede dig til den bedste løsning.
Dette skal du gøre for at få dine produkter på den nye salgskanal
Hvad sker der så: BTB auktioner sørger for information til flere tusinde indkøbere, generel markedsføring om auktionen etc. Når en indkøber har vundet auktionen, skal køber indbetale prisen til BTB auktioner incl. moms, du får så en mail, når beløbet er reserveret på købers kreditkort sammen med en følgeseddel med købers navn og leveringsadresse, og det produkt købet drejer sig om. Når du har dokumenteret til BTB auktioner, at du har sendt varen, evt. et fragtbrevsnummer eller kvittering, sender du samtidig en faktura til BTB auktioner. Herefter betaler vi dig den 15. i efterfølgende måned minus administrations salær. Hvis varen er solgt ab lager, sendes partiet ufranko(modtager betaler). Hvad koster det så: BTB auktioner sørger for markedsføring, administration og opkrævning fra køber, og beregner 30% af auktionsprisen før moms. For større partier eller ved en betydelig årsomsætning nedsættes salæret forholdsmæssigt. Hvor tit er der auktion Vi regner med at gennemføre auktioner hver måned eller oftere. Hvad skal jeg gøre nu Du skal tage nogle gode billeder af dit produkt, lave en produktbeskrivelse og maile det til jens@btbauktioner.dk, så opretter Jens dig som sælger og fremsender en rammeaftale. Du kan se BTB auktioners hjemmeside på www.btbauktioner.dk Har du yderligere spørgsmål, kan du ringe til Jens Strandbygaard på 20 15 69 92 eller Sven Åge Harup-Hansen på 60 17 11 62 Med venlig hilsen BTB auktioner 8000 Århus C Company reg. no.: DK27974090
|
Hej Sven Åge,
Sikke da et spændende koncept! Hjertelig tillykke med det:-)
Jeg er dog lige nødt til at få stillet min nysgerrighed:
- Er det dyrere for Jer, at markedsføre og administrere en kundes auktion på et vareparti der koster 100.000,- end et der koster 5000,-??
Jeg spørger dels fordi jeg er ret rystet over jeres salær på 30% af auktionsprisen ex. moms. Det synes jeg er helt utroligt højt! Og samtidig også fordi jeg ikke rigtigt forstår hvorfor det skal afregnes ud fra størrelsen af autionsprisen - og ikke i stedet er en fast administrationspris.
Hvis I afholder auktioner på faste tider af ugen/måneden/året og som I skriver har flere tusinde indkøbere tilkoblet - så har jeg i hvert fald ikke kunnet afkode den meromkostning, der vil være for jer, at et parti varer sælges til højere pris.
Ja, undskyld jeg er lidt skeptisk - men det er udelukkende fordi det ellers ville have været meget interessant:-)
Jeg kan ikke lade være med at nævne sådan et site som autocom. Det er helt genialt, sådan som de har bygget deres setup. Man betaler en fast pris på (vidst nok) 5000,- for en solgt bil - uanset prisen på bilen. Men det skyldes jo så også, at de har samme udgifter på administration og markedsføring af en auktion - uanset prisen på bilen.
Nå, men jeg vil under alle omstændigheder ønsker tillykke og rigtigt meget helt og lykke med projektet:-)
/Rikke