Jeg er studerende og lige nu i praktik i en virksomhed kaldet Initzial.. Her har jeg fået det fulde ansvar for udviklingen af en webshop, hvilket jeg aldrig har beskæftiget mig med før! Det skal dog siges at der er andre der står bag alt det tekniske... Heldigvis...
Det er selvfølgelig rigtig spændende og jeg har gjort meget brug af Amino og andre hjemmesider der kommer med tips om hvordan man designmæssigt kan gøre en webshop brugervenlig og professionel, så vi kan sælge så meget som muligt ..
Jeg håber i har tid til at tage et kig på hvordan webshoppen indtil videre ser ud og gerne komme med jeres meninger om, hvad der kunne gøres bedre..
Dog er der stadig mange punkter der er under construction fra udviklernes side, fx. uploading af specielle billeder, valg af farver og størrelser osv..
- Jeg synes at kurven falder lidt ved siden af det øvrige design. - Tekststørrelsen i menuens underpunkter og på tekstsider kunne sagtens være lidt større. - Øget linieafstand ville også give et mere roligt udtryk.
@Martin kistrup Det faktisk snedigt lavet og teksten erstattes med grafik client side. Kig på sourcen ;-)
Jeg har desværre ikke valgt at designet ikke skulle være centreret - den er "købt" sådan og det skulle åbenbart være noget nyt? Jeg havde heller aldrig set det før...
Jeg tror ikke jeg har mulighed for at skrive en tekst på billederne? Vi har betalt en grafiker for at lave de billeder og bedt ham sætte teksten på, nemlig fordi vi ikke kunne finde ud af selv at få det ind.
Der er ingen i den virksomhed jeg arbejder i, der nogen sinde har beskæftiget sig med webshop eller noget lign. Den har eksisteret i under 1 år, så selve programmet Navision som vi bruger, er heller ikke kendt specielt godt af alle medarbejdere :)
khansen Ja det så jeg, men det er lidt sløret her fordi grafikke flyder sammen. og det er altid irterende med text man ikke lige kan copy paste op i søgefeldt på samme side...
Samtlige billeder skulle gerne linke videre til oversigten med det pågældende produkt.. Men der er nok stadig nogle synkroniseringsfejl.. Og det sku også være muligt at søge via søgemaskinen og komme ind i de forskellige kategorier, hvis det var det du mente :)
Jeg ville genre kunne centrere den - synes jeg også personligt at den burde være.. Sidder til dagligt og arbejder på en KÆMPE skærm og der ser det meget dumt ud..
Men sådan er designet åbenbart..
Og hvad mener du med en mouse-over funktion på menuen? Jeg er ikke kendt med alle de fine udtryk ;)