Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger en med kendskab af bogføring/regnskab af ebutiker

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Phillip:
I dont understand Dækningsbidrag in the kundeordre area, Do i Need this?

Så vidt jeg ved, så hedder det margin på engelsk og er forskellen på salgspris og købspris:

DB = salgspris-købspris

Dækningsgraden hedder margin percent på engelsk og er den procentvise forskel:

DG = 100*(salgspris-købspris)/salgspris)

Disse informationer vises kun til brugere af SALDI og er ikke en del af informationerne på tilbud, ordre eller faktura, som sendes til kunden.

Oplysninger er der, så du kan se, hvor meget du får i direkte overskud på handlen - hvilket altså er dækningsbidrag på dansk.

Jeg synes, det vil være dumt ikke at have den information, når man er ved at udarbejde et tilbud eller en ordre.

Og det er da også en interessant oplysning, når man kigger tilbage på de enkelte fakturaer, så man kan se, hvilke der gav mest i dækningsbidrag - som jo er det, der skal dække resten af virksomhedens udgifteromkostninger (deraf navnet dækningsbidrag - cover contribution - the contribution to cover all the other costs in the company).

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Great, thankyou for clearing that up for me Claus :-)

That  helps me very much Smile

I have just put together a list of things i need answers for and help with, So i plan to post them here shortly.

I am amazed that you are spending you time helping me with this, If you ever come to Århus I owe you at least 3 trappists Wink

Have a fantastic weekend!

Dbh,

Phill

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)