Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger en med kendskab af bogføring/regnskab af ebutiker

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Aminoer,

I hope you are all doing well :-)

I am looking for someone who already does accounting for a webshop,

hopefully with knowledge af paypal.

I can do the work myself  myself but I am stuck with things like ---

what do i write Where in my Kasseklade if i make a refund of fragt (for example),

and do I enter every sale in my kassekladde or just once a month.

What if i use products for testers where do i write that?

I am using Saldi.

Also what about inventory managemant shall that be put in saldi as well?

Mainly I am just looking to ask some questions :-)

Shall i just write them in here maybe?

 

Thankyou kindly in advance,

 

Phill

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Try posting your questions here, and we'll do what we can to answer them. Hopefully it is unnecessary to pay someone to answer them. :)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Rune :-)

 

Thanks,

ok first

 

1) Should I enter every sale in my kassekladde or just do a summary  once a month?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

You need to enter every sale in your financial program, since every customer needs to be registered as a "Debitor". That's how I've done it with my own webshops, though I use an automated solution (E-Conomic).

Every customer has (or should have) a "Debitor" number and every sale should be entered. That way you can easily keep track of the individual customer's total purchase amount and other activities which include some kind of economical transfer.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanks so much thats great, thankyou!

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

2) I am wondering Where in my Kasseklade do i mark if i make a refund of fragt?

 

I am Using Saldi,

 

Thanks in advance :-)

Phill

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Phillip

Jeg svarer lige på dansk, hvilket du har ønsket i en anden tråd. Er der noget, du ikke forstår, så spørg igen.

Jeg har været inde at kigge på din webbutik og kan se, at den kører på en myshopify.com-løsning. Så vidt jeg kan læse mig til, så er der mulighed for at udlæse ordrer som kommaseparerede filer (csv-filer), hvilket så kan indlæses i SALDI via import-funktionen.

Dette vil lette dit arbejde gevaldigt, da du så ikke selv behøver at bogføre hver ordre i hånden, men kan indlæse dem og efterfølgende leverer og fakturere dem i SALDI.

Nul-fakturaer til testere
Med hensyn til testere, så er det bedste at lave en 0-faktura på dem, da du derved samtidigt kan have styr på dit lager, samt hvem der har testet. Historik på dine kunder kan skrive under Historik (nederst på kundekortet), så du kan holde styr på, hvilke aftaler du har med kunderne (hvis det ikke kun er rene ordrer).

Kreditnota på fragt
Hvis du benytter SALDI til at fakturere med (hvilket jeg klart vil anbefale), så skal du blot udstede en kreditnota på fragten. 

Dette gøres ved at vælge Debitor -> Ordre -> Faktura -> Fakturaen, hvor fragten skal krediteres.

Klik her på Kreditér og en kreditnota-ordre oprettes, hvor du kan slette alle andre linjer end fragten ved at skrive et bindestreg (-) i Pos.-feltet en linje adgangen og gem. Hvis man angive flere linjer med - i Pos-feltet, så slettes alt mellem den første og sidste bindestreg.

Når alle andre varelinjer er slettet, så klik Levér og efterfølgende Kreditér.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Phillip

Glemte lige et par stykker.

Phillip:
and do I enter every sale in my kassekladde or just once a month.

Ja, det skal du i følge SKAT. Der skal udstedes en faktura for hvert salg, når salget foretages.

Se nærmere på Fakturaen indhold - almindelig faktura i Momsvejledningen 2010-1 fra SKAT.

Phillip:
Also what about inventory managemant shall that be put in saldi as well?
.

Rettelse (troede at Inventory betød inventar, men det er jo håndtering af lager(varer) - så svaret kommer efter mit oprindelige svar)

Oprindeligt svar:
Ja, alt hvad der har med virksomhedens drift at gøre. Inventar, kontorartikler, it-udstyr, telefon med mere.

Hvor meget af det, der kan fradrages med, hvis der også benyttes privat, bør du snakke med en revisor om.

Ellers tag et kig på tidligere tråde i denne kategori. Eller søg her på Amino - der er mange gode svar at få fra såvel bogholdere og revisorer.

Hvis du har mange flere spørgsmål, som ikke besvares ved søgning her på Amino, så tag kontakt til en bogholder eller revisor - gerne her fra Amino, som kan hjælpe dig med disse spørgsmål.

Hvis du specifikt gerne vil have revisorer eller bogholdere med rigtig godt kendskab til SALDI, så kan henvise til listen Regnskabsassistance på SALDI's hjemmeside.

Rigtigt svar om lagerhåndtering:
Når du benytter SALDI til resten, vil jeg klart anbefale at bruge SALDI til håndtering af lager eller lagre.

Der er understøttelse af:

  • Varemodtagelse og -levering med håndscanner
  • Batch-håndtering (hvis du skulle få et parti dårlige varer, så kan du kontakte alle de kunder, som har modtaget varer fra dette parti (batch))
  • Varenummer forskelligt i forhold til stregkode (varenumre i webshop forskellig fra varenumre i SALDI)
  • Genbestilling af varer under fastsat minimumsbeholdning
  • Priser kan angives direkte ved hver ordre, så de tages fra ordren i stedet for salgsprisen i SALDI.

Jeg kender dog ikke så meget til myshopify og systemets eventuelle håndtering af lageret.

Med venlig hilsen

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow!

 

Now thats what I call support!

 

Mange tak for alt det tid du brug til at hjæpe mig :-)

Det er jeg meget glad for!

Mvh Phill

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

One more thing :-)

 

I dont understand Dækningsbidrag in the kundeordre area, Do i Need this?

how can i remove it?

 

BTW I have contacted the Århus accountant that you had listed on the Saldi website :-) Maybe they can teach 

me enough so i dont need to keep using everyones time :-)

 

Thanking you kindly i advance

 

Dbh Phill

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)