Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning for tabt arbejdsfortjeneste?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I vinter kørte en bus ind i mit hus, hvor jeg også har kontor. Jeg har i denne forbindelse måtte bruge ca. 10 timer på kontakt til busselskabet, forsikringsselskab, håndværkere, oprydning mm. Denne tid skulle jeg have brugt på at tjene penge i mit enkeltmandsejede firma. Busselskabet har ikke en eneste gang kontaktet mig eller gjort noget for at udbedre skaden selv, så jeg har været tvunget til at bruge så meget tid på sagen.

Kan jeg forlange, at busselskabet betaler mig for tabt arbejdsfortjeneste? Det er i min optik den eneste måde de kan holde mig skadesløs.

Hilsen teh

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 12:37

Jeg tror kun at du kan kræve dette, hvis du kan bevise at du er gået glip af en indtjening.

Dette kunne f.eks være i form af overskredet deadlines. 

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:45
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Skal du ikke blive udsat for noget værer end det så skal du være glad jeg mener at det er lidt for meget, at gøre ud af en uheldig situation vær da hellere glad for der ikke skete nogen personskade?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:21

Vi har lige haft en vandskade derhjemme (pga nogle håndværkere!) og måtte flytte ud af lejligheden i 2 uger.

Alt den tid vi har brugt på at ringe rundt til forsikringen, andre håndværkere til at lave fejlen, være hjemme og lukke håndværkere mv ind, kan vi ikke få noget som helst få. Heller ikke selvom vi skulle bruge ferie, afspadsering mv. på at kunne være hjemme.

Den tid vi har brugt på at pakke vores lejlighed ned, gøre rent og flytte - den kan vi godt få betaling for, da forsikringen ellers skulle ha haft firmaer til at gøre dette.

Så vil tro det bliver en svær sag og op af bakke, men det skader jo ikke at prøve?
Du kan jo sende en opgørelse på dit tidsforbrug til din forsikring og hvis de godtager den, udbetaler de penge til dig og forsikringen sørger selv for at få pengene fra modpartens forsikringsselskab.

Held og lykke med det.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54

Hej

Hvis du skal gøre dig forhåbning om en erstatning, skal du kunne opgøre et driftstab på grundlag af skaden, og hvis du kan dette, så skal du også modregne sparede omkostninger i denne periode.

Så jeg tror desværre, at det er meget op ad bakke, så nej Sad

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:25

Jeg betvivler ikke, at du har brugt så lang tid på sagen.

Men hvis du skal efterrationalisere lidt, var det så nødvendigt?

Umiddelbart ville jeg mene, at du kunne have lavet en skadesanmeldelse til dit eget forsikringsselskab, hvor du havde oplyst hvem skadevolder var, og dennes bilregistreringsnummer.

Herefter plejer forsikringsselskaberne at ordne alt indbyrdes.

Jeg kan slet ikke se nødvendigheden i at kontakte busselskabet - og hvorfor skulle de egentlig kontakte dig. De har jo et forsikringsselskab til den slags ting.

Det er forståeligt nok, at du er ærgerlig over skaden. Men når sådan noget sker, så husk altid at der ikke er nogen, der laver skader med vilje.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)