Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommer kunderne af sig selv?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg er faldet over en tendens her på amino, der undre mig meget.

Der er mange indlæg hvor amino'er søger tilbud hos andre amino'er og de slutter fx. af med at skrive, kontakt mig for mere info eller ring/mail/PM. 

Her er det så min kæde falder af, for de tilbud eller indlæg der efterfølgende kommer, afsluttes med at leverandøren beder kunden om at skrive eller kontakte dem? Hvorfor? 
Baggrunden må vel være at de har masser af kunder, hvor hvis en af mine kunder beder om kontakt, jaså kontakter jeg dem da.!

Det sidste eksempel jeg lige faldt over er denne: http://www.amino.dk/forums/t/85900.aspx

Kan I forklare mig hvorfor man gør dette? For jeg forstår det sgu ikke.

Selvfølgelig kan man hurtig spilde en masse til på kunder der måske ikke ved hvad de vil have, men så skrive man vel heller ikke i tråden. Personligt virker det for mig som værende dårlig dårlig dårlig kommunikation, og det er min aller første pejlemærke til ikke at indgå et samarbejde. 
Lidt lige som de mennesker man skriver 5 punkter/spørgsmål til, der så efterfølgende svarer på de 2 sidste. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:37

Hej Kenneth,

Det er også noget jeg har lagt mærke til. Yderligere er der den ulempe at tråden bliver eksponeret endnu mere ved hvert indlæg, og sandsynligheden for ens konkurrenter "for øje på den" øges.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:39

Hej Boysen

Hans Kjer skrev et lignende indlæg for ca. et halvt år siden, hvor han opfordrede folk til at tage kontakt i stedet for at være passive når der er en ordre i udsigt. Den tog jeg til mig og det har virket rigtig godt. Fint at du tager emnet op igen.

Michael

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:48

For det første: det har jeg selv gjort nogle gange, af ren vane. Nogle gange tænker man ikke ret meget, men vil bare efterlade et spor, og så bliver det sådan en halvhjertet ting. Det er jeg begyndt at undgå, for det er egentlig ikke min stil. Eller ret effektivt.

For det andet: potentielle kunder der efterspørger noget herinde, er ikke altid helt så seriøse som man kunne ønske sig. Hvis et "jeg søger tilbud"-indlæg allerede fra starten vidner om at vedkommende ikke har begreb om sammenhængen mellem pris og kvalitet eller andre faktorer der gør at man på forhånd kan se at man nok kommer til at spilde sin tid, ja så er det oftest den nemmeste løsning at lade initiativet være op til kunden. Jeg tror man automatisk tænker "hvis han vil noget seriøst, skal han nok kontakte mig". Men det fører jo ikke til noget, så man kan ligeså godt lade være.

De få gange hvor man ser et virkelig velovervejet indlæg, hvor man kan se at der altså er blevet tænkt over hvad man vil have, og som i øvrigt ellers lyser af seriøsitet, oplever jeg sjovt nok at der ikke bliver skrevet voldsomt meget i tråden - hvilket nok tyder på at der er mange der tager direkte kontakt.

Så i mine øjne hænger de to ting nøje sammen.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:51

Hej Uffe

Tak for dit svar, det giver mig et godt billed af baggrunden. Men som du selv nævner tror jeg egentlig det ville være bedst at lade være, for så at efterlade et dårligt indtryk til mig. 

Men du har ret vi så jo ikke alle dem der mailer direkte :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:56

Det bedste er selv at skabe kontakt, hvem man ønsker til arbejdet, hvem har man tillid til, man kan sagtens ligger opgaven i udbud, jeg har dog dårlige erfaringer, med dette da man ikke kender de fleste der kontakter en , derved ikke sikker på man får det lovet.

At få en hjemmeside er en tillids sag, man skal tage den man synes er bedste til opgaven

Med måske ønsker folk tilbud til siden så de kender pris laget hvad det skal ligge i , især i de super korte indlæg om tilbud og lidt korte , med jeg er ikke sikker?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:09

Nu deltager jeg i indlæget du henviser til.

I bund og grund er indlægget dybt useriøst og jeg burde ikke send ham en mail og bruge tid på det. Men jeg er ny på Amino og prøver stedet af for at se hvordan det virker.

Faktisk burde Admin på Amino slette sådan et indlæg da der ikke er nogen kvalitet i det overhoved.

I stedet for at få et tilbud på en opgave, burde personen søge hjælp til en kravspek. Men igen, folk har forskellige budgetter og erfaring med IT opgaver.

:-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:15

Især på den tråd er det utroligt at dem der svarer de ikke sender en mail til ham. 

Peter Lauge:
I stedet for at få et tilbud på en opgave, burde personen søge hjælp til en kravspek. Men igen, folk har forskellige budgetter og erfaring med IT opgaver.

Så giv ham et tilbud på en kravsspec :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:20

Hey Niels,

Jeg har blot sendt ham en mail med kort info om Pixelhuset. Så ligger bolden hos ham.

Men klart, der skal bruges nogle timer på en kravspek inden der kan lavet et tilbud.

:-)

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 11:28

Du har fuldstændig ret.Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)