Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab et par spørgsmål -HJÆLPPPP

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har et enkeltmandsfirma, og er i gang med at lave mit første årsregnskab..
Jeg ved ikke om det er rigtigt jeg har fået lave, håber en af jer herinde kunne hjælpe mig..
Sådan ser mit regnskab ud under balance:

BALANCE:

Erhvervskonto + Varelager + Egenkapital + Gæld - Omkostninger = AKTIVER

Egenkapital primo - Årets resultat (underskud) = Egenkapital ultimo + Gæld = PASSIVER

Så vidt jeg ved så skal aktiver og passiver være ens resultat.. Og det fik jeg også men i negativ beløb??  Er det så forkert??

Overstående ligninger har jeg ikke taget moms negativ med.. Skal nævnes at jeg har fået moms negativ tilbage, skal de også bogføre under aktiver? Hvis de nu gør så stemmer min passiver og aktiver ikke ens ;(

Lige en sidste spm mere- ved årets resultat skal jeg tage (omsætninger - bruttoavance = årets resultat )  Eller  (omsætninger - varesalg = resultat) ???

Mvh Aku

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:05

Hvad skete der lige for det indlæg?

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 16:07

Hmm... Man kan se en smule af det hvis man trykker ctrl + A...

Mystisk Surprise

Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 16:07

hmm, hvor underlig.. hvor bliver alt tekster af?? ;(

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 16:10

Har du copy/paste fra et eller andet program?

Kan se din tekst ligger gemt i kildekoden.

Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 16:17

Jo fra excel - det må være derfor ;(

Håber det lykkedes den her gang..

Jeg har et enkeltmandsfirma, og er i gang med at lave mit første årsregnskab..
Jeg ved ikke om det er rigtigt jeg har fået lave, håber en af jer herinde kunne hjælpe mig..

BALANCE:

Egenkapital primo - Årets resultat (underskud) = Egenkapital ultimo + Gæld = PASSIVER

Så vidt jeg ved så skal aktiver og passiver være ens resultater.. Og det fik jeg også men i negativ beløb??  Er det så forkert??

Overstående ligninger har jeg ikke taget moms negativ med.. Skal nævnes at jeg har fået moms negativ tilbage, skal de også bogføre under aktiver? Hvis de nu gør så stemmer min passiver og aktiver ikke ens ;(

Lige en sidste spm mere- ved årets resultat skal jeg tage (omsætninger - bruttoavance = årets resultat )  Eller  (omsætninger - varesalg = resultat) ???
Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 16:20

BALANCE:

Så vidt jeg ved så skal aktiver og passiver være ens resultat.. Og det fik jeg også men i negativ beløb??  Er det så forkert??

Fra København K
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 199
Fra  Sportmonda Skrevet kl. 16:39

- hvad Aku skrev...

-------------------------

Hejsa

Jeg har et enkeltmandsfirma, og er i gang med at lave mit første
årsregnskab. Jeg ved ikke om det er rigtigt jeg har fået lave, håber en af jer herinde kunne hjælpe mig. Sådan ser mit regnskab ud under balance:

BALANCE: Erhvervskonto + Varelager + Egenkapital + Gæld - Omkostninger = AKTIVER

Egenkapital primo - årets resultat (underskud) = Egenkapital ultimo + Gæld = PASSIVER

Lige en sidste spm mere- ved årets resultat skal jeg tage (omsætninger - uttoavance = årets resultat )  Eller  (omsætninger - varesalg = resultat) ???  /Mvh Aku

-------------------------

Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene

Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 16:41

Takker Peter :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25