Så vidt jeg ved så skal aktiver og passiver være ens resultat.. Og det fik jeg også men i negativ beløb?? Er det så forkert??
Overstående ligninger har jeg ikke taget moms negativ med.. Skal nævnes at jeg har fået moms negativ tilbage, skal de også bogføre under aktiver? Hvis de nu gør så stemmer min passiver og aktiver ikke ens ;(
Lige en sidste spm mere- ved årets resultat skal jeg tage (omsætninger - bruttoavance = årets resultat ) Eller (omsætninger - varesalg = resultat) ???
Så vidt jeg ved så skal aktiver
og passiver være ens resultater.. Og det fik jeg også men i negativ
beløb?? Er det så forkert??
Overstående ligninger har jeg
ikke taget moms negativ med.. Skal nævnes at jeg har fået moms negativ
tilbage, skal de også bogføre under aktiver? Hvis de nu gør så stemmer
min passiver og aktiver ikke ens ;(
Lige en sidste spm mere- ved
årets resultat skal jeg tage (omsætninger - bruttoavance = årets
resultat ) Eller (omsætninger - varesalg = resultat) ???
Så vidt jeg ved så skal aktiver
og passiver være ens resultat.. Og det fik jeg også men i negativ
beløb?? Er det så forkert??
Overstående ligninger har jeg
ikke taget moms negativ med.. Skal nævnes at jeg har fået moms negativ
tilbage, skal de også bogføre under aktiver? Hvis de nu gør så stemmer
min passiver og aktiver ikke ens ;(
Lige en sidste spm mere- ved
årets resultat skal jeg tage (omsætninger - bruttoavance = årets
resultat ) Eller (omsætninger - varesalg = resultat) ???
Jeg har et enkeltmandsfirma, og er i gang med at lave mit første årsregnskab. Jeg ved ikke om det er rigtigt jeg har fået lave, håber en af jer herinde kunne hjælpe mig. Sådan ser mit regnskab ud under balance:
Så vidt jeg ved så skal aktiver og passiver være ens resultat.. Og det fik jeg også men i negativ beløb?? Er det så forkert??
Overstående ligninger har jeg ikke taget moms negativ med.. Skal nævnes at jeg har fået moms negativ tilbage, skal de også bogføre under aktiver? Hvis de nu gør så stemmer min passiver og aktiver ikke ens ;( Lige en sidste spm mere- ved årets resultat skal jeg tage (omsætninger - uttoavance = årets resultat ) Eller (omsætninger - varesalg = resultat) ??? /Mvh Aku
-------------------------
Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene