Ring til dem eller skriv en mail? Det handler jo bare om, at du får kontakt til dem, der kunne have interesse i at annoncere på din side?
Derudover findes der også en masse affiliate netværk, hvor du selv kan placere virksomhedernes reklamer uden først at skulle igennem virksomheden. Her skal du dog være opmærksom på, at firmaerne bag disse netværk tager sig godt betalt, for at formidle kontakten mellem dig og firmaet.
Begge ting er mulige, men som udgangspunkt skal du nok forvente at få de første aftaler i hus med en virksomhed, som varetager andre virksomheders kampagner (affiliate marketing). Se eksempelvis adservice, dem benytter jeg selv på mit lån penge website, hvor jeg tjener et sted i mellem 50,00 - 250,00 pr. låneansøgning. Som udgangspunkt arbejder jeg kun med kampgner der er lead/salgsafregnet, da det giver det bedste afkast. Dvs. jeg får et fastbeløb, eller en procenter af et salg, som skabes igennem et af mine websites.
.. det var min måde at henvise til min blog, på en sjov måde
Du skal have en konto hos såkaldte affiliatenetværk. Skal du sælge selv skal du have pænt styr på hvad du tilbyder. Det ved jeg så ikke lige om du har, men jeg får indtryk af du er en smule grøn på området. (undskyld mit franske)
Etailmedia.dk er meget godt at bruge hvis du har en lille hjemmeside og de har også en ret fair prisstrategi. Og ellers er der også muligheder ved brug af Google AdSense.
Det kan være rigtig svært hvis man bare har en lille hjemmeside at få lavet aftaler direkte med firmaer. Normalt skal man kunne tilbyde en stor omsætning, hvis de skal bruge tid på en. At kontakte et firma som har fokus på bannerreklamer er typisk nemmere, men de tager sig selvfølgelig også betalt for det.
Hvis jeg var dig ville jeg starte med at prøve nogle forskellige firmaer, som har fokus på banner reklamer, sammenlign deres priser og kører de kampagner som passer bedst til din hjemmeside. Får du mange besøgende og kan mærke at du tjener godt, kan du så prøve at kontakte firmaerne og forhandle dig til en bedre pris eller prøve at gå direkte til kilden.