jamen jeg kan skam selv reparere iphones...
Hvad forslår i så jeg køber og sælger videre?
Det øjeblik du selv begynder at rode med reparation, ryger den sidste rest af garanti der måtte være.
Generelt tror jeg det er svært at tjene penge på salg af telefoner, hvis du vil drive en reel forretning. Men på den anden side vokser salget af telefoner solgt via internettet. Og det stopper nok ikke foreløbig. Tværtimod tror jeg ikke vi skal ret mange år ud i tiden, før det bliver svært at gå ind i en butik og købe sig en telefon (operatørbutikkerne undtaget)
Så hvis det er telefoner du vil sælge, skal du nok købe dem i udlandet hvis du vil konkurrere med onlinepriserne. Og det skal du også passe på med.
Apple er som nævnt helt væk med hensyn til garanti osv (Se evt. Basta på TV2 midt i april). Og Sony Ericsson har indført den betingelse til deres autoriserede serviceværksteder, at hvis det er en telefon der ikke er "født" med dansk software (altså en importeret telefon), skal de lægge det oprindelige sprog på telefonen når den bliver repararet på garanti.
Dvs. hvis dine kunder køber en telefon af dig, som du har importeret og lagt dansk software på før du sælger den, vil de stå med det oprindelige software hvis telefonen bliver indleveret til reparation. Det giver sandsynligvis ikke glade kunder, og ekstra arbejde.
Hvad du så skal handle med er lidt svært at svare på, men hvis det skal være indenfor telefoni har du valgt et marked med ekstrem stor konkurrence.
Men kig evt. på mytrendyphone.dk som jeg tror gør det ret godt med salg af tilbehør. Jeg kender ikke deres regnskaber, men kan se på priserne at de importerer tilbehør (sandsynligvis fra Tyskland), og sælger det videre med en pæn fortjeneste. Så vidt jeg husker er det startet meget småt (og er det sandsynligvis stadig), men med god SEO og en website rettet mod hele EU, tror jeg de kører en ret god forretning.
Det var nok det jeg ville kaste mig over hvis jeg var dig, og så holde mig langt væk fra terminalerne.