Hej Jeg skal også til Kina nu her, for at besøge eksisterende leverandører/samarbejdspartnere, samt snuse lidt rundt både på messer samt fabrikker, for at se om jeg kan finde noget nyt og spændende. Jeg vil give flere ret, køb ikke billig mærkevarer - det er ikke mærkevarer men kopier, og hvis du vil importerer disse og du bliver snuppet, så kan det blive dyrt, uanset om det er i din kuffert eller med sø/luft fragt efterfølgende. En anden ting jeg besluttede mig for, før jeg tog til Kina første gang i 2005 var, "jeg skal se fabrikken, hvor varen er produceret før jeg tager noget hjem" - altså jeg køber ikke et restparti af et trading firma der står på en messe et eller andet sted, sevom det måske er billigt og kan sælges dyrt - jeg vil vide, hvordan og hvem der producerer produkterne - dog har jeg også til flere af vore kunder underskrevet et kodeks omkring arbejdsmiljø, børnearbejde mv. som jeg skal og VIL overholde. Men hvis du tager derud nu, så kan du finde rigtig mange forskellige messer, de køre stort set fra nu af og 6 uger frem - og det er alt fra små gadgets til store møbler, IT samt el-artikler. Og jeg er næsten sikker på uanset hvad du køber derude, kan du sælge det dyrere i Danmark, men spørgsmålet er blot og finde den rigtige vare, til den rigtige pris, i den rigtige kvalitet - og så være en god sælger :) En lille ting jeg har haft rimelig succes med, er at kontakte mine kunder når jeg er derude, for når jeg møder mine samarbejdspartnere på messerne rundt omkring har de typisk et messe tilbud eller lign - og her tør jeg så godt at slå til, da jeg ved hvem der ligger bag - og så får jeg typisk solgt et par containere imens jeg er derude - det er altid en rar følelse, giver mod på mere - det kræver dog de her 16-18 timers arbejdsdage når man er derude, for det står jo ikke stille herhjemme, fordi man tager afsted. Nå det blev lidt længere end jeg havde regnet med, men håber du kan bruge lidt af det. God tur. Bendtsen |
Import lyder spændende, men det er vel også her man kan mist en hel masse penge!
men noget siger man du skal købe tøj,sko,tasker,
men jeg ved så ikke hvordan du kan sælge dem her i Danmark. Det er nok UMULIGT at sælge til butikker for de importer jo næsten alt selv idag!