Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé - God nok?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i længere tid gået med en ide om en webshop, men desværre i en presset branche.

Jeg har købt domænet www.minbærbar.dk & www.minbaerbar.dk til formålet, og deraf også virksomhedsnavnet.

Jeg vil udelukkende sælge bærbare computere, og så de tilbehørsprodukter der er interessante dertil.

For at differentiere mig fra andre internetbutikker, så vil jeg bl.a. tilbyde at man gratis kan låne en computer hvis ens egen går i stykker. Og dette skal være uanset om det er på garanti eller er ens egen skyld.

Senere hen ville jeg gerne have showrooms placeret rundt om i landet, i starten i kbh, hvor man kan se og prøve produktet før køb. Men ikke har noget med salg af gøre.

Man kunne også tilbyde at købe kunders gamle bærbar til "små" penge og så lave en selvstændig salgs-del med disse.

Mit fokus er på god service, både ved salg men også support bagefter køb. Dertil kunne man lave samarbejde med nogle virksomheder som kan hjælpe kunder med virus osv. på deres computer. Og så få penge ved formidling.

Forretningen skal have et bredt sortiment af de forskellige mærker, men i starten skal der nok være fokus på 3-4 mærker.

Jeg tænker at der skal være finansieringsmulighed, mulighed for forsikring på produktet osv.

Prisen på produkterne skal ikke være de laveste, men ligge i den pæne ende.

Jeg har allerede 4 års erfaring fra detailbranchen, med salg af alle former for elektroniske produkter. Men mit fokusområde -og interesse er på pc-delen.

Hvad siger i til ideen? Glæder mig til input!

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:27

Det er et marked, hvor konkurrencen er virkelig, virkelig hård - da der er så mange forskellige aktører på markedet. Det er jo muligt at købe en bærbar i de fleste butikker - selv når man skal ned og handle mælk har man mulighed for at købe en maskine ;-)

Jeg tror dog, at du har fat i noget med, at du vil fokusere på SUVERÆN service kontra konkurrenterne, men jeg tror også det er meget vigtigt at du finder dig en niche du kan have for dig selv. Det dur ikke at konkurrere med de andre på de samme mærker - og til de samme kunder.

Måske det kunne blive en succes hvis du spillede på, at folk kunne sælge deres gamle PC til dig (som du også er inde på) når de køber en ny af dig - så kan du sælge den videre til nogle andre, eller måske lave noget PR ved at sende dem til Afrika?

Selvom det er et hårdt projekt - så er det bare med at give gas, tænke kreativt og anderledes!

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 10:36

Tak for svar!

Ja jeg er opmærksom på at det er et svært markede! 

Men jeg vil som sagt også fokusere på service. Der skal også være en guide til valg af bærbar, og nok også nogle test, så man bedre kan se batterilevetid på modellen osv.

Mht. målgruppe så vil jeg gerne ramme bredt. Gerne lige som en rigtig fysisk butik. Derfor kunne et showroom være godt. Og så mulighed for mod en lille betaling af få computeren opsat og klar til brug, med evt. mertilkøbte programmer.

Forresten ikke en dum ide, det med at sende bærbare til afrika. Men på en god dag er der ikke over 10% avance på en computer. Men så kunne man da tilbyde kunden af jeg enten købte den af den til en eller anden pris, eller at de sponsorede den til afrika, og jeg så klargjorte den og sendte. Evt. kunne deres navn blive nævnt hvis ønsket.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47

Johsm:

Hej

Jeg har i længere tid gået med en ide om en webshop, men desværre i en presset branche.

Jeg har købt domænet www.minbærbar.dk & www.minbaerbar.dk til formålet, og deraf også virksomhedsnavnet.

Jeg vil udelukkende sælge bærbare computere, og så de tilbehørsprodukter der er interessante dertil.

For at differentiere mig fra andre internetbutikker, så vil jeg bl.a. tilbyde at man gratis kan låne en computer hvis ens egen går i stykker. Og dette skal være uanset om det er på garanti eller er ens egen skyld.

Senere hen ville jeg gerne have showrooms placeret rundt om i landet, i starten i kbh, hvor man kan se og prøve produktet før køb. Men ikke har noget med salg af gøre.

Man kunne også tilbyde at købe kunders gamle bærbar til "små" penge og så lave en selvstændig salgs-del med disse.

Mit fokus er på god service, både ved salg men også support bagefter køb. Dertil kunne man lave samarbejde med nogle virksomheder som kan hjælpe kunder med virus osv. på deres computer. Og så få penge ved formidling.

Forretningen skal have et bredt sortiment af de forskellige mærker, men i starten skal der nok være fokus på 3-4 mærker.

Jeg tænker at der skal være finansieringsmulighed, mulighed for forsikring på produktet osv.

Prisen på produkterne skal ikke være de laveste, men ligge i den pæne ende.

Jeg har allerede 4 års erfaring fra detailbranchen, med salg af alle former for elektroniske produkter. Men mit fokusområde -og interesse er på pc-delen.

Hvad siger i til ideen? Glæder mig til input!

Hej Johsm,

det lyder til at du har fundet dig en god ide. Der er selvfølgelig meget konkurrence på IT området, så man skal tænke lidt kreativt, som du i flere af punkterne også gør.

Men jeg tænker, om det er risikabelt at låne computere væk når ens egen er i stykker? Hvis det ikke betyder for meget arbejde og risiko for dig, så synes jeg at det er en super service til kunden.

Jeg er i tvivl omkring at den gode service og en lav pris kan hænge sammen. Men hvis det kan, så skal du nok få dine kunder.

Hilsen,

Iryna

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 10:52

Hej Iryna,

Jo det er jo altid en smule risikabelt. Men jeg tænker at når man skal låne en computer, så sender man først sin egen ind til rep. hos mig, og så inden for 1-3 dage så modtager man lånecomputeren. På den måde har jeg jo sikkerhed i kundens computer. Men det vil heller ikke være splinter nye computere. Det kan være et parti jeg køber brugte, som opfylder de krav de fleste brugere har i hverdagen!

Og jeg skal heller ikke have en lav pris, men en fornuftig pris. Og så slå på det med service osv.

Tak for indput

Mvh

Johs

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56

Johsm:

Hej Iryna,

Jo det er jo altid en smule risikabelt. Men jeg tænker at når man skal låne en computer, så sender man først sin egen ind til rep. hos mig, og så inden for 1-3 dage så modtager man lånecomputeren. På den måde har jeg jo sikkerhed i kundens computer. Men det vil heller ikke være splinter nye computere. Det kan være et parti jeg køber brugte, som opfylder de krav de fleste brugere har i hverdagen!

Og jeg skal heller ikke have en lav pris, men en fornuftig pris. Og så slå på det med service osv.

Tak for indput

Mvh

Johs

Mange steder kan man jo også låne en bil, når den er til reperation, så ideen er jo kendt.

Held og lykke med projektet. Jeg holder øje med dig, for skal da snart investere igen :-)

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 10:57

Hehe, ok tak!

Hvad siger du/i forresten til virksomhedsnavnet / domæne-navnet?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00

Johsm:

Hehe, ok tak!

Hvad siger du/i forresten til virksomhedsnavnet / domæne-navnet?

Minbærbar.dk - det navn synes jeg kan gå an. Man ved hvad det hele går ud på, så det er da ikke så dårligt.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:29

Hej

Jeg synes ikke din idé er gennemarbejdet godt nok.

Der er jo på markedet mulighed for at få en lånecomputer eller sågar en helt ny. - selv hvis man spilder cola i tastaturet eller taber computeren i badet, i nogen af de forretninger der endda er meget skarpe på både pris og markedsføring. Den service koster typisk 7-800 kr. (tillægsforsikring) som jo også vil være det du typisk vil være dyrere på dine maskiner.

Læg dertil at du er ukendt, og ikke har samme gennemslagskraft i reklamemæssig sammenhæng.

Du skal bruge din kombination af salgserfaring, teknisk snilde og iværksættertrang til at sammensætte et koncept jeg ikke finder i de nogen af de steder jeg ellers ville handle.

Jeg har en ven i mit netværk som satte køkkener op, men det blev sværere og sværere at få kunder fordi de store køkkenfirmaer begyndte at reklamere rigtigt meget. Selvom han havde en bedre service, og køkkenerne rent faktisk blev både leveret og sat op til den aftalte tid, så var det ikke nok. Så fandt han istedet på, at lave et koncept med at skifte lågerne. Så kunne man få et nyt look i køkkenet for få penge, og de store køkkenfirmaer gad ikke røre dét marked, fordi der var for lidt at hente i det segment. Min ven, derimod, kunne nu lave to-tre køkkener om dagen, og tjente på både låger og opsætning. Hvor han før tjente 10K om ugen, tjente han nu 3K om dagen, - og så var det nemmere....

Det er den måde du skal tænke på, - i nicher......

Held og lykke.....

Michael  

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 11:39

Hej Michael,

Nu arbejder jeg som sagt selv i branchen, og ved af erfaring at både Fona, expert og elgiganten ikke bare lige låner en computer ud. Der hvor jeg er låner vi ihvertfald ikke noget ud.

Så snakker du om tillægsforsikringer, som jeg selvfølgelig også vil sælge. Selv om man tegner sådan en, så er man på ingen måder garanteret en lånecomputer. Og det er jo så forsikringen som betaler en ny hvis man selv har ødelagt den.

Butikkernes priser på forsikringer er tit sat på den måde at de selv tjener 50% på at sælge den til kunden. Resten går til det forsikringsselskab som de formidler forsikringen af.

Tak for input!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)