Hej Jeg har i længere tid gået med en ide om en webshop, men desværre i en presset branche. Jeg har købt domænet www.minbærbar.dk & www.minbaerbar.dk til formålet, og deraf også virksomhedsnavnet. Jeg vil udelukkende sælge bærbare computere, og så de tilbehørsprodukter der er interessante dertil. For at differentiere mig fra andre internetbutikker, så vil jeg bl.a. tilbyde at man gratis kan låne en computer hvis ens egen går i stykker. Og dette skal være uanset om det er på garanti eller er ens egen skyld. Senere hen ville jeg gerne have showrooms placeret rundt om i landet, i starten i kbh, hvor man kan se og prøve produktet før køb. Men ikke har noget med salg af gøre. Man kunne også tilbyde at købe kunders gamle bærbar til "små" penge og så lave en selvstændig salgs-del med disse. Mit fokus er på god service, både ved salg men også support bagefter køb. Dertil kunne man lave samarbejde med nogle virksomheder som kan hjælpe kunder med virus osv. på deres computer. Og så få penge ved formidling. Forretningen skal have et bredt sortiment af de forskellige mærker, men i starten skal der nok være fokus på 3-4 mærker. Jeg tænker at der skal være finansieringsmulighed, mulighed for forsikring på produktet osv. Prisen på produkterne skal ikke være de laveste, men ligge i den pæne ende. Jeg har allerede 4 års erfaring fra detailbranchen, med salg af alle former for elektroniske produkter. Men mit fokusområde -og interesse er på pc-delen. Hvad siger i til ideen? Glæder mig til input! |
Det er et marked, hvor konkurrencen er virkelig, virkelig hård - da der er så mange forskellige aktører på markedet. Det er jo muligt at købe en bærbar i de fleste butikker - selv når man skal ned og handle mælk har man mulighed for at købe en maskine ;-)
Jeg tror dog, at du har fat i noget med, at du vil fokusere på SUVERÆN service kontra konkurrenterne, men jeg tror også det er meget vigtigt at du finder dig en niche du kan have for dig selv. Det dur ikke at konkurrere med de andre på de samme mærker - og til de samme kunder.
Måske det kunne blive en succes hvis du spillede på, at folk kunne sælge deres gamle PC til dig (som du også er inde på) når de køber en ny af dig - så kan du sælge den videre til nogle andre, eller måske lave noget PR ved at sende dem til Afrika?
Selvom det er et hårdt projekt - så er det bare med at give gas, tænke kreativt og anderledes!