Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skjule IP adresse i webshop

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej migos

Nu har der været alt det svindel på webshops og folk sender IP adressen ind til politiet.

Hvad nu hvis de bruger en Proxy, så kan de jo sidde alle andre steder end hvor IP sdressen er registret.

Jeg er inde på et forum der fucker lidt op og der bruger jeg IP fra Chicago, men egen bliver blokeret

Er der nogen sikkerhed som shop ejer hvis disse Proxy benyttes ?

Mikkel

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:56

MikkelFriis:

Nej, ikke umiddelbart. Du vil få vist proxy IP-adressen i din log. Afhængigt hvilken proxy der benyttes, kan det være at man med den rette kode kan se at siden er tilgået vha. en proxy.

Se f.eks. "X-forwarded for" funktionen på denne side, som viser din offentlige IP-adresse: http://ip.ter.dk/. Prøv evt. at tilgå siden igennem en proxy og se om den viser  en forskel.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 13:56

Desværre ikke - IP-adressen vil du altid kunne manipulere med.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:59

Du kan godt tilføje alle kendte åbne proxyer til din spærring - men det er et helvedes arbejde, og dem der VIL ind kan godt komme det alligevel blot ved at benytte ikke ofentligt kendte proxyer. Så det er en lidt håbløs kamp ...

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:04

IT-Konsulenten:

MikkelFriis:

Nej, ikke umiddelbart. Du vil få vist proxy IP-adressen i din log. Afhængigt hvilken proxy der benyttes, kan det være at man med den rette kode kan se at siden er tilgået vha. en proxy.

Se f.eks. "X-forwarded for" funktionen på denne side, som viser din offentlige IP-adresse: http://ip.ter.dk/. Prøv evt. at tilgå siden igennem en proxy og se om den viser  en forskel.

Hej IT Konsulent.

Når jeg bruger min egen er det 71.xxx.xxxx.x.

Når jeg benytter Proxy er det 201.xxx.xxx.xx

Så der vises min egen IP ikke, men den i Chicago.

Jeg tænker bare hvor er vores sikkerhed på en webshop ?

Det hjælper ikke noget jeg anmelder en IP fra USA, hvis ham/hende der har udnyttet et dankort sider i Danmark

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:12

Mikkel deMib Svendsen:

Du kan godt tilføje alle kendte åbne proxyer til din spærring - men det er et helvedes arbejde, og dem der VIL ind kan godt komme det alligevel blot ved at benytte ikke ofentligt kendte proxyer. Så det er en lidt håbløs kamp ...

Mit største fokus ligger nok i om, politiet så ikke kan bruge den IP jeg sender ind ?.

Ellers er det jo hurtigt et gavelotteri for fuskere.

Laver jeg feks. en anmeldelse, på en ordre PBS har fundet frem til skal anulleres så giver jeg IP til politiet, men hvad kan de stille op ? Hvis de altså vil optage sagen ?

Mikkel

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:54

Så længe landet er fyldt med åbne trådløse netværk eller netværk med så simpel beskyttelse at en hurtig tur på Google kan bryde sikkerheden, så er din kamp håbløs.

Enhver kan sætte sig på et bibliotek, netcafe, gade cafe eller i sin bil udenfor et lejlighedskompleks og komme på nettet fra en ganske almindelig "husstandsomdelt" IP adresse.
Du skal være ganske heldig hvis der er noget overvågningskamera som har fanget synderen og Politiet reagerer hurtigt nok til at få fat i optagelsen inden den slettes...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 16:11

Hvad kan man så bruge en politianmeldelse til, hvis altså det er en proxy eller åben net ?

Ja der kan være chance for de finder synderen, men den er jo minimal..

Er der ret stor chance for de tager sagen og undersøger sagen til bundens ?.

Der er nok også noget om ordrens pris

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:13

Det er vidst lettere at koncentrere sig om hvor pakken fra webshoppen sendes hen :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 16:18

hej Mathias.

Med alt det svindel synes jeg det er en væsentlig ting og tænke over.

Ikke nok med du sender varer du aldrig får penge for, så får du også lige en straf på 250,- pr ordre.

Men kan da godt se hvor nemt det er og snyde hvis jeg følger din tankegang..

Bare send varene og glem hvem der modtager 

Mikkel

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)