Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til affiliate marketing, salg af kontaktoplysninger mv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg vil super gerne have noget hjælp til at komme igang med at tjene penge på reklamation på min fremtidige side. Siden vil være en gratis ydelse, og derfor skal reklameindtægter stå for indtægterne. Jeg har følgende spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe mig:

1. Hvordan kommer jeg igang med et affiliate netværk

Jeg har forstået det sådan at man kontakter et netværk (har en god liste her: http://blog.affiliate-marketing.dk/danske-netv%C3%A6rk/), også får man en accept, nogle koder til bannere, også tager man det derfra når ens brugere klikker sig ind på deres side, måske køber nogle ting? (Det er i denne del jeg er mest i tvivl) Tager jeg fejl i dette, og er der eventuelt nogle der kan give mig lidt detaljer omkring hvordan det rent praktisk foregår? Bl.a. ville erfaringer med forskellige netværk også være super, samt om man kan arbejde med flere på en gang måske? Også erfaringer med hvad reelt indtjeningspotentiale er? Hvor meget kan man tjene ca. pr. klik, og hvor mange eksponeringer skal der bruges for at få et klik?

2. Hvordan sælger man kontaktoplysninger til 3.part?

Jeg vil på min side få kontaktoplysninger på mine brugere, som jeg, selvfølgelig med brugerens tilladelse, vil give videre til 3. part. Hvordan foregår dette, og hvad er indtjeningspotentialet indenfor dette felt? Det ville være specifik kontakt information, som foreksempel hvilke produkter brugeren er interesseret i at købe.

3. Hvordan laver man banner reklame uden om affiliate netværk?

Hvordan kommer man bedst i kontakt med virksomheder omkring reklamation på ens side, som er uafhængig af antal klik e.lign. Og endnu vigtigere - hvordan prisfastsætter jeg banner plads, når jeg har ingen erfaring med dette?

Jeg håber at i kan hjælpe mig med nogle af mine spørgsmål. Al hjælp til jeg være meget glad for. På forhånd tak!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:56

Hej,

Jeg vil prøve af svare dig;

Dan.Nielsen:

Tilmelder dig online på deres hjemmeside.

Dan.Nielsen:

(Det er i denne del jeg er mest i tvivl)

Korrekt forstået.

Dan.Nielsen:

om man kan arbejde med flere på en gang måske?

Ja - men det er bedst at prøve at ligge al din omsætning ét sted, så kan du typisk forhandle bedre priser.

Dan.Nielsen:

Også erfaringer med hvad reelt indtjeningspotentiale er?

Det er alt efter hvor meget trafik du kan skabe Smile

Dan.Nielsen:

Hvor meget kan man tjene ca. pr. klik, og

Klik kampagner:
1 - 2,5 kr.
Relevante CPA annoncer:
8 - 60 kr.

CPA:
Hvor du får betaling pr. salg. Hvis du nu har en hjemmeside om hvor god Viasat parabol er, så vil konverteringen fra de klik være rigtig gode. Lad os antage du får 500 kr. pr. salg, og hver 10. der klikker køber, så får du 50 kr. pr. salg. 

Dan.Nielsen:

hvor mange eksponeringer skal der bruges for at få et klik?

Alt efter hvor på siden banneret er.

Dan.Nielsen:

2. Hvordan sælger man kontaktoplysninger til 3.part?

Det har ikke noget med affiliate som sådan at gøre. Så skal du læse om co-reg kampagner, men det er besværligt. Kan ikke betale sig med en lille volume.

Dan.Nielsen:

3. Hvordan laver man banner reklame uden om affiliate netværk?

Fjerner affiliate netværkets banner og placere et andet? 
Du er ikke bundet til nogen aftale med netværkene. 

Dan.Nielsen:

Hvordan kommer man bedst i kontakt med virksomheder omkring reklamation på ens side, som er uafhængig af antal klik e.lign. Og endnu vigtigere - hvordan prisfastsætter jeg banner plads, når jeg har ingen erfaring med dette?

Hvis du vil have dem direkte, uden om netværket, skal du selv kontakte dem.

Jeg håber du kunne bruge min hjælp Smile, ellers spørg løs igen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:01

Dan.Nielsen:

Jeg har forstået det sådan at man kontakter et netværk (har en god liste her: http://blog.affiliate-marketing.dk/danske-netv%C3%A6rk/), også får man en accept, nogle koder til bannere, også tager man det derfra når ens brugere klikker sig ind på deres side, måske køber nogle ting? (Det er i denne del jeg er mest i tvivl) Tager jeg fejl i dette, og er der eventuelt nogle der kan give mig lidt detaljer omkring hvordan det rent praktisk foregår? Bl.a. ville erfaringer med forskellige netværk også være super, samt om man kan arbejde med flere på en gang måske? Også erfaringer med hvad reelt indtjeningspotentiale er? Hvor meget kan man tjene ca. pr. klik, og hvor mange eksponeringer skal der bruges for at få et klik?

Du kan sagtens være tilmeldt flere affiliatenetværk på én gang. Du vælger så de kampagner der passer bedst til din hjemmeside. Ud for hver kampagne står der hvor høj afregningen er og hvilken form for afregning det drejer sig om.

Her er nogle af de forskellige afregningsmetoder:

Pr. visning: CPM

Pr. klik: CPC

Pr. Lead: CPL eller CPA

Pr. Salg: CPO eller CPA

Pr. Co-reg.: Hvis f.eks. en bruger tilmelder sig et nyhedsbrev på din side og samtidig accepterer at modtage nyhedsbreve fra andre.

Desuden er der nogen der afregner med en procentdel af hvert salg og der findes også kombinationer af de nævnte afregningsmetoder.

Klikpriser og antal af eksponeringer til at generere klik og salg er umuligt at sige noget om, da det er forskelligt fra hjemmeside til hjemmeside og branche til branche.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)