Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til jer helt unge iværksættere - og alle os voksne

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:
Nej det er kun mødre i cafe alderen, der har brug for en diagnose på deres barn, så de kan fortælle veninderne om hvilke bogstaver deres barn fejler.

Det var da godt nok provokerende Indifferent

Mange børn har brug for en diagnose eller en behovsdiagnose, så de kan få den optimale hjælp i deres skoletid.

Jeg har selv været igennem en  udredning med min søn. Han fik dog ingen bogstaver men istedet en behovsdiagnose, som skal sikre den bedste støtte i skolen. Hvordan det så sidenhen forløber, kan kun tiden vise. I børnehavetiden har han også haft støttepædagog, og vi vil slet ikke vove at tænke på, hvordan han ville være stillet i dag uden. Han har virkelig haft godt af den hjælp.

Før i tiden fokuseredes der ikke på det enkelte barn. Hvis vi går tilbage til mine forældre og var ordblind, blev man erklæret dum. Hvis man går tilbage til min egen skoletid og lærte bedst ved visuel indlæring, blev man erklæret dum og fik lave karakterer.

Idag fokuseres der mere på det enkelte barn og det er super. Selvfølgelig kan der finpudses og ikke mange skoler er perfekte. Men jo mere forældre ved om sit barn, jo mere kan vi råbe vagt i gevær ud fra barnets behov og rent faktisk hjælpe det.

Derfor skal der udredninger og diagnoser til.

Til Simon vil jeg sige, at der er intet i dine indlæg der indikerer, at noget er galt med dig. Men du kunne gå til din læge og få en længere snak om det, hvis du er så meget i tvivl. En diagnose som autisme er svær at skjule for omverdenen, også på skrift. Så jeg tror faktisk, at du er ok :-)

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 23:01

Nicolaj:

Nej det er kun mødre i cafe alderen, der har brug for en diagnose på deres barn, så de kan fortælle veninderne om hvilke bogstaver deres barn fejler.

Der er jeg også uening.

Jeg har eksempel hovedpine 300 - 330 dage om året.

Og hvis ikke jeg fik det tjekket, skulle jeg gå med det for evigt - det skal jeg i øvrigt, da de ikke kan finde ud af fejlen.

Men det er den del af mit liv jeg ikke gider snakke om Smile

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 23:02

Og så er det her, at trådstarter gerne lige vil opfordre til at komme tilbage på sporet eller oprette et nyt indlæg. Jeg har selv været med til at få det lidt ud på et sidespor, men nu er der ved at starte en helt anden debat.

På forhånd tak :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:04

Wauw hvor var det godt!! TAK fordi du bringer den dejlige inspiration videre! Smile

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 23:05

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis ikke du selv er interesseret i en diagnose, hvilket jeg såænd godt kan forstå, så vil jeg virkelig anbefale dig at glemme alt om det - lad være med at spilde dit liv på at fokusere på hvad der mon er galt med dig. Brug i stedet for kræfterne på, at nyde alt det du er god til og udnyt så det.

Med mindre dit handicap er så slemt at du har brug for hjælp, så skid på diagnoser - de kan alligevel ikke bruges til noget.

Ja, men jeg har altid levet / lever efter det du siger, med at det er bedre at fokusere på det man er god til og glemme alt om hvad man fejler. Men som du også skriver til sidst, så er det et stort handicap.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:13

Tommy Krabbe:

Og så er det her, at trådstarter gerne lige vil opfordre til at komme tilbage på sporet eller oprette et nyt indlæg. Jeg har selv været med til at få det lidt ud på et sidespor, men nu er der ved at starte en helt anden debat.

Jeg synes nu ikke, det er helt irrelevant. Pigen i videoen er jo heller ikke et helt almindeligt barn. Det var et godt og inspirerende foredrag, men hvor længe kan vi blive ved med at snakke om det?

God aften.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 00:05

Simona - Uniquebook:

Tommy Krabbe:

Jeg synes nu ikke, det er helt irrelevant. Pigen i videoen er jo heller ikke et helt almindeligt barn. Det var et godt og inspirerende foredrag, men hvor længe kan vi blive ved med at snakke om det?

God aften.

Jeg mener heller ikke, at det er meningen, at vi skal blive ved med at tale om det ene foredrag - bare for at få en lang tråd.

Men jeg vil altid mene, at det mest fordelagtige for et debatforum er overskuelighed. Hvis en debat udvikler sig til at dreje om noget helt andet end overskriften (og denne overskrift handlede om at være ung), så er det jo langt det bedste at starte en ny tråd med en ny overskrift, så alle interesserede i det andet emne (autisme) kan være med og bidrage med deres viden.

Det er jo kun et sundhedstegn i debatter, hvis nye emner vokser frem. Men så mener jeg som sagt, at alle skal have muligheden for at lege med.

God aften - og God nat :-)

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:13

Super inspirerende Smile

Tak for linket Yes

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)