Det var da godt nok provokerende Mange børn har brug for en diagnose eller en behovsdiagnose, så de kan få den optimale hjælp i deres skoletid. Jeg har selv været igennem en udredning med min søn. Han fik dog ingen bogstaver men istedet en behovsdiagnose, som skal sikre den bedste støtte i skolen. Hvordan det så sidenhen forløber, kan kun tiden vise. I børnehavetiden har han også haft støttepædagog, og vi vil slet ikke vove at tænke på, hvordan han ville være stillet i dag uden. Han har virkelig haft godt af den hjælp. Før i tiden fokuseredes der ikke på det enkelte barn. Hvis vi går tilbage til mine forældre og var ordblind, blev man erklæret dum. Hvis man går tilbage til min egen skoletid og lærte bedst ved visuel indlæring, blev man erklæret dum og fik lave karakterer. Idag fokuseres der mere på det enkelte barn og det er super. Selvfølgelig kan der finpudses og ikke mange skoler er perfekte. Men jo mere forældre ved om sit barn, jo mere kan vi råbe vagt i gevær ud fra barnets behov og rent faktisk hjælpe det. Derfor skal der udredninger og diagnoser til. Til Simon vil jeg sige, at der er intet i dine indlæg der indikerer, at noget er galt med dig. Men du kunne gå til din læge og få en længere snak om det, hvis du er så meget i tvivl. En diagnose som autisme er svær at skjule for omverdenen, også på skrift. Så jeg tror faktisk, at du er ok :-) |
Nicolaj:Nej det er kun mødre i cafe alderen, der har brug for en diagnose på deres barn, så de kan fortælle veninderne om hvilke bogstaver deres barn fejler.
Der er jeg også uening.
Jeg har eksempel hovedpine 300 - 330 dage om året.
Og hvis ikke jeg fik det tjekket, skulle jeg gå med det for evigt - det skal jeg i øvrigt, da de ikke kan finde ud af fejlen.
Men det er den del af mit liv jeg ikke gider snakke om