Der har flere gange været skrevet om helt unge iværksætteres frustrationer over at være ung iværksætter. Jeg synes, at alle helt unge skal se denne video med det formål at blive endnu bedre til at bruge deres ungdom som styrke (i stedet for at se det som en svaghed), og så skal vi andre se den for at blive gode til at give plads til de helt unge.
Et fantastisk oplæg på 8 minutter. Og så er hun sørme selv ung.
Jeg tror ikke jeg endnu har hørt et dårligt foredrag fra TED - og dette var da også helt på toppen. Hun har nogle virkelig gode pointer ...
Heldigvis er vi så mange, der aldrig rigtig er blevet voksne. Jeg prøvede selv i 40 år, men har opgivet nu. Jeg blivr sgu aldrig rigtig voksen. Og måske er det meget godt :)
Og jeg er bestemt ikke alene. Mange af de mennesker jeg gennem de sidste mange år har arbejdet med i de kreative brancher og iværksættermiljøer, som jeg hovedsageligt har bevæget mig rundt i (fra fotograf, over musikproduktion, til markedsføring osv) er heller aldrig blevet rigtigt voksne. Ja, måske er det ligefrem en nødvendighed i de kreative brancher og som iværksætter, ikke at blive voksen - altså på den u-fede måde. For at klare sig i den kreative branche skal man netop kunne tænke helt ud af boksen, uden kedelige begrænsninger fra de normer vi ellers bliver opdraget til at følge.
Anyway, skide godt foredrag. Ikke alene har hun nogle gode pointer - hun er ogsåp en framragende taler. Se det!
Jeg tænkte nu mest på, at hun lød megen voksen af sin alder....
Ja, det er faktisk en meget interessant pointe - i forhold til hendes pointer. Hun er jo netop nødt til at tale voksent for at få os til at forstå, at vi skal lytte til børnene :-)